Przepisy ogólne
Projekty międzynarodowe współfinansowane
Działania wspomagające uczestnictwo w programach, inicjatywach lub przedsięwzięciach badawczych
Składki na rzecz instytucji lub organizacji międzynarodowych
Wniesienie wkładu krajowego na rzecz wspólnego międzynarodowego programu lub przedsięwzięcia
Rozliczanie przyznanych środków finansowych, w tym umarzanie lub odraczanie spłaty i rozkładanie na raty należności finansowych
Przepis końcowy
1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej - nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. Nr 216, poz. 1596).
2) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2003 r. Nr 124, poz. 1152 i Nr 217, poz. 2125, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, z 2005 r. Nr 64, poz. 565, z 2006 r. Nr 145, poz. 1050, z 2009 r. Nr 18, poz. 97 oraz z 2010 r. Nr 40, poz. 230 i Nr 182, poz. 1228.
3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 września 2007 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą (Dz. U. Nr 188, poz. 1346, z 2009 r. Nr 92, poz. 754 oraz z 2010 r. Nr 75, poz. 478), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące system nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 620 i Nr 155, poz. 1036).
WNIOSEK
o przyznanie środków finansowych na realizację projektu międzynarodowego współfinansowanego
na lata ......................
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa i adres jednostki, telefon, faks, e-mail, strona www1)
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
B. INFORMACJE OGÓLNE
1. Tytuł projektu:
1) w języku polskim;
2) w języku angielskim.
2. Nazwa programu międzynarodowego, akronim projektu oraz numer kontraktu.
3. Liczba uczestników.
4. Planowany koszt realizacji projektu (w walucie obcej) ......................................................................................................
5. Planowany koszt udziału jednostki w projekcie (w zł) .........................................................................................., z tego:
1) środki krajowe ogółem .................................................................................................................................................:
a) środki finansowe na naukę .......................................................................................................................................,
b) środki własne ...........................................................................................................................................................;
2) środki zagraniczne .........................................................................................................................................................
6. Załączniki:
1) kopia umowy lub innego dokumentu będącego podstawą udziału wnioskodawcy w projekcie;
2) aneks zawierający informacje dotyczące podziału zadań oraz środków finansowych pomiędzy podmiota-
mi uczestniczącymi w realizacji projektu;
3) wykaz uczestników współrealizujących projekt;
4) załączniki określone w § 5 ust. 3 i 6 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 11 stycz-
nia 2011 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę
przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą (Dz. U. Nr 20, poz. 103);
5) jednostka naukowa, o której mowa w art. 2 pkt 9 lit. f ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o zasadach finan-
sowania nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 615), oraz podmiot działający na rzecz nauki, będący przedsiębiorcą,
składa także dokumenty, o których mowa w § 5 ust. 7 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyż-
szego z dnia 11 stycznia 2011 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finan-
sowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą.
C. OPIS PROJEKTU
1. Informacja o projekcie (maksymalnie 2 strony A4), umożliwiająca dokonanie oceny zgodnie z kryteriami
określonymi w § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 11 stycznia 2011 r.
w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych
na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą.
2. Opis zadań przewidzianych do realizacji przez wnioskodawcę w ramach projektu.
3. Planowane zakupy sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo planowany zakup lub wytwo-
rzenie aparatury naukowo-badawczej, wraz z ich wykazem i opisem.
______________
1) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej
(zgodnie ze statutem uczelni) planowanej jako miejsce realizacji projektu.
