Szczegółowe warunki i sposób dokonywania pierwszej oceny w służbie cywilnej.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 15 czerwca 2009 r.
w sprawie szczegółowych warunków i sposobu dokonywania pierwszej oceny w służbie cywilnej

Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Bezpośredni przełożony pracownika służby cywilnej podlegającego pierwszej ocenie w służbie cywilnej, zwanego dalej "ocenianym", w terminie 21 dni od nawiązania z ocenianym stosunku pracy przeprowadza z nim rozmowę, podczas której:
1)
zapoznaje ocenianego ze sposobem dokonywania pierwszej oceny w służbie cywilnej, zwanej dalej "pierwszą oceną", w szczególności z elementami oceny postawy ocenianego, jego zaangażowania i relacji ze współpracownikami;
2)
wyznacza termin na złożenie przez ocenianego sprawozdania dotyczącego zadań realizowanych przez ocenianego, zwanego dalej "sprawozdaniem".
§  2. 
1. 
Sprawozdanie obejmuje przepracowany przez ocenianego okres nie krótszy niż 7 miesięcy.
2. 
W sprawozdaniu oceniany opisuje w szczególności:
1)
dominujące zadania z opisu stanowiska pracy i ewentualnie inne istotne zadania, które wykonywał w trakcie przepracowanego okresu;
2)
problemy, z którymi spotkał się przy wykonywaniu zadań, i sposób ich rozwiązania;
3)
zakres i przedmiot samodzielnych zadań;
4)
zdobyte nowe umiejętności i wiedzę;
5)
wnioski dotyczące usprawnienia sposobu wykonywania zadań.
3. 
Wzór formularza sprawozdania jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
4. 
Termin na złożenie przez ocenianego sprawozdania ustala się w taki sposób, aby dokonanie pierwszej oceny mogło nastąpić w terminie określonym w art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, zwanej dalej "ustawą".
5. 
W uzasadnionych przypadkach bezpośredni przełożony wyznacza nowy termin na złożenie sprawozdania w związku z usprawiedliwioną nieobecnością w pracy ocenianego albo wykonywaniem przez niego obowiązków służbowych poza miejscem pracy, przedłużając dotychczasowy termin o okres tej nieobecności albo wykonywania obowiązków służbowych poza miejscem pracy.
6. 
Bezpośredni przełożony wyznacza nowy termin na złożenie sprawozdania w przypadku przedłużenia okresu trwania umowy o pracę w okolicznościach wskazanych w art. 35 ust. 4 ustawy.
7. 
Bezpośredni przełożony wyznacza nowy termin na złożenie sprawozdania, o którym mowa w ust. 5 lub 6, w taki sposób, aby dokonanie pierwszej oceny mogło nastąpić nie później niż miesiąc przed zakończeniem umowy o pracę.
8. 
O wyznaczeniu nowego terminu na złożenie sprawozdania bezpośredni przełożony niezwłocznie zawiadamia ocenianego na piśmie.
§  3. 
1. 
Dokonanie pierwszej oceny polega na:
1)
przeprowadzeniu z ocenianym rozmowy, podczas której bezpośredni przełożony omawia:
a)
postawę ocenianego, jego zaangażowanie i relacje ze współpracownikami,
b)
postępy w pracy i terminowość wykonywania zadań,
c)
wynik egzaminu ze służby przygotowawczej, jeżeli oceniany był obowiązany do przystąpienia do tego egzaminu,
d)
sprawozdanie złożone przez ocenianego,
e)
kierunki dalszego rozwoju zawodowego i potrzeby szkoleniowe ocenianego;
2)
przyznaniu ocen cząstkowych za postawę ocenianego, jego zaangażowanie i relacje ze współpracownikami, z uwzględnieniem elementów oceny oraz przykładów zachowań skutecznych i nieskutecznych, które są określone w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3)
ustaleniu oceny łącznej za postawę ocenianego, jego zaangażowanie i relacje ze współpracownikami;
4)
przyznaniu oceny za postępy w pracy i terminowość wykonywania zadań - odpowiednio do poziomu realizacji zadań wynikających w szczególności z opisu stanowiska pracy zajmowanego przez ocenianego;
5)
przyznaniu pozytywnej lub negatywnej pierwszej oceny.
2. 
Pierwsza ocena jest dokonywana na arkuszu pierwszej oceny, którego wzór jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§  4. 
