Zm.: rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 16 stycznia 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej

Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o portach i przystaniach morskich (Dz. U. z 2002 r. Nr 110, poz. 967, z późn. zm. 2 ) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 9 grudnia 2002 r. w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Dz. U. z 2003 r. Nr 4, poz. 41 oraz z 2006 r. Nr 22, poz. 167) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 1:
a)
w pkt 1:
w lit. a tiret czwarte otrzymuje brzmienie:

"- odcinek od pary pław N7-N8 do linii łączącej prawe i lewe światło wejściowe, o długości 1,7 km, szerokości w dnie 150 m i głębokości technicznej 12,0 m,",

lit. b i c otrzymują brzmienie:

"b) tor podejściowy do Portu Północnego:

- odcinek od pławy PP do pary pław P1-P2, o długości 5,1 km i głębokości naturalnej większej od 18 m, zapewniającej podejście z dowolnego kierunku,

- odcinek od pary pław P1-P2 do linii łączącej prawe i lewe światło wejściowe, o długości 6,3 km, szerokości w dnie 350 m i głębokości technicznej 17,5 m,

- obrotnica o średnicy 670 m i głębokości technicznej 17,5 m,

c) tor podejściowy przez Wisłę Śmiałą:

- odcinek od pławy GW do lewego światła wejściowego o długości 2,1 km, szerokości w dnie 70 m, od głębokości naturalnej 11 m do głębokości technicznej 7,0 m,

- odcinek od lewego światła wejściowego do nabrzeża przeładunkowego przy falochronie wschodnim o długości 0,8 km, szerokości w dnie 70 m i głębokości technicznej 7,0 m;",

b)
pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) falochrony zewnętrzne:

a) falochron zachodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 205,0 m,

b) falochron wschodni wejścia do Gdańska-Nowego Portu o długości 757,2 m,

c) umocnienie brzegowe Półwyspu Westerplatte o długości 265,0 m,

d) północny falochron brzegowy Portu Północnego o długości 1.137,0 m,

e) wschodni falochron brzegowy Portu Północnego o długości 237,0 m,

f) północny falochron półwyspowy Portu Północnego o długości 1.157,1 m,

g) falochron północny wyspowy Portu Północnego o długości 1.640,5 m,

h) falochron wschodni wyspowy Portu Północnego o długości 652,8 m,

i) obudowa ujścia Wisły Śmiałej:

- falochron wschodni z częścią połączeniową i nabrzeżem przeładunkowym o długości 912,0 m,

- grobla kamienna na wschodnim brzegu rzeki o długości 2.100,0 m,

- ostroga zachodnia o długości 200,0 m,

- umocnienie zachodniego brzegu rzeki wraz z pochłaniaczem falowania o długości 409,6 m;",

c)
w pkt 3 lit. b otrzymuje brzmienie:

"b) znaki i światła nawigacyjne - 21 szt.,",

d)
w pkt 4:
lit. a otrzymuje brzmienie:

"a) pławy świetlne - 37 szt.,",

dodaje się lit. d w brzmieniu:

"d) pławy świetlne zimowe - 6 szt.;",

e)
uchyla się pkt 6,
f)
pkt 8-10 otrzymują brzmienie:

"8) system referencyjny "Differential Global Positioning System", zwany dalej "DGPS-RTK";

9) infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków "VTS Zatoka Gdańska":

- radarowe stacje brzegowe,

- dedykowana sieć światłowodowa Centrum Bezpieczeństwa Morskiego (CBM), wraz z podmorskim kablem światłowodowym w relacji Gdańsk-Gdynia,

- linie radiowe łączące CBM ze stacjami nadbrzeżnymi,

- system komunikacji przewodowej i radiowej oraz sieci WAN/LAN,

- systemy telewizji przemysłowej,

- mierniki hydrometeorologiczne;

10) systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;",

g)
pkt 12 otrzymuje brzmienie:

"12) zintegrowany system hydrograficzny do badania warunków żeglowności dróg wodnych;",

h)
uchyla się pkt 13,
i)
pkt 14 otrzymuje brzmienie:

"14) stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków (AIS).";

2)
w § 2:
a)
w pkt 1:
lit. b otrzymuje brzmienie:

"b) tor wodny od pary pław G1-G2 do linii łączącej główki wejścia głównego, o długości 2,75 km, szerokości w dnie 150,0 m i głębokości technicznej 14,5 m,",

uchyla się lit. d,
b)
pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) falochrony zewnętrzne:

a) falochron główny o długości 2.018,8 m,

b) głowica falochronu północnego wyspowego o długości 18,4 m;",

c)
w pkt 4:
lit. a otrzymuje brzmienie:

"a) pławy świetlne - 4 szt.,",

uchyla się lit. b,
d)
pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5) latarnie, o których mowa w § 1 pkt 5;",

e)
pkt 7 i 8 otrzymują brzmienie:

"7) "DGPS-RTK";

8) infrastruktura systemu nadzoru i kontroli ruchu statków "VTS Zatoka Gdańska", o której mowa w § 1 pkt 9;",

f)
uchyla się pkt 9,
g)
pkt 10 otrzymuje brzmienie:

"10) systemy monitorowania znaków nawigacyjnych;",

h)
uchyla się pkt 12,
i)
dodaje się pkt 13 w brzmieniu:

