Ustawa budżetowa na rok 1979.

USTAWA BUDŻETOWA NA ROK 1979
z dnia 21 grudnia 1978 r.

Art.  1.
1.
Ustala się dochody budżetu Państwa w wysokości: 1.161.420.471 tys. zł

z tego:

1)
wpłaty przedsiębiorstw i innych jednostek gospodarczych 906.570.599 tys. zł
2)
wpłaty instytucji finansowych i ubezpieczeniowych 134.247.890 tys. zł
3)
składki na ubezpieczenia społeczne 55.300.900 tys. zł
4)
wpłaty jednostek świadczących usługi socjalne i kulturalne 8.623.252 tys. zł
5)
wpłaty jednostek administracji państwowej, wymiaru

sprawiedliwości, prokuratury, bezpieczeństwa publicznego i obrony

narodowej 10.659.086 tys. zł

6)
podatki i opłaty od gospodarki nie uspołecznionej 12.844.100 tys. zł
7)
podatki i opłaty od ludności 11.166.200 tys. zł
8)
pozostałe dochody 22.008.444 tys. zł
2.
Ustala się wydatki budżetu Państwa w wysokości 1.064.378.262 tys. zł

z tego:

1)
finansowanie przedsiębiorstw i innych jednostek gospodarczych 600.305.595 tys. zł
2)
nauka 16.400.000 tys. zł
3)
oświata i wychowanie 70.987.337 tys. zł
4)
kultura i sztuka 10.873.949 tys. zł
5)
ochrona zdrowia, opieka społeczna, kultura fizyczna i sport oraz

turystyka i wypoczynek 81.255.282 tys. zł

6)
ubezpieczenia społeczne 46.278.292 tys. zł
7)
obrona narodowa 61.316.300 tys. zł
8)
administracja, wymiar sprawiedliwości, prokuratura i bezpieczeństwo

publiczne 43.582.808 tys. zł

9)
pozostałe wydatki bieżące 11.891.705 tys. zł
10)
wydatki nie rozdzielone na działy 5.541.049 tys. zł
11)
wydatki na inwestycje i remonty kapitalne 115.945.945 tys. zł
3.
Rezerwa Rady Ministrów wynosi 20.000.000 tys. zł
4.
Lokata w Narodowym Banku Polskim wynosi 75.000.000 tys. zł
5.
Nadwyżka dochodów budżetu Państwa nad wydatkami, rezerwą

i lokatą wynosi 2.042.209 tys. zł.

Art.  2.

Ustala się dochody i wydatki oraz rezerwę, lokatę w Narodowym Banku Polskim i nadwyżkę budżetu centralnego w wysokości:

dochody 1.100.732.854 tys. zł

wydatki 1.003.690.645 tys. zł

rezerwa Rady Ministrów 20.000.000 tys. zł

lokata w Narodowym Banku Polskim 75.000.000 tys. zł

nadwyżka dochodów nad wydatkami, rezerwą i lokatą 2.042.209 tys. zł

zgodnie ze szczegółowym podziałem ustalonym w załączniku nr 1.

Art.  3.

Ustala się dochody i wydatki oraz rezerwy zbiorczych budżetów województw w wysokości:

dochody 219.496.571 tys. zł

z tego:

dochody własne 155.554.609 tys. zł

w tym:

wpływy określone w stosunku procentowym do wartości

sprzedaży detalicznej i usług uspołecznionych jednostek

handlowych i usługowych objętych planem centralnym

i terenowym 94.866.992 tys. zł

dotacje na inwestycje 31.817.283 tys. zł

dotacje celowe 14.840.819 tys. zł

dotacje wyrównawcze 17.283.860 tys. zł

wydatki 219.496.571 tys. zł

w tym:

rezerwy 1.131.940 tys. zł

zgodnie z załącznikiem nr 2.

