Konkurs na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej albo poszczególnych usług wchodzących w jej skład.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 1 czerwca 2005 r.
w sprawie konkursu na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej albo poszczególnych usług wchodzących w jej skład

Na podstawie art. 82 ust. 5 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 i Nr 273, poz. 2703) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
wymagany zakres ogłoszenia o konkursie na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej albo poszczególnych usług wchodzących w jej skład, zwanym dalej "konkursem";
2)
zakres oferty na świadczenia usługi, o której mowa w pkt 1, zwanej dalej "ofertą";
3)
zakres wymaganej dokumentacji;
4)
tryb postępowania konkursowego.
§  2.
1.
Postępowanie konkursowe rozpoczyna się w dniu opublikowania ogłoszenia o konkursie.
2.
W ogłoszeniu o konkursie określa się w szczególności:
1)
przedmiot konkursu, poprzez określenie usługi powszechnej albo poszczególnych usług wchodzących w jej skład, objętych konkursem, zwanych dalej "usługą", oraz obszaru, na którym usługa będzie świadczona;
2)
miejsce udostępnienia specyfikacji warunków konkursu;
3)
miejsce, formę oraz termin złożenia oferty.
3.
Termin, o którym mowa w ust. 2 pkt 3, nie może być krótszy niż 30 dni od dnia, w którym specyfikacja warunków konkursu została udostępniona w siedzibie Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty, zwanego dalej "URTiP".
§  3.
Oferty złożone po terminie Prezes URTiP zwraca bez otwierania.
§  4.
W specyfikacji warunków konkursu w zakresie:
1)
warunków uczestnictwa w postępowaniu konkursowym określa się warunek:
a)
złożenia oferty w miejscu, formie oraz terminie określonym w ogłoszeniu o konkursie oraz zachowania zgodności oferty z wymaganiami określonymi w ogłoszeniu i specyfikacji warunków konkursu,
b)
złożenia przez przedsiębiorcę telekomunikacyjnego, zwanego dalej "oferentem", oświadczenia o zapoznaniu się z treścią ogłoszenia o konkursie i specyfikacji warunków konkursu oraz ich akceptacji,
c)
podania adresu właściwego do doręczeń;
2)
wymagań, jakim powinna odpowiadać oferta, zamieszcza się:
a)
opis sposobu przygotowania oferty, w tym szczegółowe wymagania co do jej zawartości,
b)
określenie rodzajów dokumentacji składanych z ofertą,
c)
minimalne wymagania dotyczące wskaźników dostępności i jakości świadczenia usługi oraz minimalny okres świadczenia usługi,
d)
wymaganie podania kosztu świadczenia usługi,
e)
określenie dla każdej usługi sposobu obliczania wskaźników dostępności i jakości oraz sposobu obliczania kosztu świadczenia usługi;
3)
kryteriów oceny ofert zamieszcza się:
a)
szczegółowy opis kryteriów oceny ofert, o których mowa w § 11 ust. 4 pkt 2-4,
b)
określenie maksymalnej liczby punktów, jaką może uzyskać oferta w zakresie każdego z kryteriów oceny ofert, o których mowa w § 11 ust. 4 pkt 2-4,
c)
szczegółowy opis sposobu oceny ofert w zakresie każdego z kryteriów oceny ofert, o których mowa w § 11 ust. 4 pkt 2-4.
§  5.
Oferta powinna zawierać w szczególności:
1)
wskazanie usługi, której dotyczy, zgodnie z przedmiotem konkursu;
2)
obszar świadczenia usługi, zgodnie z przedmiotem konkursu;
3)
termin rozpoczęcia świadczenia usługi;
4)
okres świadczenia usługi;
5)
wartości wskaźników jakości i dostępności usługi obliczone zgodnie ze specyfikacją warunków konkursu;
6)
koszt świadczenia usługi obliczony zgodnie ze specyfikacją warunków konkursu;
7)
wskazanie dokumentacji załączonej do oferty.
§  6.
1.
Dokumentacja powinna zawierać w szczególności dokumenty:
1)
potwierdzające formę prawną oferenta,
2)
potwierdzające wiarygodność finansową oferenta,
3)
zawierające oświadczenie oferenta o zapoznaniu się z treścią ogłoszenia i specyfikacji warunków konkursu oraz ich akceptacji,
4)
pozwalające na ocenę określonego w ofercie poziomu jakości świadczenia usługi,
5)
pozwalające na ocenę określonego w ofercie poziomu dostępności usługi,
6)
pozwalające na ocenę określonej w ofercie wysokości kosztu świadczenia usługi,
7)
zawierające zestawienie danych o przychodach i kosztach oferenta z tytułu świadczenia usługi, sporządzone odrębnie dla każdej usługi zawartej w ofercie,
8)
zawierające studium ekonomiczno-finansowe przedmiotu oferty, w tym planu inwestycyjnego,
9)
zawierające opis rozwiązań technicznych w zakresie świadczenia usługi zawartej w ofercie

