Zm.: rozporządzenie w sprawie udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO1)
z dnia 11 stycznia 2006 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków

Na podstawie art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568 oraz z 2004 r. Nr 96, poz. 959 i Nr 238, poz. 2390) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 6 czerwca 2005 r. w sprawie udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (Dz. U. Nr 112, poz. 940) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 3:
a)
w ust. 2 pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, na dofinansowanie prac przeprowadzonych w okresie 3 lat poprzedzających rok złożenia wniosku oraz na dofinansowanie prac, które zostaną przeprowadzone, składa się w terminach do dnia: 15 lutego, 15 kwietnia, 15 czerwca, 15 września i 15 listopada roku, w którym dotacja ma być udzielona;",

b)
po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

"2a. Wnioski, o których mowa w ust. 2 pkt 1, są rozpatrywane w terminie 1 miesiąca od dnia zakończenia naboru wniosków określonego w ust. 2 pkt 1.";

2)
załącznik nr 1 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. Nr 220, poz. 1889).

ZAŁĄCZNIK 

WZÓR

Wniosek o dofinansowanie zadania realizowanego ze środków pozostających w dyspozycji ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego

Wypełnia Ministerstwo Kultury

i Dziedzictwa Narodowego:

Data wpływu
Numer rejestru Ministerstwa: ..............
Program Operacyjny: .......................
...........................................
Decyzja Ministra:
kwota: ...............................
data: ................................
rozdział ........... § ...............
Lista preferencji wniosków z dnia:
......................................
(pieczęć wnioskodawcy) miejscowość, dnia ...... 200... r.

I. Nazwa Programu Operacyjnego:

......................................................

II. Instytucja upoważniona lub departament wiodący dla

Programu Operacyjnego lub priorytetu:

......................................................

III. Nazwa zadania:

......................................................

......................................................

IV. Rodzaj zadania (określony w programie):

......................................................

......................................................

V. Informacje o wnioskodawcy:

1. Pełna nazwa wnioskodawcy:

...................................................

...................................................

2. a) Osoby upoważnione do reprezentowania wnioskodawcy,

składania oświadczeń woli i zaciągania w jego

imieniu zobowiązań finansowych (nr telefonu, faksu

i e-mail):

- ..............................................

- ..............................................

b) Osoba odpowiedzialna za przygotowanie wniosku i

kontakty z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa

Narodowego (nr telefonu, faksu i e-mail):

- ..............................................

3. Adres wnioskodawcy (województwo, miejscowość, kod

pocztowy, ulica, nr telefonu, faksu i e-mail):

...................................................

...................................................

...................................................

...................................................

4. Nr NIP oraz nr Regon (kod jednostki samorządu

terytorialnego wg GUS):

...................................................

...................................................

...................................................

5. Nazwa banku i numer rachunku bankowego:

...................................................

[][] [][][][] [][][][] [][][][] [][][][] [][][][] [][][][]

6. Forma organizacyjno-prawna (np.: fundacja,

stowarzyszenie, spółka z o.o., publiczna szkoła

artystyczna, publiczna uczelnia artystyczna,

jednostka samorządu terytorialnego itp.):

...................................................

7. Status prawny (właściwe zakreślić):

- organizacja pożytku publicznego []

- podmiot wpisany do rejestru przedsiębiorców []

- podmiot posiadający osobowość prawną []

- kościół lub związek wyznaniowy []

- inny (jaki?) []

...................................................

8. Wypełniają tylko jednostki samorządu terytorialnego

8.1 Nazwa i adres realizatora zadania (samorządowa instytucja kultury w

rozumieniu przepisów o działalności kulturalnej) oraz nr telefonu,

faksu, e-mail):

....................................................................

....................................................................

....................................................................

....................................................................

8.2 Wyszczególnienie wszystkich wniosków (nazwa programu tub zadania,

nazwa instytucji i kwota wnioskowana) złożonych do ministra

właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego przez

jednostkę samorządu terytorialnego o dofinansowanie instytucji

kultury podległych jednostce w bieżącym roku

...................................................................

...................................................................

...................................................................

...................................................................

9. Wypełniają tylko jednostki samorządu terytorialnego

lub instytucje kultury, jeżeli są wnioskodawcą

Rozdział klasyfikacji budżetowej(dla danej instytucji kultury)

..............................................................

VI. Zakres zadania i jego charakterystyka:

1. Termin, cykl i miejsce realizacji zadania:

...................................................

2. Cele zadania z uwzględnieniem celów Programu

Operacyjnego:

...................................................

...................................................

...................................................

...................................................

3. Opis i zasięg zadania (liczba uczestników, sposób

realizacji zadania, promocja

...................................................

...................................................

...................................................

....................................................

4. Dane o zabytku wpisanym do rejestru*

* UWAGA: Dotyczy tylko wniosków składanych w ramach

Programu Operacyjnego "Dziedzictwo Kulturowe"

priorytet 1 "Rewaloryzacja zabytków nieruchomych i

ruchomych" na dofinansowanie prac remontowych,

konserwatorskich i robót budowlanych przy zabytku

wpisanym do rejestru zabytków.