Art.  4.
1.
Dochodami własnymi budżetów terenowych są:
1)
wpłaty przedsiębiorstw i organizacji spółdzielczych objętych planem terenowym, z wyjątkiem podatku od funduszu płac oraz innych wpłat, które z mocy przepisów regulujących zasady gospodarki finansowej przedsiębiorstw i organizacji spółdzielczych stanowią dochody budżetu centralnego,
2)
wpływy ustalone w stosunku procentowym do wartości sprzedaży detalicznej i usług uspołecznionych jednostek handlowych i usługowych objętych planem centralnym i terenowym, w granicach do 101% kwot wpływów z tego tytułu określonych w załączniku nr 2,
3)
wpłaty powszechnych kas oszczędności w wysokości określonej przez Ministra Finansów w stosunku procentowym do wielkości wkładów oszczędnościowych,
4)
opłaty za świadczenia i usługi wykonywane przez jednostki budżetowe podporządkowane radom narodowym oraz pobierane przez te jednostki i urzędy terenowych organów administracji państwowej dochody o charakterze administracyjnym i majątkowym, z wyjątkiem opłat za świadczenia zakładów służby zdrowia udzielane cudzoziemcom dewizowym i dochodów ze sprzedaży depozytów rzeczowych,
5)
wpłaty zakładów budżetowych podporządkowanych radom narodowym,
6)
podatki od organizacji społecznych i zawodowych, z wyjątkiem podatku od funduszu płac,
7)
podatek scalony od kółek rolniczych, spółdzielni kółek rolniczych i innych jednostek organizacyjnych zrzeszonych w Centralnym Związku Kółek Rolniczych oraz od rolniczych spółdzielni produkcyjnych zrzeszonych w Centralnym Związku Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych,
8)
podatek dochodowy od banków spółdzielczych oraz podatek obrotowy od przedsiębiorstw i organizacji prowadzących gry losowe, a rozliczających się z budżetami terenowymi,
9)
podatek gruntowy, z wyjątkiem części podlegającej przekazaniu na Fundusz Rozwoju Rolnictwa, wpłaty na rzecz Państwowego Funduszu Ziemi, opłaty: melioracyjna, elektryfikacyjna oraz za budowę urządzeń wodnych,
10)
podatki obrotowy i dochodowy od osób fizycznych i osób prawnych nie będących jednostkami gospodarki uspołecznionej, z wyjątkiem podatków od osób fizycznych i prawnych mających miejsce zamieszkania lub siedzibę za granicą, a prowadzących działalność gospodarczą na podstawie zezwoleń wydawanych przez centralne organy administracji państwowej lub osiągających inne dochody na obszarze Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej,
11)
podatki: od wynagrodzeń, wyrównawczy, od spadków i darowizn oraz podatki i opłaty pobierane na podstawie przepisów o niektórych podatkach i opłatach terenowych,
12)
opłata skarbowa,
13)
inne opłaty, poza wymienionymi w pkt 4, 9, 11 i 12, pobierane przez jednostki organizacyjne podporządkowane radom narodowym i przez urzędy terenowych organów administracji państwowej,
14)
wpływy z grzywien i kar orzeczonych w postępowaniu w sprawach o wykroczenia, w postępowaniu karnym skarbowym oraz w innych szczególnych postępowaniach administracyjnych, w których organami orzekającymi są terenowe organy administracji państwowej lub wojewódzkie (miejskie w miastach stopnia wojewódzkiego) komisje orzekające w sprawach o naruszenie dyscypliny budżetowej,
15)
wpływy z należności scalonych od rolników i ze spłat zaległości zniesionych podatków oraz należności z nimi zrównanych, jeżeli stanowiły dochody budżetów terenowych przed ich zniesieniem.
2.
Dochody, o których mowa w ust. 1 pkt 15, traktuje się jako ponadplanowe.
3.
Dochody wymienione w ust. 1 pkt 2 i 3 są dochodami własnymi jednostkowego budżetu województwa. Wojewódzka rada narodowa ustala, które z dochodów wymienionych w ust. 1 pkt 1 i 4-15 zaliczane będą do dochodów własnych budżetów miast, dzielnic i gmin (miast i gmin), a które do dochodów jednostkowego budżetu województwa, biorąc pod uwagę możliwość oddziaływania przez rady narodowe i terenowe organy administracji państwowej na wielkość dochodów z tych źródeł.
4.
Wojewódzka rada narodowa może ustalać udziały:
1)
jednostkowego budżetu województwa w dochodach innych jednostkowych budżetów terenowych objętych zbiorczym budżetem województwa,
2)
budżetów miast, dzielnic i gmin (miast i gmin) w dochodach jednostkowego budżetu województwa.
Art.  5.