- pozwalające ocenić zdolność oferenta do świadczenia usługi, przy określonym w ofercie poziomie jej jakości i dostępności oraz kosztach.

2.
Dokumenty, o których mowa w ust. 1, powinny być sporządzone lub przedstawione przez oferenta zgodnie z wymaganiami określonymi w specyfikacji warunków konkursu, o których mowa w § 4 pkt 2.
§  7.
1.
Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Prezes URTiP powołuje Komisję konkursową, zwaną dalej "Komisją".
2.
Komisja składa się z 6 do 9 osób, w tym przewodniczącego, wyznaczonych przez Prezesa URTiP spośród osób posiadających wiedzę i doświadczenie niezbędne do przeprowadzenia konkursu.
§  8.
1.
Komisja podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu Komisji. W przypadku równej liczby głosów o wyniku głosowania decyduje głos przewodniczącego Komisji.
2.
Komisja działa na podstawie regulaminu uchwalonego przez nią i zatwierdzonego przez Prezesa URTiP.
3.
Zatwierdzony regulamin pracy Komisji Prezes URTiP ogłasza najpóźniej w terminie, o którym mowa w § 2 ust. 2 pkt 3, poprzez wywieszenie go w siedzibie URTiP oraz zamieszczenie na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej URTiP.
§  9.
1.
Komisja otwiera oferty i sporządza listę oferentów, którzy złożyli oferty w terminie, oraz przekazuje ją Prezesowi URTiP.
2.
Prezes URTiP niezwłocznie po otrzymaniu listy, o której mowa w ust. 1, ogłasza ją przez zamieszczenie na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej URTiP oraz wywieszenie w siedzibie URTiP.
3.
Po sporządzeniu listy, o której mowa w ust. 1, członkowie Komisji składają Prezesowi URTiP pisemne oświadczenia, że:
1)
nie pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz nie są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z żadnym oferentem, jego zastępcą prawnym lub członkami władz osób prawnych będących oferentami;
2)
przed upływem roku od daty rozpoczęcia postępowania konkursowego nie pozostawali w stosunku pracy lub zlecenia z żadnym oferentem lub nie byli członkami władz osób prawnych będących oferentami;
3)
nie pozostają z żadnym oferentem, jego zastępcą prawnym lub członkiem władz osób prawnych będących oferentami w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do ich bezstronności.
§  10.
1.
Prezes URTiP odwołuje członka Komisji, jeżeli nie złożył on pisemnego oświadczenia, o którym mowa w § 9 ust. 3, albo zostanie ujawnione, że nie spełnia on wymagań określonych w § 9 ust. 3.
2.
Jeżeli w wyniku odwołania liczba członków Komisji jest mniejsza niż 6, Prezes URTiP wyznacza kolejnych członków Komisji, zgodnie z § 7 ust. 2.
§  11.
1.
Komisja dokonuje badania ofert w dwóch etapach.
2.
Pierwszy etap obejmuje sprawdzenie, czy:
1)
oferta została złożona w miejscu, formie oraz terminie określonym w ogłoszeniu o konkursie;
2)
została zachowana zgodność złożonej oferty z warunkami i wymaganiami określonymi w ogłoszeniu oraz w specyfikacji warunków konkursu w zakresie kompletności oferty oraz jej prawidłowości pod względem formalnym.
3.
Warunkiem zakwalifikowania oferty do drugiego etapu konkursu jest spełnienie warunków i wymagań sprawdzanych w pierwszym etapie.
4.