Miejscowość: ...................

Powiat: ......... Adres starostwa: ................

Gmina: ...... ... Adres urzędu gminy: .............

Określenie zabytku: ...............................

...................................................

Obiekt został wpisany w księdze rejestru: .........

pod numerem .........................

Dokładny adres obiektu: ...........................

Nieruchomość ujawniona w księdze wieczystej KW nr .

w Sądzie Rejonowym w ..............................

Wykaz prac przeprowadzonych przy zabytku w okresie

ostatnich 5 lat, z podaniem wysokości poniesionych

nakładów, w tym ze środków publicznych:

Rok Zakres przeprowadzonych prac Poniesione nakłady Dotacje ze środków publicznych

(wysokość dotacji, źródło i wskazanie prac, na które zostały przeznaczone)

VII. Koszty i harmonogram realizacji zadania:

1. Całkowity przewidywany koszt realizacji

zadania (w pełnych złotych)1):

2. Wnioskowana wysokość dofinansowania ze środków

pozostających w dyspozycji ministra:

zł .................................

3. Deklarowana wysokość finansowych środków własnych

wnioskodawcy:

zł .................................

4. Przewidywane koszty realizacji zadania z

wyszczególnieniem źródeł finansowania:

a) finansowe środki własne2):

PLN procent całości zadania

b) z budżetów jednostek samorządu terytorialnego3):

Kto PLN procent całości zadania

c) z budżetu państwa (z wyłączeniem środków

pozostających w dyspozycji ministra):

Kto PLN procent całości zadania

d) od sponsorów lub innych podmiotów niezaliczanych

do sektora finansów publicznych:

Kto PLN procent całości zadania

e) ze środków pozostających w dyspozycji ministra:

PLN procent całości zadania

f) ze środków zagranicznych, w tym europejskich:

Kraj/fundusz/instytucja PLN procent całości zadania

g) z przewidywanych przychodów z realizacji zadania

(np. wpływy z biletów ze sprzedaży publikacji,

akredytacji, opłat uczestników):

PLN procent całości zadania

h) inne źródła (podać, jakie):

PLN procent całości zadania

5. Przewidywane efekty rzeczowe z realizacji zadania:

...................................................

...................................................

...................................................

...................................................

...................................................

...................................................

...................................................

...................................................

...................................................

______

1) W przypadku ubiegania się o refundację kosztów

poniesionych, przez "przewidywany koszt" należy rozumieć

"koszt poniesiony".

2) W przypadku gdy wnioskodawcą jest jednostka samorządu

terytorialnego, środki własne - to środki instytucji

kultury realizującej zadanie.

3) Dotyczy dotacji celowej jednostki samorządu

terytorialnego na wnioskowane zadanie.

6. Preliminarz całkowitych kosztów zadania - wg wzoru:

PRELIMINARZ CAŁKOWITYCH KOSZTÓW ZADANIA WRAZ ZE ŹRÓDŁAMI

FINANSOWANIA

Nazwa zadania: .............................................

Lp. Koszty [zł] z podziałem na źródła
Nazwa kosztu Koszt finansowania
i sposób kalkulacji ogółem [zł] dotacja ministra środki własne inne źródła
Razem:

..................... ........ .......................

(pieczęć wnioskodawcy) (data) (podpisy wraz z

pieczęciami imiennymi)

7. Harmonogram realizacji zadania - wg wzoru:

HARMONOGRAM REALIZACJI ZADANIA

w układzie chronologicznym:

Nazwa zadania: .............................................

Termin Działanie

..................... ........ .......................

(pieczęć wnioskodawcy) (data) (podpisy wraz z

pieczęciami imiennymi)

8. Czy zadanie, na które składany jest wniosek, jest

powiązane z innymi zadaniami, o dofinansowanie

których ubiega się wnioskodawca w bieżącym roku ze

środków pozostających w dyspozycji ministra w ramach

tego samego bądź innych Programów Operacyjnych?

Jeżeli tak

- proszę podać nazwę zadania, program oraz

wnioskowaną kwotę dofinansowania.

...................................................

...................................................

9. Nazwy zadań oraz wysokość przyznanego dofinansowania

ze środków pozostających w dyspozycji ministra w

ubiegłym roku (należy podać numery i daty

umów/porozumień):

...................................................

...................................................

10. Kwoty otrzymanych środków pozostających w dyspozycji

ministra na ww. zadanie w bieżącym i ubiegłym roku

(dotyczy zadań wieloletnich):

200... r.: ........................................

200... r.: ........................................

VIII. Oświadczenie wnioskodawcy o dysponowaniu zasobami

rzeczowymi i kadrowymi.

Oświadczam, iż posiadam zasoby rzeczowe i kadrowe

niezbędne do realizacji zadania.

(miejscowość, data) (podpisy wraz z pieczęciami

imiennymi)

IX. Oświadczenie wnioskodawcy, że nie zalega z płatnościami

na rzecz podmiotów publicznoprawnych.