Dochody budżetowe nie będące dochodami budżetów terenowych są dochodami budżetu centralnego.

Art.  6.
1.
Minister Finansów ustali dla zbiorczych budżetów województw w terminie do dnia 31 stycznia 1979 r. wysokość stawek procentowych dochodów, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 2.
2.
W wypadku nieosiągnięcia dochodów, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 2, w kwotach ustalonych w załączniku nr 2, Minister Finansów wyrówna z budżetu centralnego powstały niedobór do wysokości 99% tych kwot.
Art.  7.
1.
Wojewodowie ustalą projekty jednostkowych i zbiorczych budżetów województw oraz przedłożą wojewódzkim radom narodowym projekty uchwał budżetowych łącznie z projektem wojewódzkich planów społeczno-gospodarczych do dnia 31 grudnia 1978 r.
2.
Wojewodowie określą terminy przedłożenia radom narodowym projektów budżetów przez terenowe organy administracji państwowej stopnia podstawowego.
3.
Terenowe organy administracji państwowej stopnia podstawowego ustalą projekty budżetów miast, dzielnic i gmin (miast i gmin) do dnia 31 grudnia 1978 r.
Art.  8.
1.
Rady narodowe uchwalą jednostkowe budżety terenowe w podziale na działy i rozdziały.
2.
Wojewódzkie rady narodowe mogą uchwalać wydatki budżetów terenowych w kwotach wyższych od wynikających z ustawy budżetowej, a rady narodowe stopnia podstawowego w kwotach wyższych od wynikających z uchwały wojewódzkiej rady narodowej - pod warunkiem uchwalenia większych dochodów własnych, z wyjątkiem dochodów określonych w art. 4 ust. 1 pkt 2.
3.
Przepis ust. 2 stosuje się także w wypadkach określonych w art. 42 ust. 3 ustawy z dnia 25 listopada 1970 r. - Prawo budżetowe (Dz. U. Nr 29, poz. 244).
Art.  9.

Ustala się rezerwę na nieprzewidziane wydatki w zbiorczych budżetach województw w wysokości 0,5% kwoty wydatków bieżących.

Art.  10.

Przeniesienia kredytów w budżetach terenowych nie mogą powodować:

1)
zwiększenia rezerwy na nieprzewidziane wydatki,
2)
zwiększenia łącznej kwoty kredytów w działach: "Gospodarka komunalna" i "Gospodarka mieszkaniowa oraz niematerialne usługi komunalne" oraz kredytów w dziale "Administracja państwowa", z wyjątkiem przeniesień związanych z wykonywaniem uchwał Rady Ministrów lub z uruchamianiem środków z rezerwy na nieprzewidziane wydatki,
3)
zmniejszenia kredytów w dziale "Rolnictwo", zmniejszenia łącznej kwoty kredytów w działach: "Szkolnictwo ogólnokształcące i wychowanie", "Szkolnictwo zawodowe", "Kultura i sztuka", "Ochrona zdrowia", "Świadczenia społeczne", "Kultura fizyczna i sport", "Turystyka i wypoczynek" oraz zmniejszenia kredytów na ochronę przeciwpożarową i ochotnicze straże pożarne.
Art.  11.
1.
Terenowe organy administracji państwowej obowiązane są czuwać nad zachowaniem bieżącej równowagi budżetowej, zapewniać terminową realizację dochodów oraz zapobiegać wydatkom, które przekraczałyby kwotę osiągniętych dochodów i środków funduszu zasobowego.
2.
Minister Finansów ustala zasady i częstotliwość bankowej kontroli zachowania równowagi budżetów terenowych.
3.
Jeżeli okaże się, że równowaga budżetu miasta, dzielnicy lub gminy (miasta i gminy) nie jest zachowana, terenowy organ administracji państwowej występuje z wnioskiem o udzielenie zwrotnego zasiłku kasowego z funduszu zasobowego województwa.
4.
W razie niezachowania równowagi w jednostkowym budżecie województwa lub w razie braku środków funduszu zasobowego województwa na udzielenie zasiłku kasowego, o którym mowa w ust. 3, wojewoda występuje z wnioskiem do banku o udzielenie kredytu bankowego.
5.
Niewystąpienie z wnioskiem o udzielenie zasiłku kasowego (ust. 3) lub o udzielenie kredytu bankowego (ust. 4) stanowi naruszenie dyscypliny budżetowej w rozumieniu przepisów art. 84 ust. 2 Prawa budżetowego.
6.
Kredyt bankowy podlega spłacie z funduszu zasobowego województwa. Odsetki od kredytu zaciągniętego na zrównoważenie jednostkowego budżetu województwa płatne są z funduszu zasobowego województwa, a w pozostałych wypadkach z funduszu zasobowego tego budżetu, któremu przyznano zasiłek kasowy powodujący zaciągnięcie kredytu.
Art.  12.