Lp. |
Nazwa sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu lub aparatury naukowo- badawczej |
Planowany koszt (zł) |
Planowany miesiąc zakupu lub wytworzenia (liczony od rozpoczęcia realizacji projektu) |
Uzasadnienie merytoryczne |
||
środki finansowe na naukę |
środki własne |
środki zagraniczne |
||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
RAZEM |
D. HARMONOGRAM (zł)
Lp. | Nazwa zadania |
Termin rozpoczęcia zadania |
Termin zakończenia zadania2) |
Planowany koszt (zł) | ||||||||||
środki finansowe na naukę |
środki zagraniczne |
koszt ogółem |
||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||||||||
E. KOSZTORYS (zł)3)
Lp. | Treść | Plan na ................. | |||||||||||
planowany koszt udziału jednostki w projekcie (ogółem - środki krajowe i zagraniczne) |
środki zagraniczne |
środki krajowe | |||||||||||
środki własne |
środki finansowe na naukę |
razem środki krajowe |
|||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||||||
1 |
Koszty bezpośrednie ogółem z tego: |
||||||||||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi |
|||||||||||||
2) inne koszty realizacji projektu (łącznie z zakupem sprzętu służącego bezpo- średnio do realizacji projektu albo zaku- pem lub wytworze- niem aparatury na- ukowo-badawczej) |
|||||||||||||
2 | Koszty pośrednie | ||||||||||||
3 | Koszty ogółem |
________________
2) Należy podać dzień, miesiąc i rok.
3) Należy wypełnić tabelę dla całego projektu (łączne koszty) oraz dodatkowo po jednej tabeli dla każdego roku kalendarzo-
wego (liczba tabel = liczba lat realizacji projektu + 1). Wartości należy podawać w zł, według kursu średniego Narodowe-
go Banku Polskiego obowiązującego w dniu wypełniania wniosku.
F. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
(imię i nazwisko, telefon, e-mail)
pieczęć jednostki kierownik jednostki główny księgowy/kwestor
data podpis i pieczęć podpis i pieczęć
RAPORT ROCZNY/KOŃCOWY1)
z realizacji projektu międzynarodowego współfinansowanego
za rok/lata1) .............
A. DANE OGÓLNE
1. Nazwa i adres jednostki, telefon, faks, e-mail, strona www2),
2. Tytuł projektu w języku polskim, akronim, numer kontraktu.
3. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego nr .................................. z dnia ............................................. .
4. Umowa nr: ................................... z dnia ........................................................................................................... .
B. SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ
1. Zrealizowane zadania:
1) opis;
2) wyjaśnienie rozbieżności między zadaniami zaplanowanymi i zrealizowanymi (jeżeli występują).
Wykaz zakupionego sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo zakupionej lub wytworzonej
aparatury naukowo-badawczej:
Lp. |
Nazwa sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu lub aparatury naukowo-badawczej |
Poniesiony koszt (zł) zakupu sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej ze środków budżetowych na naukę |
1 | 2 | 3 |
RAZEM (zł) |
Łączny koszt zakupu sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo zakupu lub wytworzenia apa-
ratury naukowo-badawczej:
Koszt zakupu sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo zakupu lub wytworzenia aparatury
naukowo-badawczej ze środków zagranicznych (zł):
Wyjaśnienie rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wska-
zanego w umowie i we wniosku (jeżeli występują):
C. REALIZACJA HARMONOGRAMU
Lp. | Nazwa zadania |
Termin rozpoczęcia zadania |
Termin zakończenia zadania3) |
Koszt zadania ze środków finansowych na naukę (zł) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
RAZEM |
Łączny koszt zadań: ......... (zł)
Łączny koszt zadań ze środków zagranicznych: ..... (zł)
Wyjaśnienie rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wska-
zanego w umowie i we wniosku (jeżeli występują):
_____________
1) Niepotrzebne skreślić.
2) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej
(zgodnie ze statutem uczelni).
3) Należy podać dzień, miesiąc i rok.
D. ROZLICZENIE KOSZTÓW (zł)
Łączny poniesiony koszt udziału jednostki w projekcie: .........................................
