Przyznawanie i wypłata świadczeń z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych przedsiębiorcom w przejściowych trudnościach finansowych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ1)
z dnia 24 sierpnia 2009 r.
w sprawie przyznawania i wypłaty świadczeń z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych przedsiębiorcom w przejściowych trudnościach finansowych

Na podstawie art. 19 ustawy z dnia 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców (Dz. U. Nr 125, poz. 1035) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
szczegółowy tryb przyznawania i wypłaty świadczeń, o których mowa w art. 14 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców, zwanej dalej "ustawą";
2)
wzór wniosku przedsiębiorcy w przejściowych trudnościach finansowych, zwanego dalej "przedsiębiorcą", o którym mowa w art. 14 ust. 1 ustawy;
3)
wzór zaświadczenia potwierdzającego spełnienie przez przedsiębiorcę warunków, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-6 ustawy;
4)
wzór wykazu pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, zwanego dalej "Funduszem";
5)
zakres informacji niezbędnych do zawarcia umowy;
6)
wymagane dokumenty uzasadniające wniosek.
§  2. 
1. 
Wniosek przedsiębiorcy o przyznanie świadczeń z Funduszu składa się z:
1)
Części A - obejmującej oświadczenie przedsiębiorcy, że znajduje się w przejściowych trudnościach finansowych, oraz wystąpienie o wydanie zaświadczenia potwierdzającego spełnienie warunków, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-6 ustawy;
2)
Części B - obejmującej wystąpienie przedsiębiorcy o zawarcie umowy o wypłatę ze środków Funduszu świadczeń z tytułu przestoju ekonomicznego lub obniżenia wymiaru czasu pracy oraz świadczeń na opłacenie składek na ubezpieczenia społeczne pracowników należnych od pracodawcy od przyznanych świadczeń lub o ustalenie nowych warunków spłaty należności Funduszu.
2. 
Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1, jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
3. 
Do wniosku przedsiębiorca dołącza:
1)
aktualne zaświadczenie o nadaniu numeru REGON i kopię decyzji o nadaniu NIP;
2)
aktualny odpis z rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego lub wypis z ewidencji działalności gospodarczej;
3)
aktualne zaświadczenie banku prowadzącego rachunek bankowy przedsiębiorcy lub zaświadczenie spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej o numerze prowadzonego rachunku;
4)
zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i urzędu skarbowego o niezaleganiu ze zobowiązaniami publicznoprawnymi lub zaświadczenie o zawarciu porozumienia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych lub kopię decyzji urzędu skarbowego w sprawie spłaty zadłużenia i terminowego opłacania rat lub o korzystaniu z odroczenia terminu płatności;
5)
dokumenty potwierdzające istnienie związku między przejściowymi trudnościami finansowymi a spadkiem obrotu;
6)
oświadczenie o obowiązującej u przedsiębiorcy stopie procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe;
7)
oświadczenie, że pracownicy objęci wykazem pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych z Funduszu nie osiągnęli w roku, w którym jest dokonywana wypłata świadczeń, kwoty ograniczenia rocznej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, stanowiącej 30-krotność prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej na dany rok kalendarzowy, o której mowa w art. 19 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 11, poz. 74, z późn. zm.2)), a jeżeli taką podstawę wymiaru osiągnęli w tym roku - oświadczenie, że naliczone składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe wykazane w wykazie pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych z Funduszu obliczone zostały tylko od tej części podstawy wymiaru składek, która nie spowodowała przekroczenia kwoty ograniczenia rocznej podstawy wymiaru składek;
8)
program naprawczy sporządzony przez przedsiębiorcę na rok liczony od pierwszego dnia miesiąca następującego po dniu złożenia wniosku, uprawdopodobniający poprawę kondycji finansowej przedsiębiorcy, zawierający:
a)
prezentację przedsiębiorcy obejmującą w szczególności cele, zadania, profil i zakres działania przedsiębiorcy,
b)
opis działań zorientowanych na poprawę kondycji finansowej przedsiębiorcy, wybór środków oraz strategię realizacji programu naprawczego,
c)
w przypadku istnienia zaległości publicznoprawnych - zaświadczenia o ich wysokości i plan ich spłaty;
