Zm.: rozporządzenie w sprawie opłacania podatków obrotowego i dochodowego od przychodów rzemieślników ze świadczeń wykonywanych za pośrednictwem spółdzielni rzemieślniczych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 13 kwietnia 1988 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie opłacania podatków obrotowego i dochodowego od przychodów rzemieślników ze świadczeń wykonywanych za pośrednictwem spółdzielni rzemieślniczych.

Na podstawie art. 8, art. 9 pkt 1, 2 i 4, art. 18 ust. 3 i art. 38 pkt 2-4 ustawy z dnia 19 grudnia 1980 r. o zobowiązaniach podatkowych (Dz. U. Nr 27, poz. 111, z 1982 r. Nr 45, poz. 289, z 1984 r. Nr 52, poz. 268 i z 1985 r. Nr 12, poz. 50) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 29 lipca 1983 r. w sprawie opłacania podatków obrotowego i dochodowego od przychodów rzemieślników ze świadczeń wykonywanych za pośrednictwem spółdzielni rzemieślniczych (Dz. U. Nr 43, poz. 197 i z 1985 r. Nr 25, poz. 110) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 1 w ust. 1 w pkt 1 po wyrazach "są członkami" dodaje się wyrazy "lub kandydatami";
2)
w § 2:
a)
w ust. 1 po wyrazach "formie pisemnej," dodaje się wyrazy "określających istotne warunki umowy, w szczególności rodzaj, ilość, cenę i termin wykonania świadczenia,"
b)
ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Za wykonywane za pośrednictwem spółdzielni uważa się również świadczenia:

1) wykonywane bezpośrednio na zamówienia określonych odbiorców i na ich potrzeby, z tym że w rzemiosłach budowlanych wartość zamówienia nie może przekraczać 300 tys. zł,

2) polegające na detalicznej sprzedaży wyrobów bezpośrednio konsumentom,

jeżeli rzemieślnik wykonuje je na rachunek spółdzielni i obroty z nich dokumentuje książką zamówień i sprzedaży detalicznej, prowadzoną według ustalonego wzoru i poświadczoną przez spółdzielnię; przedmiotem tych świadczeń nie mogą być usługi kooperacyjne oraz sprzedaż wyrobów do dalszej odprzedaży lub przerobu albo zużycia produkcyjnego.",

c)
ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Tryb rozliczeń ze spółdzielnią obrotów, o których mowa w ust. 3, oraz zasady prowadzenia książki zamówień i książki sprzedaży detalicznej określa instrukcja Ministra Finansów w sprawie trybu rozliczania ze spółdzielnią obrotów dokumentowanych książką zamówień i książką sprzedaży detalicznej oraz w sprawie zasad prowadzenia przez rzemieślników tych książek.";

3)
§ 6 otrzymuje brzmienie:

"§ 6. 1. Zaliczenie obrotów do poszczególnych skal podatku dochodowego następuje według rodzaju rzemiosła określonego w posiadanym przez rzemieślnika uprawnieniu, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 2, oraz rodzaju wykonywanych świadczeń, zwanych dalej "produkcją" lub "usługami".

2. Przepis ust. 1 stosuje się również, gdy rzemieślnik obejmuje jednym rachunkiem odrębne świadczenia, z których obroty zaliczone są do różnych skal podatku dochodowego, pod warunkiem wyszczególnienia w rachunku tych świadczeń i obrotów. W razie niewyszczególnienia w rachunku tych świadczeń i obrotów, do łącznego obrotu wynikającego z rachunku stosuje się skalę zawierającą najwyższe stawki podatku, przewidzianą od obrotów z wykonywanych świadczeń.

3. Do produkcji zalicza się:

1) świadczenia w zakresie wytwarzania wyrobów w całości z materiałów własnych rzemieślnika,

2) świadczenia wykonywane z udziałem materiałów własnych rzemieślnika, jeżeli udział ten przekracza 15% ogólnej wartości świadczenia.

4. Do usług zalicza się inne świadczenia niż wymienione w ust. 3.

5. Ogólna wartość świadczenia i wartość materiałów własnych powinna wynikać z wystawionego rachunku lub z zapisu w książce zamówień, a w razie wykonywania rzemiosł budowlanych - również z rachunku przejściowego. Przy ustalaniu udziału wartości materiałów własnych w ogólnej wartości świadczenia:

1) nie bierze się pod uwagę wartości materiałów wyłączonej z obrotu stosownie do przepisów o podatku obrotowym,

2) w rzemiosłach budowlanych - do wartości materiałów własnych wlicza się również wartość materiałów zużytych na rusztowania, daszki ochronne, pomosty i inne urządzenia pomocnicze, a ponadto koszty transportu zewnętrznego materiałów własnych oraz pozostałe koszty zakupu tych materiałów, jeżeli zgodnie z odrębnymi przepisami w kosztorysie wykonawczym wydatki te zostały ujęte razem z wartością materiałów i uznane przez zamawiającego.