1. 
Rozmowę, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, bezpośredni przełożony przeprowadza niezwłocznie po upływie terminu wyznaczonego na złożenie sprawozdania.
2. 
W rozmowie może uczestniczyć kierownik komórki organizacyjnej, w której oceniany jest zatrudniony.
§  5. 
Oceny, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2 i 4, przyznaje się według skali punktowej:
1)
1 punkt - znacznie poniżej oczekiwań;
2)
2 punkty - poniżej oczekiwań;
3)
3 punkty - na poziomie oczekiwań;
4)
4 punkty - powyżej oczekiwań;
5)
5 punktów - znacznie powyżej oczekiwań.
§  6. 
1. 
Przyznane oceny cząstkowe, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 2, i przyznaną ocenę, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, bezpośredni przełożony wpisuje do arkusza pierwszej oceny wraz z uzasadnieniem ich przyznania.
2. 
Ocena łączna, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 3, jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych przyznanych za postawę ocenianego, jego zaangażowanie i relacje ze współpracownikami.
§  7. 
1. 
Warunkiem przyznania pozytywnej pierwszej oceny jest:
1)
zaliczenie egzaminu ze służby przygotowawczej;
2)
złożenie sprawozdania w wyznaczonym terminie;
3)
uzyskanie nie więcej niż jednej oceny cząstkowej, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 2, w wysokości 2 punktów i nieuzyskanie oceny cząstkowej w wysokości 1 punktu;
4)
uzyskanie ocen, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 3 i 4, nie niższych niż 3 punkty.
2. 
Negatywną pierwszą ocenę przyznaje się w przypadku niespełnienia warunków określonych w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. 
Warunku określonego w ust. 1 pkt 1 nie stosuje się do ocenianego będącego:
1)
absolwentem Krajowej Szkoły Administracji Publicznej, który nie złożył wniosku o mianowanie w służbie cywilnej;
2)
pracownikiem służby cywilnej, który na podstawie art. 192 ust. 2 ustawy wyraził zgodę na zastosowanie wobec niego zasad dokonywania pierwszej oceny przewidzianych w art. 37 ustawy;
3)
pracownikiem służby cywilnej zatrudnionym w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej, podlegającym pierwszej ocenie na podstawie art. 37 ust. 2 ustawy.
4. 
W przypadku przyznania pozytywnej pierwszej oceny bezpośredni przełożony w porozumieniu z kierującym komórką organizacyjną, w której oceniany jest zatrudniony, sporządza w arkuszu pierwszej oceny wnioski dotyczące rozwoju zawodowego ocenianego.
§  8. 
1. 
Bezpośredni przełożony niezwłocznie umożliwia ocenianemu zapoznanie się z pierwszą oceną.
2. 
Po dokonaniu czynności, o której mowa w ust. 1, oryginał arkusza pierwszej oceny wraz ze sprawozdaniem i pismami dotyczącymi zmienianych terminów włącza się do akt osobowych ocenianego, a kopię arkusza pierwszej oceny doręcza się ocenianemu.
§  9. 
1. 
W przypadku dokonywania pierwszej oceny ocenianego będącego pracownikiem służby cywilnej, który na podstawie art. 192 ust. 2 ustawy wyraził zgodę na zastosowanie wobec niego zasad dokonywania pierwszej oceny przewidzianych w art. 37 ustawy - termin przeprowadzenia rozmowy, o którym mowa w § 1, liczy się od dnia wyrażenia zgody przez ocenianego.
2. 
W przypadku dokonywania pierwszej oceny ocenianego zatrudnionego na podstawie umowy o pracę nawiązanej w okresie między dniem wejścia w życie ustawy a dniem wejścia w życie rozporządzenia albo ocenianego będącego pracownikiem służby cywilnej, który na podstawie art. 192 ust. 2 ustawy w tym samym okresie wyraził zgodę na zastosowanie wobec niego zasad dokonywania pierwszej oceny przewidzianych w art. 37 ustawy - termin przeprowadzenia rozmowy, o którym mowa w § 1, liczy się od dnia wejścia w życie rozporządzenia.
§  10. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1 