Lp. | Treść | Planowane koszty w okresie rozliczeniowym .................. | Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym ................. | ||
ogółem środki krajowe | w tym środki finansowe na naukę | ogółem środki krajowe | w tym środki finansowe na naukę | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Koszty bezpośrednie ogó- łem, z tego: |
||||
1) wynagrodzenia z pochod- nymi |
|||||
2) inne koszty realizacji pro- jektu (łącznie z kosztem zakupu sprzętu służącego bezpośrednio do realiza- cji projektu albo zakupu lub wytworzenia aparatu- ry naukowo-badawczej) |
|||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem |
Wyjaśnienie rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku (jeżeli występują):
E. INFORMACJA O WYSOKOŚCI ŚRODKÓW Z ZAGRANICY (zł)
1. Planowane:
2. Otrzymane:
3. Wydatkowane:
Wyjaśnienie rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku (jeżeli występują):
F. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU
(imię i nazwisko, telefon, e-mail)
główny księgowy/kwestor kierownik jednostki
pieczęć jednostki data podpis i pieczęć podpis i pieczęć
WNIOSEK
o przyznanie środków finansowych na prowadzenie punktu kontaktowego
europejskich programów badawczych
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa i adres jednostki, telefon, faks, e-mail, strona www1)
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
B. INFORMACJE OGÓLNE
1. Nazwa programu międzynarodowego.
2. Planowany koszt realizacji zadań w okresie trwania programu międzynarodowego (zł), z tego:
1) środki finansowe na naukę;
2) środki własne.
C. INFORMACJE O WNIOSKODAWCY
1) Informacja o przygotowaniu merytorycznym, w tym kwalifikacjach i liczebności kadry oraz doświadczeniu
w prowadzeniu prac o charakterze organizacyjnym, szkoleniowym i marketingowym.
2) Informacja o posiadanym wyposażeniu technicznym właściwym do tworzenia, przetwarzania i upowszech-
niania informacji dotyczących programów Unii Europejskiej i zasad uczestnictwa w nich.
3) Opis zadań przewidzianych do realizacji.
_______________
1) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej
(zgodnie ze statutem uczelni) planowanej jako miejsce realizacji projektu. W przypadku składania wniosku w imieniu gru-
py jednostek należy podać dane dotyczące wszystkich partnerów indywidualnie.
D. HARMONOGRAM
Nazwa zadania; termin rozpoczęcia i zakończenia zadania2); planowane koszty ogółem (zł), z tego środki włas-
ne; środki finansowe na naukę.
E. INFORMACJA O ŹRÓDŁACH FINANSOWANIA I PLANOWANYCH KOSZTACH (zł)3)
Lp. | Treść | Plan na ................... r. | ||
planowany koszt realizacji zadań |
środki własne |
środki finanso- we na naukę |
||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Koszty bezpośrednie ogółem, z tego: |
|||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | ||||
2) koszty podróży służbowych | ||||
3) inne koszty bezpośrednie, w tym usługi obce4) | ||||
2 | Koszty pośrednie | |||
3 | Koszty ogółem |
F. INFORMACJE O OSOBIE WYPEŁNIAJĄCEJ WNIOSEK
(imię i nazwisko, telefon, e-mail)
główny księgowy/kwestor | kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
_______________
2) Należy podać dzień, miesiąc i rok.
3) W przypadku wnioskowania w pierwszym roku programu międzynarodowego należy wypełnić dwie tabele: dla całego
okresu trwania programu oraz dla pierwszego roku realizacji zadań. W kolejnych latach realizacji zadań należy wypełnić
jedynie tabelę na dany rok.
4) Pozycja "inne koszty bezpośrednie" może obejmować m.in. koszty zakupu sprzętu komputerowego i innych urządzeń
biurowych niezbędnych do prowadzenia punktu kontaktowego.
RAPORT ROCZNY/KOŃCOWY1)
z wykonania zadań i wykorzystania środków finansowych w zakresie prowadzenia punktu kontaktowego
do spraw europejskich programów badawczych za rok/lata ..........
A. DANE OGÓLNE
1. Nazwa i adres, telefon, faks, e-mail, strona www2)
2. Nazwa programu międzynarodowego
3. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego nr: ................ z dnia ............................