6. Przepisów ust. 3 i 4 nie stosuje się, jeżeli w załączniku nr 1 do rozporządzenia obroty ze świadczeń wykonywanych w określonym rodzaju rzemiosła zaliczone zostały tylko do jednej skali podatku dochodowego.

7. Na wniosek rzemieślnika urząd skarbowy może zaliczyć obroty z tytułu wykonywania rzemiosł, określonych w uprawnieniu jako "inne nie wymienione rzemiosła", do skal podatku dochodowego innych niż określone w § 5 ust. 3, właściwych ze względu na osiąganą zyskowność, ustaloną przy uwzględnieniu przedstawionego przez rzemieślnika zestawienia ponoszonych kosztów.

8. Podatek dochodowy od obrotów z wykonywania świadczeń na eksport pobiera się według skali bezpośrednio poprzedzającej skalę właściwą dla danego rodzaju rzemiosła, z tym że:

1) od obrotów z wykonywania świadczeń w zakresie produkcji wyrobów podatek nie może być wyższy niż określony w skali oznaczonej symbolem "D" oraz niższy niż określony w skali oznaczonej symbolem "B",

2) od obrotów z wykonywania świadczeń w zakresie usług podatek nie może być wyższy niż określony w skali oznaczonej symbolem "E".;

4)
w § 10 ust. 2 wyrazy "(Dz. U. z 1983 r. Nr 43, poz. 192 i z 1985 r. Nr 12, poz. 51)" zastępuje się wyrazami "(Dz. U. z 1988 r. Nr 4, poz. 37)",
5)
w § 14 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Urząd skarbowy sprawdza prawidłowość obliczenia podatku obrotowego oraz podatku dochodowego w formie ryczałtu; w razie stwierdzenia nieprawidłowości urząd skarbowy wydaje decyzję, w której określa wysokość podatków nie pobranych lub nie wpłaconych przez spółdzielnię.";

6)
załączniki nr 2 i 3 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone w załącznikach nr 1 i 2 do niniejszego rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenia wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i ma zastosowanie poczynając od roku podatkowego 1988, z wyjątkiem § 1 pkt 2 lit. a) i c), który wchodzi w życie z dniem 1 lipca 1988 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

