Sposób prowadzenia przez marszałka województwa rejestru dotyczącego PCB.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA 1
z dnia 23 lipca 2009 r.
w sprawie sposobu prowadzenia przez marszałka województwa rejestru dotyczącego PCB

Na podstawie art. 163 ust. 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, z późn. zm. 2 ) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa sposób prowadzenia rejestru urządzeń, w których PCB były lub są wykorzystywane, i substancji zawierających PCB, zwanego dalej "rejestrem dotyczącym PCB", w tym:
1)
formę i układ;
2)
zawartość;
3)
warunki i okres przechowywania.
§  2. 
1. 
Rejestr dotyczący PCB prowadzi się w formie elektronicznej oraz pisemnej, w układzie według wzoru określonego w załączniku do rozporządzenia.
2. 
Rejestr dotyczący PCB jest prowadzony w formie elektronicznej z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego i na bieżąco aktualizowany.
3. 
Rejestr dotyczący PCB, prowadzony w formie pisemnej, jest corocznie przygotowywany według stanu na dzień 31 grudnia.
§  3. 
Rejestr dotyczący PCB zawiera następujące informacje:
1)
oznaczenie gminy i powiatu, na terenie których zlokalizowane jest urządzenie lub substancja zawierające PCB;
2)
nazwę i adres posiadającego urządzenie lub substancję, zawierające PCB;
3)
lokalizację urządzenia lub substancji, zawierających PCB;
4)
nazwę urządzenia lub substancji, zawierających PCB;
5)
liczbę urządzeń zawierających PCB;
6)
masę urządzenia lub substancji, zawierających PCB;
7)
stan urządzenia zawierającego PCB;
8)
datę zgłoszenia;
9)
datę planowanego usunięcia PCB z urządzenia;
10)
datę i sposób usunięcia lub zastąpienia PCB inną substancją;
11)
datę i sposób oczyszczenia lub unieszkodliwienia urządzenia;
12)
datę wprowadzania informacji oraz imię i nazwisko osoby dokonującej wpisu do rejestru;
13)
imię i nazwisko oraz stanowisko osoby wprowadzającej informacje wraz z datą sporządzenia oraz numer służbowego telefonu, faksu i adres e-mail - w przypadku pisemnej formy rejestru;
14)
imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej, odpowiedzialnej za prowadzenie rejestru - w przypadku pisemnej formy rejestru.
§  4. 
Rejestr dotyczący PCB prowadzony w formie elektronicznej przechowuje się w postaci kopii rejestru zapisanej na informatycznych nośnikach danych, w sposób chroniący dane przed zatarciem, usunięciem lub zniekształceniem.
§  5. 
Rejestr dotyczący PCB, prowadzony w formie pisemnej, przechowuje się przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym go sporządzono.
§  6. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

WZÓR

REJESTR DOTYCZĄCY PCB

Województwo .............................

Lp. Powiat1) Gmina2) Nazwa i adres

posiadającego

urządzenie lub

substancję3)

zawierającą

PCB4)

Lokalizacja

urządzenia

lub

substancji3)

zawierającej

PCB5)

Nazwa

urządzenia

lub

substancji3)

zawierającej

PCB6)

Liczba

urządzeń7)

[szt.]

Masa

całego

urządzenia8)

[Mg]*

Całkowita

masa

urządzeń

danego

rodzaju

[Mg]*

Masa

substancji3)

zawierającej

PCB9)

[Mg]*

Stan

urządzania10)

Data

zgłoszenia11)

Planowana

data

usunięcia

PCB12)

Usunięcie lub

zastąpienie

PCB inną

substancją

Oczyszczenie lub

unieszkodliwienie

urządzenia lub

substancji3)

zawierającej PCB

Wprowadzanie

informacji

data13) sposób14) data15) sposób16) imię

i nazwisko

osoby17)

data18)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
razem

* Z dokładnością do trzech miejsc po przecinku.

Imię i nazwisko osoby sporządzającej informację19) ....................................................................................
Stanowisko ....................................................................................
Telefon służbowy ....................................................................................
Faks służbowy ....................................................................................
E-mail służbowy ....................................................................................
Data sporządzenia informacji ....................................................................................
Podpis sporządzającego ....................................................................................
Pieczątka i podpis dyrektora komórki organizacyjnej,

odpowiedzialnej za prowadzenie rejestru

....................................................................................

Objaśnienia:

1) Należy podać nazwę powiatu, w obrębie którego znajduje się urządzenie.

2) Należy podać nazwę gminy, w obrębie której znajduje się urządzenie.

3) Dotyczy olejów, smarów oraz innych substancji zanieczyszczonych PCB, w tym ich mieszanin.

4) Należy podać imię i nazwisko/nazwę przedsiębiorstwa wraz z dokładnym adresem zamieszkania/siedziby.

5) Należy precyzyjnie opisać dokładną lokalizację miejsca pod wskazanym w kolumnie 4 adresem, a w przypadku gdy adres

wykorzystującego PCB jest inny niż lokalizacja urządzenia lub substancji, zawierających PCB, należy wpisać również ten adres.

6) Typ urządzenia, w tym: transformator, kondensator, silnik elektryczny, pompa próżniowa, magazynowany olej – bez

dodatkowych symboli i oznaczeń.

7) Należy wpisać liczbę urządzeń tego samego rodzaju i w tej samej lokalizacji.

8) Jeżeli planowana jest tylko wymiana oleju – należy podać wyłącznie masę oleju, a nie całego urządzenia.

9) Dotyczy wyłącznie substancji zawierających PCB zgromadzonych poza urządzeniami.

10) Należy wpisać właściwe określenie spośród następujących: działające (D), uszkodzone (U), magazynowane (M), prze-

znaczone do unieszkodliwienia (PU).

11) Należy wpisać datę zgłoszenia urządzenia lub substancji, zawierających PCB, przez przedsiębiorcę w formacie RRRR-

MM-DD.

12) Należy wybrać rok nie późniejszy niż 2010.

13) Należy podać datę w formacie RRRR-MM-DD.

14) Należy podać nazwę i adres przedsiębiorstwa, które zajmowało się procesem usunięcia lub zastąpienia PCB inną sub-

stancją - nie dotyczy kondensatorów.

15) Należy podać datę w formacie RRRR-MM-DD.

16) Należy podać nazwę i adres przedsiębiorstwa, które zajmowało się procesem oczyszczenia lub unieszkodliwienia urzą-

dzenia lub substancji, zawierających PCB.

17) Należy podać imię i nazwisko osoby wprowadzającej dane.

18) Należy podać datę wprowadzenia danych do formularza w formacie RRRR-MM-DD.

19) Należy podać imię i nazwisko osoby, która przygotowała pisemną formę rejestru zgodnie z § 3 pkt 13 rozporządzenia.

)

1 Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. Nr 216, poz. 1606).
2 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 111, poz. 708, Nr 138, poz. 865, Nr 154, poz. 958, Nr 171, poz. 1056, Nr 199, poz. 1227, Nr 223, poz. 1464 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 19, poz. 100, Nr 20, poz. 106 i Nr 79, poz. 666.

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2009.124.1034

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Sposób prowadzenia przez marszałka województwa rejestru dotyczącego PCB.
Data aktu: 23/07/2009
Data ogłoszenia: 06/08/2009
Data wejścia w życie: 21/08/2009