Oświadczam, iż nie zalegam z płatnościami na rzecz

podmiotów publicznoprawnych.

(miejscowość, data) (podpisy wraz z pieczęciami

imiennymi)

X. Inne informacje - ważne zdaniem wnioskodawcy dla

wskazania celowości zadania:

......................................................

......................................................

......................................................

Wniosek podpisują osoby upoważnione do reprezentowania

wnioskodawcy, składania oświadczeń woli i zaciągania

zobowiązań finansowych wymienione w pkt V. 2a wniosku:

Imię i nazwisko Stanowisko/funkcja Pieczęć imienna Podpis
Wypełnia Przewodniczący Zespołu Sterującego:
Wniosek spełnia wymogi formalne i rachunkowe.
(data) (podpis wraz z pieczęcią imienną)

XI. Obowiązkowe załączniki (określone szczegółowo w

Programach Operacyjnych):

UWAGA: Wszystkie załączniki powinny być podpisane

przez osoby upoważnione do reprezentowania

wnioskodawcy oraz opatrzone pieczęciami imiennymi i

pieczęcią wnioskodawcy.

1. Obowiązkowe załączniki dla wszystkich

wnioskodawców:

Nr załącznika Treść załącznika Ilość załączników
1 Wykaz wskaźników przewidywanych rezultatów realizacji zadania
2 Opis działalności prowadzonej przez wnioskodawcę w okresie ostatnich dwóch lat (nie dotyczy jednostek samorządu terytorialnego oraz narodowych instytucji kultury)
3 Oświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej w okresie ostatnich 3 lat

2. Załączniki dla wnioskodawców w zależności od formy

prawnej:

Nr załącznika Treść załącznika Ilość załączników Nie dotyczy Dostarczę do dnia
4 Aktualny wypis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (dotyczy organizacji pozarządowych, podmiotów gospodarczych)
5 Statut (w przypadku gdy wnioskodawca jest zobowiązany do posiadania statutu, z wyłączeniem szkół i uczelni artystycznych)
6 Bilans oraz rachunek zysków i strat za ostatni rok, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzenia bilansu - informacja określająca obroty, zysk oraz zobowiązania i należności ogółem (dotyczy organizacji pozarządowych, podmiotów gospodarczych, samorządowych instytucji kultury)
7 I. Podstawowe informacje o

sytuacji finansowej

jednostki samorządu

terytorialnego

II. Liczba i rodzaj

instytucji

kultury prowadzonych

przez jednostkę

samorządu

terytorialnego

(wg. zał. nr 3

do rozporządzenia Rady

Ministrów z dnia

19 kwietnia 2005 r.

w sprawie zakresu

zadań objętych

mecenatem państwa

wykonywanych przez

samorządowe instytucje

filmowe i instytucje

kultury oraz

udzielania dotacji na

te zadania (Dz. U. Nr

74, poz. 646 oraz

z 2006 r. Nr 12, poz.

68) - dotyczy jednostek

samorządu

terytorialnego

8 Podstawowe informacje dotyczące instytucji kultury prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego (wg. zał. nr 4 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2005 r. w sprawie zakresu zadań objętych mecenatem państwa wykonywanych przez samorządowe instytucje filmowe i instytucje kultury oraz udzielania dotacji na te zadania (Dz. U. Nr 74, poz. 646 oraz z 2006 r. Nr 12, poz. 68) - dotyczy instytucji wymienionej w pkt V.8.1 wniosku jednostki samorządu terytorialnego
9 Inny (jaki?)

UWAGA: Załącznik nr 7 i 8 jest obowiązkowy dla

wszystkich jednostek samorządu terytorialnego.

3. Załączniki w zależności od typu projektu:

Nr załącznika Treść załącznika Ilość załączników Nie dotyczy Dostarczę do dnia
10 Plan promocji zadania
11 Dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do nieruchomości (obowiązkowo przy prowadzeniu prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych)
12 Decyzja o wpisie zabytku do rejestru zabytków
13 Zalecenia konserwatorskie określające zakres i sposób prowadzenia planowanych przy zabytku prac
14 Pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na prowadzenie prac
15 Decyzja o warunkach zabudowy
16 Pozwolenie na budowę
17 Kosztorys powykonawczy przeprowadzonych prac inwestycyjnych, z uwzględnieniem kosztów zakupu materiałów
18 Protokół odbioru prac inwestycyjnych przez organy i podmioty upoważnione
19 Obmiar przeprowadzonych prac potwierdzony przez organy lub podmioty upoważnione
20 Potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów finansowych (rachunki, faktury, KP, KW) dotyczących kosztów pokrywanych ze środków ministra
21 Opinia właściwej jednostki samorządu terytorialnego dotycząca planowanego zadania
22 Wypełniony wniosek właściwy dla odpowiedniego programu lub funduszu europejskiego wraz z kopią wymaganych w tym wniosku załączników

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2006.12.73

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie w sprawie udzielania dotacji celowej na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
Data aktu: 11/01/2006
Data ogłoszenia: 25/01/2006
Data wejścia w życie: 09/02/2006