SKALE PODATKU DOCHODOWEGO

Podstawa opodatkowania (obrót bez podatku obrotowego) Oznaczenie skal (symbole)
ponad do A B
1 2 3
1.100.000 zł – 1.600.000 zł
1.600.000 zł – 2.000.000 zł
2.000.000 zł – 3.000.000 zł
3.000.000 zł – 4.000.000 zł 3,0% od nadwyżki ponad 3.000.000 zł
4.000.000 zł – 5.000.000 zł 30.000 zł + 4,0% od nadwyżki ponad 4.000.000 zł
5.000.000 zł – 6.000.000 zł 70.000 zł + 4,7% od nadwyżki ponad 5.000.000 zł
6.000.000 zł – 8.000.000 zł 1,1% od nadwyżki ponad 6.200.000 zł 117.000 zł + 5,7% od nadwyżki ponad 6.000.000 zł
8.000.000 zł – 10.000.000 zł 20.000 zł + 1,8% od nadwyżki ponad 8.000.000 zł 231.000 zł + 6,8% od nadwyżki ponad 8.000.000 zł
10.000.000 zł – 12.000.000 zł 56.000 zł + 2,1% od nadwyżki ponad 10.000.000 zł 367.000 zł + 7,8% od nadwyżki ponad 10.000.000 zł
12.000.000 zł – 15.000.000 zł 98.000 zł + 2,4% od nadwyżki ponad 12.000.000 zł 523.000 zł + 8,3% od nadwyżki ponad 12.000.000 zł
15.000.000 zł – 18.000.000 zł 170.000 zł + 3,0% od nadwyżki ponad 15.000.000 zł 772.000 zł + 9,5% od nadwyżki ponad 15.000.000 zł
18.000.000 zł – 24.000.000 zł 260.000 zł + 3,3% od nadwyżki ponad 18.000.000 zł 1.057.000 zł + 9,9% od nadwyżki ponad 18.000.000 zł
24.000.000 zł – 30.000.000 zł 458.000 zł + 3,8% od nadwyżki ponad 24.000.000 zł 1.651.000 zł + 11,2% od nadwyżki ponad 24.000.000 zł
30.000.000 zł – 36.000.000 zł 686.000 zł + 4,3% od nadwyżki ponad 30.000.000 zł 2.323.000 zł + 11,2% od nadwyżki ponad 30.000.000 zł
36.000.000 zł – 42.000.000 zł 944.000 zł + 4,5% od nadwyżki ponad 36.000.000 zł 2.995.000 zł + 11,3% od nadwyżki ponad 36.000.000 zł
42.000.000 zł – 50.000.000 zł 1.214.000 zł + 4,6% od nadwyżki ponad 42.000.000 zł 3.673.000 zł + 11,3% od nadwyżki ponad 42.000.000 zł
50.000.000 zł – 60.000.000 zł 1.582.000 zł + 5,2% od nadwyżki ponad 50.000.000 zł 4.577.000 zł + 11,3% od nadwyżki ponad 50.000.000 zł
60.000.000 zł 2.102.000 zł + 5,3% od nadwyżki ponad 60.000.000 zł 5.707.000 zł + 11,3% od nadwyżki ponad 60.000.000 zł
Podstawa opodatkowania (obrót bez podatku obrotowego) Oznaczenie skal (symbole)
ponad do C D
1 2 3
1.100.000 zł – 1.600.000 zł
1.600.000 zł – 2.000.000 zł 4% od nadwyżki ponad 1.800.000 zł
2.000.000 zł – 3.000.000 zł 4% od nadwyżki ponad 2.200.000 zł 8.000 zł + 6% od nadwyżki ponad 2.000.000 zł
3.000.000 zł – 4.000.000 zł 32.000 zł + 5% od nadwyżki ponad 3.000.000 zł 68.000 zł + 8% od nadwyżki ponad 3.000.000 zł
4.000.000 zł – 5.000.000 zł 82.000 zł + 7% od nadwyżki ponad 4.000.000 zł 148.000 zł + 11% od nadwyżki ponad 4.000.000 zł
5.000.000 zł – 6.000.000 zł 152.000 zł + 8% od nadwyżki ponad 5.000.000 zł 258.000 zł + 11% od nadwyżki ponad 5.000.000 zł
6.000.000 zł – 8.000.000 zł 232.000 zł + 9% od nadwyżki ponad 6.000.000 zł 368.000 zł + 13% od nadwyżki ponad 6.000.000 zł
8.000.000 zł – 10.000.000 zł 412.000 zł + 11% od nadwyżki ponad 8.000.000 zł 628.000 zł + 15% od nadwyżki ponad 8.000.000 zł
10.000.000 zł – 12.000.000 zł 632.000 zł + 12% od nadwyżki ponad 10.000.000 zł 928.000 zł + 16% od nadwyżki ponad 10.000.000 zł
12.000.000 zł – 15.000.000 zł 872.000 zł + 13% od nadwyżki ponad 12.000.000 zł 1.248.000 zł + 17% od nadwyżki ponad 12.000.000 zł
15.000.000 zł – 18.000.000 zł 1.262.000 zł + 13% od nadwyżki ponad 15.000.000 zł 1.758.000 zł + 19% od nadwyżki ponad 15.000.000 zł
18.000.000 zł – 24.000.000 zł 1.652.000 zł + 15% od nadwyżki ponad 18.000.000 zł 2.328.000 zł + 19% od nadwyżki ponad 18.000.000 zł
24.000.000 zł – 30.000.000 zł 2.552.000 zł + 15% od nadwyżki ponad 24.000.000 zł 3.468.000 zł + 19% od nadwyżki ponad 24.000.000 zł
30.000.000 zł – 36.000.000 zł 3.452.000 zł + 15% od nadwyżki ponad 30.000.000 zł 4.608.000 zł + 19% od nadwyżki ponad 30.000.000 zł
36.000.000 zł – 42.000.000 zł 4.352.000 zł + 15% od nadwyżki ponad 36.000.000 zł 5.748.000 zł + 19% od nadwyżki ponad 36.000.000 zł
42.000.000 zł – 50.000.000 zł 5.252.000 zł + 15% od nadwyżki ponad 42.000.000 zł 6.888.000 zł + 19% od nadwyżki ponad 42.000.000 zł
50.000.000 zł – 60.000.000 zł 6.452.000 zł + 15% od nadwyżki ponad 50.000.000 zł 8.408.000 zł + 19% od nadwyżki ponad 50.000.000 zł
60.000.000 zł 7.952.000 zł + 15% od nadwyżki ponad 60.000.000 zł 10.308.000 zł + 19% od nadwyżki ponad 60.000.000 zł
Podstawa opodatkowania (obrót bez podatku obrotowego) Oznaczenia skal (symbole)
ponad do E
1 2
1.100.000 zł – 1.600.000 zł 5% od nadwyżki ponad 1.500.000 zł