WZÓR

FORMULARZ SPRAWOZDANIA DOTYCZĄCEGO ZADAŃ REALIZOWANYCH PRZEZ OCENIANEGO W TRAKCIE PRZEPRACOWANEGO OKRESU

NAZWA URZĘDU
DANE OCENIANEGO
Imię Nazwisko
Komórka organizacyjna Stanowisko pracy Data nawiązania stosunku pracy
dd - mm - rrrr
SPRAWOZDANIE DOTYCZĄCE ZADAŃ REALIZOWANYCH PRZEZ OCENIANEGO W TRAKCIE PRZEPRACOWANEGO OKRESU
(Należy opisać dominujące zadania z opisu stanowiska pracy i ewentualnie inne istotne zadania, które oceniany wykonywał w trakcie przepracowanego okresu, problemy, z którymi oceniany spotkał się przy wykonywaniu zadań, i sposób ich rozwiązania, a także zakres i przedmiot samodzielnych zadań, zdobyte nowe umiejętności i wiedzę oraz wnioski dotyczące usprawnienia sposobu wykonywania zadań.)
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................

............ .................... ..................

miejscowość data (dd - mm - rrrr) podpis ocenianego

ZAŁĄCZNIK Nr  2 

ELEMENTY OCENY POSTAWY OCENIANEGO, JEGO ZAANGAŻOWANIA I RELACJI ZE WSPÓŁPRACOWNIKAMI ORAZ PRZYKŁADY ZACHOWAŃ SKUTECZNYCH I NIESKUTECZNYCH

Elementy oceny Przykłady
zachowań skutecznych zachowań nieskutecznych
1. PODEJMOWANIE DECYZJI I ODPOWIEDZIALNOŚĆ, w tym

umiejętność określenia, kiedy i jaką decyzję należy podjąć w oparciu o obiektywną analizę dostępnych informacji i rozwiązań. Ponoszenie odpowiedzialności za rezultaty.

- Przekłada decyzje i zadania na poziom operacyjny. - Unika podejmowania decyzji, przenosi na innych odpowiedzialność za podejmowanie decyzji.
- Bierze odpowiedzialność za skutki podjętych decyzji. - Trwa przy złych decyzjach.
- Jest gotowy ponownie przemyśleć decyzję i przyznać się do błędu. - Podejmuje pochopne decyzje w oparciu o subiektywną analizę informacji.
- Podejmuje niezależne decyzje na podstawie wiarygodnej i dokładnej analizy informacji. - Nie analizuje następstw decyzji.
- Potrafi uzasadnić i obronić swoje decyzje.
- Podejmuje decyzje w odpowiednim czasie.
- Podejmuje decyzje w granicach i na podstawie przepisów prawa.
- Wykazuje się rzetelnością, bezstronnością, profesjonalizmem i etyczną postawą.
- Wykazuje samodzielność w rozwiązywaniu problemów w ramach strategii.
- Potrafi rozpoznać istotę problemu oraz określić jego przyczynę.
2. ORGANIZACJA PRACY I OSIĄGANIE REZULTATÓW,

w tym planowanie, organizowanie i nadzorowanie realizacji zadań przez określenie priorytetów i celów przy optymalnym wykorzystaniu posiadanych zasobów.

- Planuje pracę, określając swoje priorytetowe zadania. - Nie potrafi prawidłowo określać priorytetów w realizowaniu zadań.
- Przygotowuje harmonogramy oraz plany działania. - Nie planuje i nie organizuje pracy w celu osiągnięcia rezultatów, skupiając się na bieżących problemach, a nie na rozwiązaniach.
- Efektywnie zarządza czasem.
- Śledzi postęp w realizacji planów działania w celu osiągnięcia wysokiej jakości rezultatów.
- Określa i pozyskuje zasoby oraz narzędzia potrzebne do realizacji celów. - W obliczu trudności zbyt łatwo przesuwa terminy.
- Potrafi ocenić, kiedy należy szukać wsparcia i angażować innych. - Nie przewiduje możliwości modyfikacji planów ze względu na zmieniającą się sytuację.
- Ocenia pracę pod kątem zakładanych rezultatów.
- Planuje na wypadek sytuacji kryzysowych. - Nie określa lub błędnie określa i nie pozyskuje zasobów potrzebnych do wykonania zadań.
- Pracę wykonuje zgodnie z planem, zachowując terminy

i wypracowując jednocześnie rezultaty wysokiej jakości.