4. Umowa nr: .............................. z dnia .............................
B. SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ
C. WYKONANIE HARMONOGRAMU
1. Nazwa zadania; termin rozpoczęcia i zakończenia zadania; poniesione koszty (zł), w tym środki ogółem i środ-
ki finansowe na naukę.
2. Omówienie/uzasadnienie ewentualnych rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmioto-
wego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku.
______________
1) Niepotrzebne skreślić.
2) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej
(zgodnie ze statutem uczelni).
D. ROZLICZENIE KOSZTÓW ZA ROK/LATA .............. (zł)
Lp. | Treść |
Planowane koszty w okresie rozliczeniowym |
Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym |
||
ogółem |
w tym środki finansowe na naukę |
ogółem |
w tym środki finansowe na naukę |
||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Koszty bezpośrednie ogółem, z tego: |
||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | |||||
2) koszty podróży służbowych | |||||
3) inne koszty bezpośrednie, w tym usługi obce |
|||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem |
E. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE RAPORTU
(imię i nazwisko, telefon, e-mail)
główny księgowy/kwestor | kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
WNIOSEK
o przyznanie środków finansowych na działania mające na celu zwiększenie uczestnictwa
w europejskich programach badawczych
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa i adres jednostki, telefon, faks, e-mail, strona www1)
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
5. Kategoria jednostki naukowej
B. INFORMACJE OGÓLNE
1. Nazwa zadania – zgodnie z ogłoszeniem ministra właściwego do spraw nauki o konkursie.
2. Zadania objęte wnioskiem (opis każdego zadania nie powinien przekraczać 1 strony A4).
3. Planowany okres realizacji zadań.
4. Planowane nakłady ogółem (zł), z tego:
1) środki własne;
2) środki finansowe na naukę.
C. INFORMACJE O WNIOSKODAWCY
(wypełnia tylko podmiot działający na rzecz nauki)
1. Podstawowe informacje o prowadzonej działalności.
2. Liczba osób zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy, w roku poprzedzającym rok złożenia wniosku
– ogółem ....., w tym z wykształceniem wyższym ... .
3. Do wniosku należy dołączyć dokumenty określone w § 5 ust. 7 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa
Wyższego z dnia 11 stycznia 2011 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków fin-
ansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą (Dz. U. Nr 20, poz. 103).
D. OPIS ZADAŃ I OCZEKIWANYCH EFEKTÓW ICH REALIZACJI
(dotyczy poszczególnych zadań wymienionych w części B pkt 2)
1. Diagnoza stanu związanego z przedmiotem zadania.
2. Cel, jaki zamierza się osiągnąć dzięki realizacji zadania.
3. Sposób realizacji zadania, w tym informacje o osobach lub podmiotach uczestniczących w realizacji zadania
oraz o sposobie ich wyboru.
4. Oczekiwane efekty realizacji zadania.
5. Planowane zakupy sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo planowany zakup lub wytwo-
rzenie aparatury naukowo-badawczej, wraz z ich wykazem i opisem.
_______________
1) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej
(zgodnie ze statutem uczelni) planowanej jako miejsce realizacji projektu.
2) Należy podać dzień, miesiąc i rok.
E. HARMONOGRAM WYKONYWANIA ZADAŃ
Nazwa zadania; termin rozpoczęcia i zakończenia zadania; planowane koszty ogółem (zł), z tego środki własne
i środki finansowe na naukę.