1.600.000 zł – 2.000.000 zł 5.000 zł + 6% od nadwyżki ponad 1.600.000 zł
2.000.000 zł – 3.000.000 zł 29.000 zł + 9% od nadwyżki ponad 2.000.000 zł
3.000.000 zł – 4.000.000 zł 119.000 zł + 11% od nadwyżki ponad 3.000.000 zł
4.000.000 zł – 5.000.000 zł 229.000 zł + 14% od nadwyżki ponad 4.000.000 zł
5.000.000 zł – 6.000.000 zł 369.000 zł + 15% od nadwyżki ponad 5.000.000 zł
6.000.000 zł – 8.000.000 zł 519.000 zł + 17% od nadwyżki ponad 6.000.000 zł
8.000.000 zł – 10.000.000 zł 859.000 zł + 20% od nadwyżki ponad 8.000.000 zł
10.000.000 zł – 12.000.000 zł 1.259.000 zł + 20% od nadwyżki ponad 10.000.000 zł
12.000.000 zł – 15.000.000 zł 1.659.000 zł + 22% od nadwyżki ponad 12.000.000 zł
15.000.000 zł – 18.000.000 zł 2.319.000 zł + 22% od nadwyżki ponad 15.000.000 zł
18.000.000 zł – 24.000.000 zł 2.979.000 zł + 22% od nadwyżki ponad 18.000.000 zł
24.000.000 zł – 30.000.000 zł 4.299.000 zł + 23% od nadwyżki ponad 24.000.000 zł
30.000.000 zł – 36.000.000 zł 5.679.000 zł + 23% od nadwyżki ponad 30.000.000 zł
36.000.000 zł – 42.000.000 zł 7.059.000 zł + 23% od nadwyżki ponad 36.000.000 zł
42.000.000 zł – 50.000.000 zł 8.439.000 zł + 23% od nadwyżki ponad 42.000.000 zł
50.000.000 zł – 60.000.000 zł 10.279.000 zł + 23% od nadwyżki ponad 50.000.000 zł
60.000.000 zł 12.579.000 zł + 23% od nadwyżki ponad 60.000.000 zł
Podstawa opodatkowania (obrót bez podatku obrotowego) Oznaczenie skal (symbole)
ponad do F
1 2
1.100.000 zł – 1.600.000 zł 7% od nadwyżki ponad 1.300.000 zł
1.600.000 zł – 2.000.000 zł 21.000 zł + 9% od nadwyżki ponad 1.600.000 zł
2.000.000 zł – 3.000.000 zł 57.000 zł + 11% od nadwyżki ponad 2.000.000 zł
3.000.000 zł – 4.000.000 zł 167.000 zł + 15% od nadwyżki ponad 3.000.000 zł
4.000.000 zł – 5.000.000 zł 317.000 zł + 18% od nadwyżki ponad 4.000.000 zł
5.000.000 zł – 6.000.000 zł 497.000 zł + 19% od nadwyżki ponad 5.000.000 zł
6.000.000 zł – 8.000.000 zł 687.000 zł + 22% od nadwyżki ponad 6.000.000 zł
8.000.000 zł – 10.000.000 zł 1.127.000 zł + 23% od nadwyżki ponad 8.000.000 zł
10.000.000 zł – 12.000.000 zł 1.587.000 zł + 26% od nadwyżki ponad 10.000.000 zł
12.000.000 zł – 15.000.000 zł 2.107.000 zł + 26% od nadwyżki ponad 12.000.000 zł
15.000.000 zł – 18.000.000 zł 2.887.000 zł + 26% od nadwyżki ponad 15.000.000 zł
18.000.000 zł – 24.000.000 zł 3.667.000 zł + 26% od nadwyżki ponad 18.000.000 zł
24.000.000 zł – 30.000.000 zł 5.227.000 zł + 26% od nadwyżki ponad 24.000.000 zł
30.000.000 zł – 36.000.000 zł 6.787.000 zł + 26% od nadwyżki ponad 30.000.000 zł
36.000.000 zł – 42.000.000 zł 8.347.000 zł + 26% od nadwyżki ponad 36.000.000 zł
42.000.000 zł – 50.000.000 zł 9.907.000 zł + 26% od nadwyżki ponad 42.000.000 zł
50.000.000 zł – 60.000.000 zł 11.987.000 zł + 27% od nadwyżki ponad 50.000.000 zł
60.000.000 zł 14.687.000 zł + 27% od nadwyżki ponad 60.000.000 zł
Podstawa opodatkowania (obrót bez podatku obrotowego) Oznaczenie skal (symbole)
ponad do G
1 2
1.100.000 zł – 1.600.000 zł 8% od nadwyżki ponad 1.100.000 zł
1.600.000 zł – 2.000.000 zł 40.000 zł + 11% od nadwyżki ponad 1.600.000 zł
2.000.000 zł – 3.000.000 zł 84.000 zł + 15% od nadwyżki ponad 2.000.000 zł
3.000.000 zł – 4.000.000 zł 234.000 zł + 18% od nadwyżki ponad 3.000.000 zł
4.000.000 zł – 5.000.000 zł 414.000 zł + 22% od nadwyżki ponad 4.000.000 zł
5.000.000 zł – 6.000.000 zł 634.000 zł + 23% od nadwyżki ponad 5.000.000 zł
6.000.000 zł – 8.000.000 zł 864.000 zł + 26% od nadwyżki ponad 6.000.000 zł
8.000.000 zł – 10.000.000 zł 1.384.000 zł + 28% od nadwyżki ponad 8.000.000 zł
10.000.000 zł – 12.000.000 zł 1.944.000 zł + 30% od nadwyżki ponad 10.000.000 zł
12.000.000 zł – 15.000.000 zł 2.544.000 zł + 30% od nadwyżki ponad 12.000.000 zł
15.000.000 zł – 18.000.000 zł 3.444.000 zł + 30% od nadwyżki ponad 15.000.000 zł
18.000.000 zł – 24.000.000 zł 4.344.000 zł + 30% od nadwyżki ponad 18.000.000 zł
24.000.000 zł – 30.000.000 zł 6.144.000 zł + 30% od nadwyżki ponad 24.000.000 zł
30.000.000 zł – 36.000.000 zł 7.944.000 zł + 30% od nadwyżki ponad 30.000.000 zł
36.000.000 zł – 42.000.000 zł 9.744.000 zł + 30% od nadwyżki ponad 36.000.000 zł
42.000.000 zł – 50.000.000 zł 11.544.000 zł + 30% od nadwyżki ponad 42.000.000 zł
50.000.000 zł – 60.000.000 zł 13.944.000 zł + 30% od nadwyżki ponad 50.000.000 zł
60.000.000 zł 16.944.000 zł + 30% od nadwyżki ponad 60.000.000 zł