9)
oświadczenie przedsiębiorcy o niekorzystaniu dotychczas przez pracowników z pomocy z tytułu przestoju ekonomicznego, ograniczenia wymiaru czasu pracy, stypendium, o którym mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, oraz innego świadczenia z tytułu zatrudnienia, szkolenia albo studiów podyplomowych, finansowanego ze środków publicznych;
10)
pisemną zgodę pracownika na objęcie go przestojem ekonomicznym.
4. 
W przypadku gdy dołączone do wniosku dokumenty potwierdzają spełnienie warunków, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-6 ustawy, właściwy organ, o którym mowa w art. 15 ust. 3 pkt 1-3 ustawy, wydaje zaświadczenie potwierdzające spełnienie tych warunków, którego wzór jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
§  3. 
Do zawarcia umowy w celu przyznania świadczeń z Funduszu niezbędna jest:
1)
informacja o rodzajach świadczeń, o które wnioskuje przedsiębiorca;
2)
oświadczenie przedsiębiorcy o rodzaju i wysokości otrzymanej pomocy publicznej;
3)
oświadczenie przedsiębiorcy, że dotrzyma warunków, o których mowa w art. 6 ustawy;
4)
zobowiązanie przedsiębiorcy do zwrotu kwoty pomocy w przypadkach wskazanych w art. 7 lub art. 21 ustawy;
5)
kopia układu zbiorowego pracy lub porozumienia, o którym mowa w art. 12 ust. 2 albo ust. 3 ustawy.
§  4. 
1. 
Przedsiębiorca niezwłocznie po podpisaniu umowy składa w 3 egzemplarzach do właściwego ze względu na miejsce swojej siedziby kierownika Biura Terenowego Funduszu aktualny wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych z Funduszu, którego wzór jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
2. 
W przypadku świadczeń z tytułu przestoju ekonomicznego, wykaz, o którym mowa w ust. 1, składa się za okres nieprzekraczający 3 kolejnych miesięcy sprzed dnia złożenia wniosku, natomiast kolejne wykazy przedsiębiorca składa do końca każdego miesiąca, za który świadczenie jest należne.
3. 
W przypadku świadczeń z tytułu obniżenia wymiaru czasu pracy, wykaz, o którym mowa w ust. 1, przedsiębiorca składa do końca każdego miesiąca, za który świadczenie jest należne.
§  5. 
Przekazanie przez kierownika Biura Terenowego Funduszu świadczeń finansowych przyznanych przedsiębiorcy następuje niezwłocznie po zatwierdzeniu przez niego zgodności złożonego przez przedsiębiorcę wykazu pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych z Funduszu z umową oraz przedłożonymi do wglądu listami płac, na wskazany rachunek bankowy przedsiębiorcy lub rachunek spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej prowadzony dla przedsiębiorcy.
§  6. 
Przedsiębiorca niezwłocznie po otrzymaniu środków finansowych z Funduszu, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia ich otrzymania, na podstawie zatwierdzonego przez kierownika Biura Terenowego Funduszu wykazu pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych z Funduszu, wypłaca świadczenia uprawnionym pracownikom oraz odprowadza należne składki na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne i zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, a także przekazuje należności alimentacyjne.
§  7. 
1. 
Przedsiębiorca, nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania środków finansowych:
1)
zwraca na rachunek bankowy Biura Terenowego Funduszu różnicę między kwotą otrzymanych środków finansowych na wypłatę świadczeń a kwotą świadczeń wypłaconych osobom uprawnionym;
2)
przekazuje kierownikowi Biura Terenowego Funduszu wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych z Funduszu, zawierający potwierdzenie własnoręcznym podpisem otrzymanie świadczeń przez osoby uprawnione oraz kopie potwierdzeń dokonania wypłaty świadczeń przekazem pocztowym lub przelewem bankowym;
3)
przekazuje do Biura Terenowego Funduszu kopie potwierdzenia odprowadzenia zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne, składek na Fundusz i Fundusz Pracy oraz przekazania należności alimentacyjnych.
2. 
Przedsiębiorca jest obowiązany powiadomić na piśmie kierownika Biura Terenowego Funduszu o każdej zmianie okoliczności mających wpływ na wysokość wypłacanych świadczeń, w terminie 7 dni od dnia ich zaistnienia.
§  8. 
Przepisy rozporządzenia stosuje się od dnia ogłoszenia pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej o zgodności pomocy publicznej przewidzianej w przepisach rozdziału 3 i 4 ustawy ze wspólnym rynkiem.
§  9. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
______