- Potrafi dokonać korekty planów w związku ze zmieniającą się sytuacją.
- Wykorzystuje nowe technologie w celu poprawy skuteczności.
3. KOMUNIKACJA I BUDOWANIE STOSUNKÓW PRZEZ WSPÓŁPRACĘ,

w tym

efektywne pozyskiwanie i przetwarzanie informacji oraz przekazywanie ich w jasny i rzetelny sposób. Skuteczna argumentacja na rzecz swoich racji. Otwartość na kontakty z innymi. Dążenie do współpracy.

- Komunikuje się poprawnie pod względem językowym zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej. - Komunikuje się niejasno, niepoprawnie pod względem językowym, rozwlekle lub w sposób

wywołujący zamieszanie.

- Przekazuje informacje jasno, w sposób precyzyjny, ale zwięzły.
- Nie przejawia zainteresowania poglądami innych i nie szuka ich opinii.
- Jest otwarty na kontakty z innymi, aktywnie poszukuje zdania innych.
- Blokuje przepływ informacji i nie dzieli się informacjami/opiniami.
- Dzieli się wiedzą i informacjami oraz tworzy z innymi pozytywne relacje, sprzyjające współpracy.
- Krytykuje pracownika w obecności innych.
- Próbuje zrozumieć opinie, argumenty i pomysły innych. - Wykazuje brak szacunku wobec innych.
- Wykazuje nadmierne emocje, nie zgadza się z opiniami innych osób w sposób mogący zburzyć stosunki z innymi.
- Przedstawia konkretne argumenty na poparcie swojego zdania, umiejętnie przekonuje.
- Jest uprzejmy i okazuje szacunek. - Nie dopasowuje języka komunikacji do odbiorców.
- Traktuje współpracowników jako ważnych klientów wewnętrznych.
- Argumentuje w sposób nielogiczny i nieprzekonywający, nie ma siły perswazji.
- Dobiera styl komunikacji do odbiorców oraz wykorzystuje różne metody komunikacji, w tym technologie informatyczne.
- Jest niecierpliwy i nieprzyjazny w stosunku do klienta, nie okazuje chęci pomocy.
- Buduje współpracę, wypowiada swoje zdanie stanowczo, ale z szacunkiem dla innych.
- Wykazuje otwarty stosunek do klienta, okazuje chęć pomocy.
4. DOSKONALENIE ZAWODOWE, w tym wzbogacanie własnej wiedzy i doświadczenia w celu uzyskiwania coraz lepszych

wyników pracy.

- Śledzi postęp w obszarze związanym z wykonywaną przez niego pracą. - Nie wykazuje zainteresowania szkoleniami i rozwojem zawodowym.
- Podąża za trendami wynikającymi z najlepszych praktyk dotyczących jego dziedziny. - Nie śledzi na bieżąco zmian w obszarze wykonywanej przez siebie pracy.
- Potrafi zidentyfikować swoje mocne i słabe strony oraz określić obszary, w których potrzebuje uzupełnienia lub rozwinięcia kwalifikacji zawodowych. - Wykazuje nadmierną pewność swojej wiedzy i umiejętności.
- Nie pracuje aktywnie nad karierą zawodową.
- Blokuje innym możliwość rozwoju zawodowego.
- Planuje swój rozwój zawodowy.
- Uczy się na podstawie wiedzy i doświadczenia innych. - Nie potrafi zastosować w praktyce nabytej wiedzy lub najlepszych praktyk.
- Aktywnie dzieli się wiedzą i doświadczeniem z innymi.
- Postrzega szkolenia raczej jako koszt niż inwestycję.
- Wyciąga wnioski i uczy się na błędach swoich oraz innych.
- Nie wyciąga wniosków i nie uczy się na błędach.
- Wdraża w życie wiedzę nabytą podczas szkolenia.
- Korzysta z okazji angażowania się w nowe projekty, aby podnieść swoje kwalifikacje zawodowe. - Odrzuca jakiekolwiek uwagi co do swojej pracy, nie wyciąga wniosków z oceny.
- Wyciąga wnioski z konstruktywnej krytyki i oceny

swojego działania.