ZAŁĄCZNIK Nr  2

SKALE PRZEDPŁAT NA POCZET PODATKU DOCHODOWEGO

Podstawa obliczenia przedpłat (obrót roczny – bez podatku obrotowego) Oznaczenie skal (symbole)
ponad do A B C D E F G
1 2 3 4 5 6 7 8
1.100.000 zł – 1.600.000 zł 0,3 1,3 2,5
1.600.000 zł – 2.000.000 zł 0,4 1,4 2,8 4,2
2.000.000 zł – 3.000.000 zł 1,1 2,3 4,0 5,6 7,8
3.000.000 zł – 4.000.000 zł 0,8 2,0 3,7 5,7 7,9 10,3
4.000.000 zł – 5.000.000 zł 1,4 3,0 5,2 7,4 9,9 12,7
5.000.000 zł – 6.000.000 zł 2,0 3,9 6,1 8,6 11,4 14,4
6.000.000 zł – 8.000.000 zł 0,3 2,9 5,1 7,8 10,7 14,1 17,3
8.000.000 zł – 10.000.000 zł 0,6 3,7 6,3 9,3 12,6 15,9 19,4
10.000.000 zł – 12.000.000 zł 0,8 4,4 7,3 10,4 13,8 17,6 21,2
12.000.000 zł – 15.000.000 zł 1,1 5,1 8,5 11,7 15,5 19,2 23,0
15.000.000 zł – 18.000.000 zł 1,4 5,9 9,2 12,9 16,5 20,4 24,1
18.000.000 zł – 24.000.000 zł 1,9 6,9 10,7 14,4 17,9 21,8 25,6
24.000.000 zł – 30.000.000 zł 2,3 7,7 11,5 15,4 18,9 22,6 26,5
30.000.000 zł – 36.000.000 zł 2,6 8,3 12,1 16,0 19,6 23,2 27,1
36.000.000 zł – 42.000.000 zł 2,9 8,7 12,5 16,4 20,1 23,6 27,5
42.000.000 zł – 50.000.000 zł 3,2 9,1 12,9 16,8 20,6 24,0 27,9
50.000.000 zł – 60.000.000 zł 3,5 9,5 13,3 17,2 21,0 24,5 28,2
60.000.000 zł 3,8 9,8 13,5 17,4 21,2 24,8 28,5