1) Minister Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej - praca, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. Nr 216, poz. 1598).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 17, poz. 95, Nr 21, poz. 125, Nr 112, poz. 769, Nr 115, poz. 791, 792 i 793 i Nr 176, poz. 1243, z 2008 r. Nr 63, poz. 394, Nr 67, poz. 411, Nr 141, poz. 888, Nr 171, poz. 1056, Nr 209, poz. 1318, Nr 220, poz. 1417 i 1418, Nr 227, poz. 1505, Nr 228, poz. 1507 i Nr 237, poz. 1654 i 1656 oraz z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 8, poz. 38, Nr 14, poz. 75, Nr 18, poz. 97, Nr 22, poz. 120, Nr 68, poz. 574, Nr 71, poz. 609, Nr 111, poz. 918 i Nr 131, poz. 1075.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1 

WZÓR

 ......................................

 miejscowość i data

.............................................

Pieczęć przedsiębiorcy

z nazwą i adresem

 Kierownik

 Biura Terenowego Funduszu

 Gwarantowanych Świadczeń

 Pracowniczych

 w ............................................

Wniosek przedsiębiorcy w przejściowych trudnościach finansowych

CZĘŚĆ A

Na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców (Dz. U. Nr 125, poz. 1035) wnoszę o wydanie zaświadczenia o spełnieniu warunków, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-6 tej ustawy.

Jednocześnie oświadczam, że:

1) jestem przedsiębiorcą w rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2007 r. Nr 155, poz. 1095, z późn. zm.) będącym1):

a) przedsiębiorstwem państwowym,

b) spółką z udziałem Skarbu Państwa,

c) mikroprzedsiębiorcą/małym przedsiębiorcą/średnim przedsiębiorcą,

d) innym przedsiębiorcą;

2) z powodu przejściowych trudności finansowych wystąpił spadek obrotów gospodarczych, rozumianych jako sprzedaż o ...........% w ciągu ...............2), w porównaniu do .................;

3) w dniu 1 lipca 2008 r. nie znajdowałem się w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu Komunikatu Komisji - Wytyczne wspólnotowe dotyczące pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz. Urz. UE C 244 z 01.10.2004, str. 2) oraz w rozumieniu art. 1 ust. 7 rozporządzenia Komisji WE nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (ogólne rozporządzenie w sprawie wyłączeń blokowych) (Dz. Urz. UE L 214 z 09.08.2008);

4) nie zachodzą przesłanki do ogłoszenia upadłości, o których mowa w art. 11-13 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz. U. Nr 60, poz. 535, z późn. zm.);

5) otrzymałem/nie otrzymałem3) pomoc publiczną na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego ze środków Funduszu Pracy, zgodnie z umową o refundację zawartą na podstawie art. 46 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415, z późn. zm.) po dniu 1 lutego 2009 r.; w przypadku gdy przedsiębiorca otrzymał przedmiotową pomoc, wówczas wskazuje datę otrzymania pomocy dala otrzymania pomocy .................................................................;

 data otrzymania pomocy

6) na dzień złożenia wniosku zatrudniam ............................ pracowników.