Drugi etap obejmuje:
1)
sprawdzenie zgodności oferty z innymi niż określone w ust. 2 pkt 2 wymaganiami określonymi w ogłoszeniu oraz w specyfikacji warunków konkursu, w szczególności:
a)
sprawdzenie zgodności określonych w ofercie wartości wskaźników jakości i dostępności świadczenia usługi z określonymi w specyfikacji warunków konkursu minimalnymi wymaganiami dotyczącymi wskaźników jakości i dostępności świadczenia usługi oraz sposobem obliczania tych wskaźników,
b)
sprawdzenie zgodności sposobu obliczenia kosztu świadczenia usługi ze specyfikacją warunków konkursu;
2)
ocenę określonych w ofercie wartości wskaźników jakości i dostępności usługi;
3)
ocenę wysokości proponowanego w ofercie kosztu świadczenia usługi;
4)
ocenę zdolności do świadczenia usługi przy określonym w ofercie poziomie jej jakości i dostępności oraz koszcie świadczenia usługi.
5.
Komisja sporządza listę ofert, które spełniły wymagania określone w ust. 4 pkt 1 i podlegają dalszej ocenie.
6.
Komisja ocenia oferty, o których mowa w ust. 5, przyznając punkty, osobno za każde kryterium określone w ust. 4 pkt 2-4, zgodnie ze specyfikacją warunków konkursu.
7.
Ocena oferty stanowi sumę punktów uzyskanych w drugim etapie konkursu.
§  12.
1.
Z przebiegu postępowania konkursowego Komisja sporządza protokół, który powinien zawierać:
1)
oznaczenie czasu i miejsca przeprowadzenia każdego etapu badania ofert;
2)
imiona i nazwiska członków Komisji, ze wskazaniem czynności, w których brali udział;
3)
liczbę ofert podlegających zwróceniu bez otwierania;
4)
liczbę ofert poddanych sprawdzeniu w pierwszym etapie;
5)
liczbę ofert zakwalifikowanych oraz niezakwalifikowanych do drugiego etapu;
6)
listę, o której mowa w § 11 ust. 5;
7)
liczbę punktów przyznanych każdej ofercie w drugim etapie, osobno dla każdego kryterium;
8)
kolejność ofert wraz z ich oceną punktową albo informację o braku ofert spełniających wymagania określone w ogłoszeniu oraz w specyfikacji warunków konkursu;
9)
szczegółowe uzasadnienie ustaleń i ocen dokonywanych przez Komisję w postępowaniu konkursowym;
10)
podpisy wszystkich członków Komisji, a w przypadku braku podpisu - wzmiankę o przyczynie braku podpisu.
2.
Komisja niezwłocznie przekazuje Prezesowi URTiP protokół, wraz z wszelkimi dokumentami związanymi z postępowaniem konkursowym.
§  13.
1.
Po przyjęciu protokołu z przebiegu postępowania konkursowego Prezes URTiP ogłasza jego wyniki przez wywieszenie w siedzibie URTiP oraz zamieszczenie na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej URTiP.
2.
Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 1, kończy postępowanie konkursowe.
§  14.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
1 Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - łączność, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 134, poz. 1429).

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2005.103.867

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Konkurs na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej albo poszczególnych usług wchodzących w jej skład.
Data aktu: 01/06/2005
Data ogłoszenia: 13/06/2005
Data wejścia w życie: 28/06/2005