Zmiany w prawie

Kary za wykroczenia i przestępstwa skarbowe rosną od lipca po raz drugi w tym roku

41 mln 281 tys. 920 złotych może od lipca wynieść maksymalna kara za przestępstwo skarbowe. Najniższa grzywna za wykroczenie wynosi natomiast 430 złotych. Wzrost kar ma związek z podwyższeniem wysokości minimalnego wynagrodzenia. Od lipca 2024 roku wynosi ono 4300 złotych.

Krzysztof Koślicki 01.07.2024
Przepisy o głosowaniu korespondencyjnym bez poprawek Senatu

W środę Senat nie zgłosił poprawek do noweli kodeksu wyborczego, która umożliwia głosowanie korespondencyjne wszystkim obywatelom zarówno w kraju, jak i za granicą. 54 senatorów było za, a 30 przeciw. Ustawa trafi teraz do prezydenta. Poprzedniego dnia takie rozwiązanie rekomendowały jednomyślnie senackie komisje Praw Człowieka i Praworządności, Samorządu Terytorialnego i Administracji Państwowej oraz Komisja Ustawodawcza.

Grażyna J. Leśniak 26.06.2024
Rząd zmienia przepisy o układach zbiorowych pracy

Katalog spraw regulowanych w układzie zbiorowym pracy będzie otwarty i będzie mógł obejmować sprawy dotyczące w szczególności wymiaru i norm czasu pracy, systemów i rozkładów czasu pracy, pracy w godzinach nadliczbowych, wymiaru urlopu wypoczynkowego, warunków wynagradzania czy organizacji pracy. Do uzgodnień międzyresortowych trafił dziś projekt zupełnie nowej ustawy o układach zbiorowych pracy i porozumieniach zbiorowych. Jego autorzy zakładają, że nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku.

Grażyna J. Leśniak 25.06.2024
Nowe zasady przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej

Dziś (piątek, 21 czerwca) weszły w życie nowe przepisy dotyczące przeprowadzania kontroli w pomocy społecznej. Dotyczą m.in. rozszerzenia nadzoru nad realizacją zaleceń pokontrolnych i objęcia procedurą kontrolną mieszkań treningowych i wspomaganych.

Robert Horbaczewski 21.06.2024
Nowelizacja kodeksu pracy o substancjach reprotoksycznych wejdzie w życie pod koniec czerwca

W dniu 14 czerwca opublikowana została nowelizacja kodeksu pracy dotycząca ochrony pracowników przed substancjami reprotoksycznymi, które są szkodliwe m.in. dla płodności i funkcji seksualnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów.

Grażyna J. Leśniak 17.06.2024
Bez polskiego prawa jazdy obcokrajowiec nie zostanie taksówkarzem

​Od 17 czerwca wszyscy kierowcy, którzy pracują w Polsce w charakterze taksówkarzy lub świadczą usługi odpłatnego przewozu osób, będą musieli posiadać polskie prawo jazdy. Zapewne nie wszystkim kierowcom z zagranicy uda się to prawo jazdy zdobyć, więc liczba obcokrajowców świadczących usługi przewozu osób może spaść.

Regina Skibińska 15.06.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1988.11.91

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie w sprawie opłacania podatków obrotowego i dochodowego od przychodów rzemieślników ze świadczeń wykonywanych za pośrednictwem spółdzielni rzemieślniczych.
Data aktu: 13/04/1988
Data ogłoszenia: 30/04/1988
Data wejścia w życie: 30/04/1988, 01/07/1988, 01/01/1988