 ..............................................................................

 podpis, imienna pieczątka przedsiębiorcy

 lub osób uprawnionych do składania

 oświadczeń woli w imieniu przedsiębiorcy

Wykaz dokumentów dołączanych do części A wniosku:

1. Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4 i 64) ustawy z dnia 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców (Dz. U. Nr 125, poz. 1035)
aktualne zaświadczenie o nadaniu numeru REGON i kopia decyzji o nadaniu NIP
aktualny odpis z rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego lub wypis z ewidencji działalności gospodarczej
aktualne zaświadczenie banku prowadzącego rachunek bankowy przedsiębiorcy lub zaświadczenie spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej o numerze prowadzonego rachunku
zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i urzędu skarbowego o niezaleganiu ze zobowiązaniami publicznoprawnymi lub zaświadczenie o zawarciu porozumienia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych lub kopia decyzji urzędu skarbowego w sprawie spłaty zadłużenia i terminowego opłacania rat lub o korzystaniu z odroczenia terminu płatności
dokumenty potwierdzające istnienie związku między przejściowymi trudnościami finansowymi a spadkiem obrotu, przy czym:

- w przypadku przedsiębiorców, na których ciąży obowiązek sporządzania sprawozdania o przychodach, kosztach i wyniku finansowym oraz o nakładach na środki trwałe (F-01) - sprawozdania obejmujące okres kolejnych 3 miesięcy przed datą wniosku, w których nastąpił spadek obrotów, nie wcześniej niż za okres od dnia 1 lipca 2008 r. oraz sprawozdania obejmujące te same miesiące z okresu od dnia 1 lipca 2007 r. do dnia 30 czerwca 2008 r.,

- w przypadku przedsiębiorców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdań F-01, ale prowadzących pełną rachunkowość - informacja o przychodach, zysku (stracie), zobowiązaniach i należnościach, obejmująca okres kolejnych 3 miesięcy przed datą wniosku, w których nastąpił spadek obrotów, nie wcześniej niż za okres od dnia 1 lipca 2008 r. oraz informacja o przychodach, zysku (stracie), zobowiązaniach i należnościach obejmująca te same miesiące z okresu od dnia 1 lipca 2007 r. do dnia 30 czerwca 2008 r.,

- w przypadku przedsiębiorców nieprowadzących ksiąg rachunkowych - informacje wynikające z ewidencji podatkowych, obejmujące okres kolejnych 3 miesięcy przed datą wniosku, w których nastąpił spadek obrotów, nie wcześniej niż za okres od dnia 1 lipca 2008 r. oraz informacje wynikające z ewidencji podatkowych obejmujące te same miesiące z okresu od dnia 1 lipca 2007 r. do dnia 30 czerwca 2008 r., w tym dane o przychodach, kosztach i dochodzie (wyciąg z księgi przychodów i rozchodów), o przychodach (wyciąg z ewidencji przychodów)

oświadczenie o obowiązującej u przedsiębiorcy stopie procentowej składki na ubezpieczenie wypadkowe
oświadczenie, że pracownicy objęci wykazem pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych z Funduszu nie osiągnęli w roku, w którym jest dokonywana wypłata świadczeń, kwoty ograniczenia rocznej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, stanowiącej 30-krotność prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej na dany rok kalendarzowy, o której mowa w art. 19 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 11, poz. 74, z późn. zm.), a jeżeli taką podstawę wymiaru osiągnęli w tym roku - oświadczenie, że naliczone składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe wykazane w wykazie pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych z Funduszu obliczone zostały tylko od tej części podstawy wymiaru składek, która nie spowodowała przekroczenia kwoty ograniczenia rocznej podstawy wymiaru składek
2. program naprawczy
3. oświadczenie przedsiębiorcy o niekorzystaniu dotychczas przez pracowników z pomocy z tytułu przestoju ekonomicznego, ograniczenia wymiaru czasu pracy oraz stypendium, o którym mowa w art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców (Dz. U. Nr 125, poz. 1035), oraz innego świadczenia z tytułu zatrudnienia, szkolenia albo studiów podyplomowych, finansowanego ze środków publicznych
4. pisemna zgoda pracownika na objęcie przestojem ekonomicznym (imię, nazwisko pracownika, jego numer PESEL, oświadczenie pracownika o wyrażeniu zgody, podpis pracownika)