"13) stacje nadbrzeżne automatycznego systemu identyfikacji statków, o którym mowa w § 1 pkt 14.";

3)
w § 3:
a)
w pkt 1:
lit. c otrzymuje brzmienie:

"c) podejściowy tor wodny Świnoujście - Szczecin o długości 67,7 km (licząc od główek falochronu w kierunku południowym) z odpowiednimi poszerzeniami na łukach toru oraz o następujących szerokościach na odcinkach prostych: od 180 m do 160 m - od km 0 do km 1,8; od 160 m do 130 m - od km 1,8 do km 2,1; od 130 m do 110 m - od km 2,1 do km 2,7; od 110 m do 90 m - od km 2,7 do km 5,5; 90 m - od km 5,5 do km 67,7 i głębokościach technicznych: 14,3 m - od km 0 do km 3,1; 13,0 m - od km 3,1 do km 5,28; 10,5 m - od km 5,28 do km 67,7,",

lit. e otrzymuje brzmienie:

"e) Odra Zachodnia o długości 1,993 km (licząc od południowego końca Kanału Grabowskiego do południowego krańca Wyspy Grodzkiej), o szerokościach na odcinkach: 80 m - od km 0 toru do km 0,329; od 80 m do 100 m - od km 0,329 do km 0,702; od 100 m do 150 m - od km 0,702 do km 0,778; 80 m - od km 0,778 do km 1,993 oraz głębokościach technicznych: 9,7 m - od km 0 do km 0,778; 7,0 m - od km 0,778 do km 1,993,",

dodaje się lit. f i g w brzmieniu:

"f) tor wodny w Kanale Polickim (Wąski Nurt) o długości 5,32 km, o szerokościach na odcinkach: 70 m - od km 0 toru do km 5,03; od 160 m do 130 m - od km 5,03 do km 5,15; od 130 m do 140 m - od km 5,15 do km 5,32 oraz głębokościach: 4,5 m - od km 0 do km 5,03 i głębokości 10,5 m - od km 5,03 do km 5,32,

g) tor wodny w Kanale Wietlina (Ciasny Nurt) o długości 3,15 km, szerokości 70 m i głębokości 4,5 m;",

b)
po pkt 9 dodaje się pkt 9a w brzmieniu:

"9a) oznakowanie nawigacyjne na torach w kanale Polickim, Wietlina i Skolwińskim - pławy nieświecące - 15 szt.;",

c)
pkt 12 i 13 otrzymują brzmienie:

"12) umocnienia brzegowe:

a) Kanał Mieliński od km 5,4 do km 8,6:

- brzeg wschodni o długości 3.200 m,

- brzeg zachodni o długości 2.100 m,

b) umocnienia brzegowe północnego cypla Wyspy Mielin o długości 90 m wraz z nabrzeżem,

c) ostroga palisadowa na połączeniu Starej Świny z Kanałem Piastowskim o długości 300 m,

d) Kanał Piastowski od km 9,5 do km 16,7:

- brzeg wschodni o długości 7.200 m,

- brzeg zachodni o długości 7.200 m,

e) Wyspa Chełminek:

- ostroga północna o długości 48,4 m,

- umocnienia brzegowe o długości 620 m,

- ostroga południowa o długości 72 m;

13) kotwicowiska:

a) kotwicowisko przy II Bramie Torowej o powierzchni 0,63 km2 i głębokości od 5,9 m do 6,2 m,

b) kotwicowisko "Chełminek" o powierzchni 1,08 km2 i głębokości od 4,8 m do 8,8 m,

c) kotwicowisko "Raduń" o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 8,8 m do 11,8 m,

d) kotwicowisko "Inoujście" o powierzchni 0,10 km2 i głębokości od 2,0 m do 13,5 m;",

d)
w pkt 14 uchyla się lit. e,
e)
pkt 15-17 otrzymują brzmienie:

"15) obrotnice:

a) w Porcie Świnoujście - na km 1,8 (obrotnica północna o średnicy 350 m i głębokości 11,0 m),

b) w Porcie Świnoujście - na km 3,5 (obrotnica południowa o średnicy 250 m i głębokości 13,0 m),

c) w Porcie Świnoujście - na km 5,05 (obrotnica Mielińska w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 420 m oraz osi dłuższej o długości 525 m i głębokości 13,0 m),

d) na wysokości Polic - na km 49,95 (obrotnica w kształcie elipsy o osi krótszej o długości 400 m i osi dłuższej o długości 850 m i głębokości 10,5 m),

e) przy Przesmyku Orlim na Przekopie Mieleńskim u wejścia do Kanału Grabowskiego - o średnicy 280 m i głębokości 10,5 m,

f) na Przekopie Mieleńskim z rzeką Parnicą o średnicy 300 m i głębokości 10,5 m;

16) "DGPS-RTK";

17) zintegrowany system nadzoru i kontroli ruchu statków "Vessel Traffic Service;".

§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1 Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 166, poz. 1361 i Nr 200, poz. 1683 oraz z 2004 r. Nr 169, poz. 1766 i Nr 281, poz. 2782.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2009.17.89

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie w sprawie określenia obiektów, urządzeń i instalacji wchodzących w skład infrastruktury zapewniającej dostęp do portu o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej.
Data aktu: 16/01/2009
Data ogłoszenia: 02/02/2009
Data wejścia w życie: 17/02/2009