W wypadkach uzasadnionych ważnymi względami gospodarczymi lub społecznymi wojewódzka rada narodowa lub z jej upoważnienia wojewoda może ustalać wytyczne w przedmiocie dokonania koniecznych zmian w dochodach i wydatkach budżetów miast, dzielnic i gmin (miast i gmin).

Art.  13.
1.
W wyniku wykonania budżetu 1978 r. w dyspozycji rad narodowych pozostają:
1)
ponadplanowe dochody określone w art. 4 ust. 1 pkt 2,
2)
ponadplanowe dochody z podatków i opłat od gospodarki nie uspołecznionej i od ludności,
3)
połowa ponadplanowych dochodów z pozostałych źródeł,
4)
nie wykorzystane kredyty budżetowe na gospodarkę komunalną i mieszkaniową oraz na administrację państwową,
5)
nie wykorzystana rezerwa na nieprzewidziane wydatki.
2.
Połowa środków, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3, podlega przekazaniu na terenowy fundusz zasobowy, a pozostała ich część wraz ze środkami wymienionymi w ust. 1 pkt 4 i 5 zwiększa rezerwę na nieprzewidziane wydatki.
3.
Ponadplanowe dochody i nie wykorzystane kredyty, nie pozostające - zgodnie z ust. 1 - w dyspozycji rad narodowych, podlegają przekazaniu do budżetu centralnego.
4.
Rezerwą na nieprzewidziane wydatki w części pochodzącej ze środków, o których mowa w ust. 1, dysponuje rada narodowa lub z jej upoważnienia terenowy organ administracji państwowej.
5.
W wypadku nieosiągnięcia planowanych na 1978 r. dochodów przekazaniu do budżetu centralnego podlega tylko taka kwota nie wykorzystanych kredytów, która nie spowoduje powstania lub zwiększenia niedoboru budżetowego.
6.
Minister Finansów może określić wypadki, w których ponadplanowe dochody i nie wykorzystane kredyty, ze względu na ich niewielkie rozmiary, nie będą podlegały przekazaniu do budżetu centralnego.
Art.  14.
1.
Terenowy fundusz zasobowy stanowi rezerwę kasową jednostkowego budżetu terenowego.
2.
Fundusz zasobowy może być przeznaczony na:
1)
pokrycie niedoboru jednostkowego budżetu terenowego na koniec roku,
2)
pierwsze wyposażenie w środki obrotowe przedsiębiorstw objętych planem terenowym i zakładów (brygad) remontowo-budowlanych oraz pokrycie niedoborów środków obrotowych tych jednostek,
3)
udzielanie zwrotnych zasiłków kasowych zakładom budżetowym.

Fundusz zasobowy województwa może być przeznaczony ponadto na udzielanie w ciągu roku zwrotnych zasiłków kasowych budżetom miast, dzielnic i gmin (miast i gmin) oraz na pokrycie niedoborów tych budżetów, jeżeli nie mogą one być wyrównane z ich funduszów zasobowych.