 ..............................................................................

 podpis, imienna pieczątka przedsiębiorcy

 lub osób uprawnionych do składania

 oświadczeń woli w imieniu przedsiębiorcy

CZĘŚĆ B

Wnoszę o zawarcie umowy o:

I. Wypłatę świadczeń ze środków Funduszu z tytułu:

1. przestoju ekonomicznego, w kwocie ......................................................,

2. obniżenia wymiaru czasu pracy, w kwocie .............................................,

3. składek na ubezpieczenie społeczne pracowników należnych od pracodawcy od przyznanych świadczeń, w kwocie ...................................................;

dla ................................. pracowników objętych wnioskiem o zawarcie umowy w okresie od ...................................... do .................................

II. Ustalenie nowych warunków spłaty należności Funduszu poprzez:

1. odroczenie terminu płatności należności Funduszu oraz rozłożenie spłaty należności na raty zgodnie z art. 14 ust. 1 pkt 3 lit. a ustawy z dnia 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców (Dz. U. Nr 125, poz. 1035)

........................................................................................................................................

2. zawieszenie postępowania egzekucyjnego i naliczania odsetek od niespłaconej kwoty świadczeń pracowniczych stanowiących należności Funduszu na okres .............................

 ..............................................................................

 podpis, imienna pieczątka przedsiębiorcy

 lub osób uprawnionych do składania

 oświadczeń woli w imieniu przedsiębiorcy

Zakres informacji niezbędnych do zawarcia umowy, o której mowa w części B:

Oświadczenia:

1) oświadczam, że w okresie ostatnich 3 lat otrzymałem pomoc na zasadach de minimis w wysokości ..........................................................................................................;

2) oświadczam, że otrzymałem pomoc publiczną inną niż pomoc de minimis w wysokości

.............................................................................................................................................;

3) oświadczam, że otrzymałem w bieżącym roku kalendarzowym pomoc udzieloną na podstawie pkt 4.2.2 Komunikatu Komisji - Tymczasowe wspólnotowe ramy prawne w zakresie pomocy państwa ułatwiające dostęp do finansowania w dobie kryzysu finansowego i gospodarczego (Dz. Urz. UE C 16 z 22.01.2009, str. 5) w wysokości

............................................................................................................................................;

4) oświadczam, że otrzymaną pomoc wykorzystałem zgodnie z przeznaczeniem;

5) oświadczam, że nie wypowiem pracownikowi umowy o pracę z przyczyn niedotyczących pracownika w okresie lub okresach pobierania świadczeń z tytułu przestoju ekonomicznego, obniżenia wymiaru czasu pracy lub stypendium oraz w okresie lub okresach przypadających bezpośrednio po okresie lub okresach pobierania wskazanych wyżej świadczeń.

Zobowiązania:

1) zobowiązuję się do natychmiastowego zwrotu kwoty pomocy w sytuacji, gdy uzyskana pomoc z tytułu przestoju ekonomicznego, obniżenia wymiaru czasu pracy lub stypendium zostanie wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem, wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia następnego po dniu wypłaty;

2) zobowiązuję się do zwrotu całości otrzymanej pomocy wraz z odsetkami ustawowymi w przypadku niespełnienia warunków umowy;

3) w przypadku zawarcia umowy zobowiązuję się do niezwłocznego złożenia wykazu pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych z Funduszu zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 sierpnia 2009 r. w sprawie przyznawania i wypłaty świadczeń z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych przedsiębiorcom w przejściowych trudnościach finansowych (Dz. U. Nr 135, poz. 1112).

