Szczegółowe wymagania oraz obowiązki kapitana polskiego statku morskiego w zakresie ochrony lokalu obwodowej komisji do spraw referendum w czasie przerwy w głosowaniu.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 30 kwietnia 2003 r.
w sprawie szczegółowych wymagań oraz obowiązków kapitana polskiego statku morskiego w zakresie ochrony lokalu obwodowej komisji do spraw referendum w czasie przerwy w głosowaniu

Na podstawie art. 32 ust. 8 pkt 2 ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o referendum ogólnokrajowym (Dz. U. Nr 57, poz. 507) zarządza się, co następuje:
§  1.
Kapitan statku wyznacza jedno pomieszczenie na polskim statku morskim na lokal obwodowej komisji do spraw referendum, zwanej dalej "komisją obwodową", i zapewnia zamknięcie tego lokalu w czasie przerwy w głosowaniu w sposób uniemożliwiający dostanie się osób nieupoważnionych.
§  2.
1.
Przewodniczący komisji obwodowej, w obecności kapitana statku, zamyka lokal komisji i opieczętowuje wejście do lokalu pieczęcią komisji po zakończeniu głosowania w pierwszym dniu.
2.
Przed rozpoczęciem głosowania w drugim dniu komisja obwodowa, w obecności kapitana statku, stwierdza protokolarnie, czy pieczęcie na wejściu do lokalu komisji są nienaruszone.
3.
Przewodniczący komisji obwodowej otwiera wejście do lokalu komisji w obecności kapitana statku.
4.
Kapitan statku przechowuje klucze do lokalu komisji obwodowej w kasie pancernej znajdującej się na statku.
5.
W czasie przerwy w głosowaniu wyznaczony przez kapitana członek załogi statku zapewnia stałą ochronę lokalu komisji obwodowej.
§  3.
W sytuacji powzięcia wiadomości o zamierzonym wtargnięciu osoby nieupoważnionej do lokalu komisji obwodowej w czasie przerwy w głosowaniu, kapitan statku niezwłocznie:
1)
wzywa osobę odpowiedzialną za bezpieczeństwo lokalu komisji obwodowej do podjęcia działań uniemożliwiających wtargnięcie do lokalu komisji obwodowej;
2)
informuje armatora i przewodniczącego komisji obwodowej o zdarzeniu, o którym mowa w pkt 1;
3)
sporządza pisemne wyjaśnienie dotyczące zaistniałego zdarzenia i przekazuje je armatorowi i przewodniczącemu komisji obwodowej.
§  4.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).

Zmiany w prawie

Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2003.75.675

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Szczegółowe wymagania oraz obowiązki kapitana polskiego statku morskiego w zakresie ochrony lokalu obwodowej komisji do spraw referendum w czasie przerwy w głosowaniu.
Data aktu: 30/04/2003
Data ogłoszenia: 05/05/2003
Data wejścia w życie: 05/05/2003