F. KOSZTORYS (zł)
Lp. | Treść | Plan na .................. r. | ||
planowany koszt realizacji zadań |
środki własne |
środki finansowe na naukę |
||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 |
Koszty bezpośrednie ogółem, z tego: |
|||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | ||||
2) inne koszty bezpośrednie (łącznie z kosztem zakupu sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo- badawczej) |
||||
2 | Koszty pośrednie | |||
3 | Koszty ogółem |
G. INFORMACJE O OSOBIE WYPEŁNIAJĄCEJ WNIOSEK
(imię i nazwisko, telefon, e-mail)
główny księgowy/kwestor | kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
RAPORT KOŃCOWY
z realizacji działań mających na celu zwiększenie uczestnictwa w europejskich programach badawczych
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa i adres jednostki, telefon, faks, e-mail, strona www1)
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
5. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego nr: .............. z dnia ..............
6. Umowa nr: .................. z dnia ..................
B. SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ W OKRESIE ROZLICZENIOWYM1)
1. Nazwa zadania; termin rozpoczęcia i zakończenia zadania; krótki opis realizacji zadania (do 150 słów o każ-
dym zadaniu).
2. Rozliczenie harmonogramu – koszty planowane w okresie rozliczeniowym/koszty poniesione na realizację
poszczególnych zadań.
3. Omówienie/uzasadnienie ewentualnych rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmioto-
wego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku.
4. Wykaz i opis zakupionego sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo zakupionej lub wytwo-
rzonej aparatury naukowo-badawczej.
_________________
1) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz podstawowej jednostki organizacyjnej
(zgodnie ze statutem uczelni).
C. ROZLICZENIE KOSZTÓW (zł)
Lp. | Treść |
Planowane koszty w okresie rozliczeniowym ........................ ......................... |
Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym ......................... .......................... |
||
ogółem |
w tym środki finansowe na naukę |
ogółem |
w tym środki finansowe na naukę |
||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 |
Koszty bezpośrednie ogółem, z tego: |
||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | |||||
2) inne koszty bezpośrednie (łącznie z kosztem zakupu sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu albo zakupem lub wytworzeniem aparatury naukowo-badawczej)2) |
|||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem |
D. INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE RAPORTU
(imię i nazwisko, telefon, e-mail)
główny księgowy/kwestor | kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
_________________
2) Wykaz sprzętu służącego bezpośrednio do realizacji projektu lub aparatury naukowo-badawczej wykorzystanej przy reali-
zacji zadań.
WNIOSEK
o przyznanie środków finansowych na opłacenie składki na rzecz instytucji
lub organizacji międzynarodowej na lata .................
A. DANE WNIOSKODAWCY
1. Nazwa i adres, telefon, faks, e-mail
2. NIP, REGON
3. Nazwa banku, nr rachunku
B. INFORMACJE OGÓLNE
1. Nazwa instytucji lub organizacji międzynarodowej, na rzecz której jest opłacana składka
2. Informacja o instytucji lub organizacji międzynarodowej i o jej działalności
3. Podstawa prawna członkostwa1)
4. Wnioskowana kwota:
1) wysokość składki w walucie2);
2) wysokość składki w zł ................. według tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego nr ................ z dnia ..................... (kurs średni).
C. UZASADNIENIE WNIOSKU
1. Określenie celu i zakresu współpracy z instytucją lub organizacją międzynarodową.
2. Korzyści strony polskiej wynikające z członkostwa w instytucji lub organizacji międzynarodowej.
D. INFORMACJA O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
(imię i nazwisko, telefon, e-mail)
główny księgowy/kwestor kierownik jednostki
pieczęć jednostki data podpis i pieczęć podpis i pieczęć
_____________
1) Należy dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego członkostwo.
2) Należy dołączyć kopię wezwania do zapłaty.
500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
Robert Horbaczewski 20.01.20251 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.
Monika Pogroszewska 02.01.2025W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.
Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.20241 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.
Tomasz Ciechoński 31.12.2024Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.
Beata Dązbłaż 28.12.2024Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.
kk/pap 12.12.2024Identyfikator: | Dz.U.2011.20.103 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Kryteria i tryb przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą. |
Data aktu: | 11/01/2011 |
Data ogłoszenia: | 28/01/2011 |
Data wejścia w życie: | 12/02/2011 |