Dokument: kopia układu zbiorowego pracy lub porozumienia, o którym mowa w art. 12 ust. 2 albo ust. 3 ustawy z dnia 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców.

 ..............................................................................

 podpis, imienna pieczątka przedsiębiorcy

 lub osób uprawnionych do składania

 oświadczeń woli w imieniu przedsiębiorcy

Jestem świadomy/a odpowiedzialności karnej wynikającej z art. 233 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm.) za podanie nieprawdziwych informacji, a także obowiązku zwrotu nienależnie otrzymanej pomocy wraz z odsetkami ustawowymi.

 ..............................................................................

 podpis, imienna pieczątka przedsiębiorcy

 lub osób uprawnionych do składania

 oświadczeń woli w imieniu przedsiębiorcy

______

1) Właściwe zaznaczyć.

2) Podać okres obejmujący trzy kolejne miesiące po dniu 1 lipca 2008 r. w porównaniu do tych samych 3 miesięcy w okresie od dnia 1 lipca 2007 r. do dnia 30 czerwca 2008 r.

3) Niepotrzebne skreślić.

4) Wstawić znak "x" w przypadku dołączenia dokumentu do wniosku.

ZAŁĄCZNIK Nr  2 

WZÓR

...................................................

 Pieczęć organu

Zaświadczenie

potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-6 ustawy z dnia 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców (Dz. U. Nr 125, poz. 1035).

Zaświadczam, że przedsiębiorca:

...........................................................................................

...........................................................................................

(nazwa oraz adres przedsiębiorcy, numer REGON, NIP)

zostaje uznany za przedsiębiorcę w przejściowych trudnościach finansowych zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 1 lipca 2009 r. o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego dla pracowników i przedsiębiorców (Dz. U. Nr 125, poz. 1035).

 Podpis organu

ZAŁĄCZNIK Nr  3 

WZÓR

...........................................................................................

 (miejscowość i data)

Oznaczenie przedsiębiorcy (pieczęć z nazwą i adresem)

Nr REGON ....................................................

Nazwa banku i numer rachunku bankowego ....................

Wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń wypłacanych z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych za miesiąc .................. rok ....................

Lp. Imię i nazwisko pracownika Nr

PESEL

Wymiar czasu pracy Kwota do wypłaty za czas przestoju ekonomicznego Kwota do wypłaty z tytułu obniżenia wymiaru czasu pracy Kwota ze środków Funduszu na opłacenie składek na ubezpieczenia społeczne pracowników należnych od pracodawców Łączna kwota przyznanych środków z Funduszu (suma kolumn 6+9 albo 8+9) Potrącenia kwota netto do wypłaty Podpis pracownika Uwagi
kwota składek na ubezpieczenia społeczne potrącana ze środków pracownika kwota zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od zatwierdzonych do wypłaty świadczeń, z tego kwota składki na ubezpieczenie zdrowotne pobierana z dochodu ubezpieczonego kwota z tytułu alimentów
ze

środków przedsiębiorcy

ze

środków Funduszu

ze

środków przedsiębiorcy

ze

środków Funduszu

kwota zaliczki odprowadzana do urzędu skarbowego kwota składki na ubezpieczenie zdrowotne
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Suma
............................ Zatwierdzono do wypłaty z Funduszu
podpis, imienna Na łączną kwotę .................................
pieczątka Słownie: ....................................
przedsiębiorcy ......................... (data i podpis) ....................(data i podpis)
Główny Księgowy Kierownik
Biura Terenowego Funduszu Biura Terenowego Funduszu

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2009.135.1112

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Przyznawanie i wypłata świadczeń z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych przedsiębiorcom w przejściowych trudnościach finansowych.
Data aktu: 24/08/2009
Data ogłoszenia: 25/08/2009
Data wejścia w życie: 25/08/2009