Certyfikat bandery.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA-KIEROWNIKA URZĘDU GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 30 czerwca 1986 r.
w sprawie certyfikatu bandery.

Na podstawie art. 30 § 3 ustawy z dnia 1 grudnia 1961 r. - Kodeks morski (Dz. U. z 1986 r. Nr 22, poz. 112) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Izby morskie prowadzące rejestry okrętowe są właściwe do wystawiania certyfikatów bandery dla statków, które uzyskały czasowo polską przynależność, oraz do prowadzenia wykazów wydawanych certyfikatów.
2.
Certyfikat bandery sporządza się według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
§  2.
1.
Wniosek o wystawienie i wydanie certyfikatu składa izbie morskiej armator, który ma objąć statek we władanie.
2.
We wniosku należy podać:
1)
oznaczenie armatora: jego nazwę (firmę) lub imię i nazwisko, siedzibę i adres oraz imiona i nazwiska osób reprezentujących armatora będącego osobą prawną,
2)
oznaczenie statku: jego obecną i poprzednią nazwę, port macierzysty statku określony dla armatora oraz poprzedni port macierzysty statku (port macierzysty właściciela), nazwę rejestrowej władzy w porcie macierzystym właściciela oraz numer lub inne oznaczenie w rejestrze właściciela odnoszące się do statku,
3)
dane uzasadniające wystawienie certyfikatu: decyzję nadającą czasowo polską przynależność, jej datę i znak akt oraz okres ważności decyzji,
4)
oznaczenie decyzji właściwego organu dotychczasowej bandery statku, zwalniającej statek czasowo od przynależności państwowej, datę decyzji i jej numer lub inne oznaczenie oraz okres zwolnienia od dotychczasowej przynależności,
5)
opis statku według danych zawartych w świadectwie pomiarowym statku.
3.
Do wniosku należy dołączyć decyzję w sprawie nadania statkowi czasowo polskiej przynależności, świadectwo pomiarowe i stwierdzenie właściwego organu dotychczasowego państwa bandery, że statek został zwolniony od przynależności państwowej.
§  3.
1.
W wykazie wydanych certyfikatów bandery ewidencjonuje się certyfikaty wystawione w wyniku podjęcia decyzji o nadaniu statkom czasowo polskiej przynależności.
2.
Wzór wykazu wydanych certyfikatów bandery określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3.
Wykaz prowadzi się w jednej książce z ponumerowanymi i przesznurowanymi kartkami dla wszystkich wydanych certyfikatów. Certyfikat bandery otrzymuje numer zgodny z odpowiadającym mu zapisem w wykazie.
4.
Po stwierdzeniu wygaśnięcia decyzji o nadaniu statkowi czasowo polskiej przynależności izba morska wykreśla zapisy dokonane w wykazie. Wykreślenie następuje przez podkreślenie czerwoną linią tekstu i dokonanie odpowiedniej wzmianki w wykazie. Odebrany armatorowi certyfikat bandery dołącza się do akt.
5.
Omyłki pisarskie w tekście wykazu prostuje się, umieszczając nad tekstem błędnym tekst właściwy, a błędny tekst przekreśla się linią czerwoną, tak aby tekst poprawiony pozostał widoczny.
6.
Akta certyfikatu oraz wykazy wydanych certyfikatów bandery przechowuje się przez 10 lat, licząc od końca roku, w którym wykreślono zapis w wykazie.
§  4.
1.
Od wniosku o wydanie certyfikatu bandery pobiera się opłatę stosunkową.
2.
Wysokość opłaty stosunkowej wynosi 1/20 opłaty pobieranej od wniosku o wpis statku do rejestru okrętowego za każdy rok trwania polskiej przynależności statku.
§  5.
W zakresie nie unormowanym w rozporządzeniu stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące rejestru okrętowego.
§  6.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 lipca 1986 r.

ZAŁĄCZNIK Nr  1

CERTYFIKAT BANDERY

(pominięty)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR WYKAZU WYDANYCH CERTYFIKATÓW BANDERY

(pominięty)

Zmiany w prawie

Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach Prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 20.01.2025
Zmiany w podatkach 2025 - przybędzie obowiązków sprawozdawczych

1 stycznia 2025 r. weszły w życie liczne zmiany podatkowe, m.in. nowe definicje budynku i budowli w podatku od nieruchomości, JPK CIT, globalny podatek wyrównawczy, PIT kasowy, zwolnienie z VAT dla małych firm w innych krajach UE. Dla przedsiębiorców oznacza to często nowe obowiązki sprawozdawcze i zmiany w systemach finansowo-księgowych. Firmy muszą też co do zasady przeprowadzić weryfikację nieruchomości pod kątem nowych przepisów.

Monika Pogroszewska 02.01.2025
Nowy Rok - jakie zmiany czekają nas w prawie

W 2025 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wzrośnie tylko raz. Obniżeniu ulegnie natomiast minimalna podstawa wymiaru składki zdrowotnej płaconej przez przedsiębiorców. Grozi nam za to podwyżka podatku od nieruchomości. Wzrosną wynagrodzenia nauczycieli, a prawnicy zaczną lepiej zarabiać na urzędówkach. Wchodzą w życie zmiany dotyczące segregacji odpadów i e-doręczeń. To jednak nie koniec zmian, jakie czekają nas w Nowym Roku.

Renata Krupa-Dąbrowska 31.12.2024
Zmiana kodów na PKD 2025 rodzi praktyczne pytania

1 stycznia 2025 r. zacznie obowiązywać nowa Polska Klasyfikacja Działalności – PKD 2025. Jej ostateczny kształt poznaliśmy dopiero w tygodniu przedświątecznym, gdy opracowywany od miesięcy projekt został przekazany do podpisu premiera. Chociaż jeszcze przez dwa lata równolegle obowiązywać będzie stara PKD 2007, niektórzy już dziś powinni zainteresować się zmianami.

Tomasz Ciechoński 31.12.2024
Co się zmieni w prawie dla osób z niepełnosprawnościami w 2025 roku

Dodatek dopełniający do renty socjalnej dla niektórych osób z niepełnosprawnościami, nowa grupa uprawniona do świadczenia wspierającego i koniec przedłużonych orzeczeń o niepełnosprawności w marcu - to tylko niektóre ważniejsze zmiany w prawie, które czekają osoby z niepełnosprawnościami w 2025 roku. Drugą część zmian opublikowaliśmy 31 grudnia.

Beata Dązbłaż 28.12.2024
Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1986.29.145

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Certyfikat bandery.
Data aktu: 30/06/1986
Data ogłoszenia: 27/08/1986
Data wejścia w życie: 27/08/1986, 01/07/1986