- Usprawiedliwia swój brak kwalifikacji zawodowych zewnętrznymi okolicznościami.
- Niechętnie podejmuje się nowych zadań, które mogłyby przyczynić się do jego rozwoju zawodowego.

ZAŁĄCZNIK Nr  3 

WZÓR

ARKUSZ PIERWSZEJ OCENY W SŁUŻBIE CYWILNEJ

I. CZĘŚĆ OGÓLNA

NAZWA URZĘDU
DANE OCENIANEGO
Imię Nazwisko
Komórka organizacyjna Stanowisko pracy Data nawiązania stosunku pracy
dd - mm - rrrr
DANE BEZPOŚREDNIEGO PRZEŁOŻONEGO
Imię Nazwisko
Stanowisko pracy Komórka organizacyjna
DANE KIERUJĄCEGO KOMÓRKĄ ORGANIZACYJNĄ
Imię Nazwisko
Stanowisko pracy Komórka organizacyjna
.................

miejscowość

.........................

data (dd - mm - rrrr)

.........................................

podpis bezpośredniego przełożonego

ROZMOWA DOTYCZĄCA
- zapoznania ocenianego ze sposobem dokonywania pierwszej oceny w służbie cywilnej,
- wyznaczenia terminu na złożenie przez ocenianego sprawozdania dotyczącego
zadań realizowanych przez niego w trakcie przepracowanego okresu
Data przeprowadzenia rozmowy1) (dd - mm - rrrr) Termin złożenia sprawozdania2) (dd - mm - rrrr)
Okres, w którym powinna zostać dokonana pierwsza ocena w służbie cywilnej ................... .....................

od (dd - mm - rrrr) - do (dd - mm - rrrr)

Zapoznałam/em się ze sposobem dokonywania pierwszej oceny w służbie cywilnej oraz terminem złożenia sprawozdania.
................ .......................

miejscowość data (dd - mm - rrrr)

............................................

podpis ocenianego

II. OCENA ELEMENTÓW OCENY POSTAWY OCENIANEGO, JEGO ZAANGAŻOWANIA I RELACJI ZE WSPÓŁPRACOWNIKAMI

Elementy oceny postawy ocenianego, jego zaangażowania i relacji ze współpracownikami3) Ocena cząstkowa Uzasadnienie przyznanej oceny cząstkowej dla danego elementu oceny
znacznie powyżej oczekiwań powyżej oczekiwań na poziomie oczekiwań poniżej oczekiwań znacznie poniżej oczekiwań
5 punktów 4 punkty 3 punkty 2 punkty 1 punkt
1. Podejmowanie decyzji i odpowiedzialność ......................

.......................

2. Organizacja pracy i osiąganie rezultatów ......................

.......................

3. Komunikacja i budowanie stosunków przez współpracę ......................

.......................

4. Doskonalenie zawodowe ......................

.......................

Ocena łączna

(średnia arytmetyczna ze wszystkich ocen cząstkowych)

III. OCENA POSTĘPÓW W PRACY I TERMINOWOŚCI WYKONYWANIA ZADAŃ

Oceniane zadania

(Ocenie podlegają dominujące zadania z opisu stanowiska pracy i ewentualnie inne istotne zadania, które były realizowane w trakcie przepracowanego okresu.)

Znacznie powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań Na poziomie oczekiwań Poniżej oczekiwań Znacznie poniżej oczekiwań
5 punktów 4 punkty 3 punkty 2 punkty 1 punkt
Uzasadnienie przyznanej oceny
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................

IV. PIERWSZA OCENA W SŁUŻBIE CYWILNEJ

OCENIANY ZALICZYŁ EGZAMIN ZE SŁUŻBY PRZYGOTOWAWCZEJ

(należy wstawić krzyżyk w odpowiednie pole)

TAK NIE
NIE DOTYCZY
[1] ocenianego będącego absolwentem KSAP, który nie złożył wniosku o mianowanie w służbie cywilnej,
[2] ocenianego będącego pracownikiem służby cywilnej, który na podstawie art. 192 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej wyraził zgodę na zastosowanie wobec niego zasad dokonywania pierwszej oceny w służbie cywilnej przewidzianych w art. 37 tej ustawy,
[3] ocenianego będącego pracownikiem służby cywilnej zatrudnionym w celu zastępstwa nieobecnego członka korpusu służby cywilnej, który podlega pierwszej ocenie w służbie cywilnej na podstawie art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej.
SPRAWOZDANIE ZOSTAŁO ZŁOŻONE W WYZNACZONYM TERMINIE

(należy wstawić krzyżyk w odpowiednie pole)

TAK NIE
PIERWSZA OCENA W SŁUŻBIE CYWILNEJ (należy wstawić krzyżyk w odpowiednie pole)
POZYTYWNA4) NEGATYWNA
WNIOSKI DOTYCZĄCE ROZWOJU ZAWODOWEGO OCENIANEGO

(m.in. określa się zakres wiedzy, umiejętności oraz formy rozwoju zawodowego ocenianego)

.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................
.............................................................................................................................

.............. ................... .....................

miejscowość data (dd - mm - rrrr) podpis bezpośredniego

przełożonego

............. .................. .....................

miejscowość data (dd - mm - rrrr) podpis i pieczątka

kierującego komórką

organizacyjną

Zapoznałam/em się z pierwszą oceną w służbie cywilnej.

............................. ............................ ...............................

miejscowość data (dd - mm - rrrr) podpis ocenianego

______

1) Rozmowa powinna odbyć się w terminie 21 dni od nawiązania stosunku pracy z ocenianym pracownikiem służby cywilnej albo od dnia wyrażenia- na podstawie art. 192 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 227, poz. 1505) - zgody przez ocenianego będącego pracownikiem służby cywilnej na zastosowanie wobec niego zasad dokonywania pierwszej oceny, przewidzianych w art. 37 wskazanej ustawy albo od dnia wejścia w życie rozporządzenia - jeżeli oceniany został zatrudniony na podstawie umowy o pracę nawiązanej w okresie między dniem wejścia w życie wskazanej ustawy a dniem wejścia w życie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2009 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu dokonywania pierwszej oceny w służbie cywilnej (Dz. U. Nr 94, poz. 772) lub w tym samym okresie na podstawie art. 192 ust. 2 wskazanej ustawy wyraził zgodę na zastosowanie wobec niego zasad dokonywania pierwszej oceny.

2) Należy wpisać termin, o którym mowa w § 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2009 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu dokonywania pierwszej oceny w służbie cywilnej.

3) Opis poszczególnych elementów oceny oraz przykładowych zachowań skutecznych i nieskutecznych jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2009 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu dokonywania pierwszej oceny w służbie cywilnej.

4) Pozytywną pierwszą ocenę należy przyznać ocenianemu, który łącznie spełnił następujące warunki: 1) zaliczył egzamin ze służby przygotowawczej, chyba że nie dotyczył go obowiązek przystąpienia do tego egzaminu, 2) złożył sprawozdanie w wyznaczonym terminie, 3) nie uzyskał żadnej oceny cząstkowej za postawę, zaangażowanie i relacje ze współpracownikami w wysokości 1 punktu, 4) uzyskał nie więcej niż jedną ocenę cząstkową za postawę, zaangażowanie i relacje ze współpracownikami w wysokości 2 punktów, 5) uzyskał ocenę łączną za postawę, zaangażowanie i relacje ze współpracownikami nie niższą niż 3 punkty oraz 6) uzyskał ocenę za postępy w pracy i terminowość wykonywania zadań nie niższą niż 3 punkty.

Zmiany w prawie

Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2009.94.772

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowe warunki i sposób dokonywania pierwszej oceny w służbie cywilnej.
Data aktu: 15/06/2009
Data ogłoszenia: 18/06/2009
Data wejścia w życie: 18/06/2009