3.
Fundusz zasobowy w części przekraczającej 5% kwoty wydatków bieżących budżetu terenowego może być przeznaczony dodatkowo na finansowanie przedsięwzięć gospodarczych związanych z rozwojem produkcji rynkowej i usług dla ludności oraz rozszerzeniem mocy produkcyjnej komunalnych przedsiębiorstw i zakładów (brygad) remontowo-budowlanych na zasadach określonych przez Ministra Finansów w porozumieniu z Przewodniczącym Komisji Planowania przy Radzie Ministrów.
4.
O przeznaczeniu funduszu zasobowego na cele określone w ust. 2 pkt 1 i 2 oraz w ust. 3 decyduje właściwa rada narodowa lub z jej upoważnienia terenowy organ administracji państwowej, a o udzielaniu z tego funduszu zwrotnych zasiłków kasowych - terenowy organ administracji państwowej.
Art.  15.

Rada narodowa ustala zakres i terminy składania przez terenowy organ administracji państwowej informacji o zmianach w budżecie.

Art.  16.
1.
Wydatki na utrzymanie dróg lokalnych, w stosunku do których naczelnym organem administracji państwowej jest Minister Komunikacji, finansowane są z budżetu centralnego.
2.
Gminne rady narodowe (rady narodowe miast i gmin) mogą przeznaczać środki funduszu gminnego - poza celami określonymi w ustawie z dnia 29 listopada 1972 r. o funduszu gminnym (Dz. U. Nr 49, poz. 313) - także na częściową pomoc w pokrywaniu kosztów dowożenia uczniów do szkół zbiorczych.
Art.  17.

Upoważnia się Radę Ministrów do finansowania ze zgromadzonych w latach ubiegłych nadwyżek budżetu centralnego dodatkowych potrzeb jednostek gospodarki uspołecznionej, powstałych w związku z wykonaniem zadań społeczno-gospodarczych, a w szczególności do finansowania spłaty kredytów bankowych zaciągniętych na inwestycje i różnic kursowych wynikających z obrotów z zagranicą.

Art.  18.

Upoważnia się Ministra Finansów do:

1)
zmniejszenia lub zwiększenia dotacji na inwestycje w zbiorczych budżetach województw, jeżeli pozostałości środków na rachunkach terenowych funduszów inwestycyjnych i funduszów inwestycyjnych jednostek budżetowych na koniec 1978 r. będą wyższe lub niższe od przewidywanych w toku prac nad projektem budżetu na 1979 r.,
2)
uwzględnienia w dochodach i wydatkach budżetowych skutków finansowych zmian cen i taryf, zmian zasad systemu ekonomiczno-finansowego przedsiębiorstw i innych jednostek organizacyjnych oraz zmian wynikających z przeprowadzonej reorganizacji spółdzielczości pracy.
Art.  19.
1.
Poddaje się opodatkowaniu podatkiem od wynagrodzeń:
1)
wynagrodzenia ze stosunku pracy wypłacane przez uspołecznione zakłady pracy pracownikom zatrudnionym w tych zakładach jako w drugim lub dalszym miejscu pracy, a jeżeli chodzi o nauczycieli i lekarzy - poczynając od wynagrodzeń wypłacanych w trzecim miejscu pracy,
2)
nagrody przyznawane pracownikom ze środków spoza macierzystego zakładu pracy, z wyjątkiem nagród państwowych i resortowych za wybitne osiągnięcia - według stawki 10%.
2.
Minister Finansów w drodze rozporządzenia określi stawki podatku od wynagrodzeń w granicach od 10% do 21,5%:
1)
od wynagrodzeń określonych w ust. 1 pkt 1,
2)
od wynagrodzeń z tytułu umowy o dzieło lub umowy zlecenia.
Art.  20.

Minister Finansów uwzględni w rozliczeniach między budżetami terenowymi a budżetem centralnym skutki finansowe zmian w opodatkowaniu, o których mowa w art. 19.

Art.  21.

Przepisy ustawy dotyczące:

1)
wojewódzkich rad narodowych stosuje się również do rad narodowych miast stopnia wojewódzkiego,
2)
wojewodów stosuje się również do prezydentów miast stopnia wojewódzkiego.
Art.  22.

W 1979 r. nie stosuje się art. 5 ust. 2 pkt 1 w zakresie budżetów terenowych, art. 16-20, art. 40 ust. 1 i 2, art. 42 ust. 2, art. 43 ust. 1 pkt 2 w zakresie podziału budżetu terenowego na części, art. 67 ust. 1 w zakresie przeniesień kredytów między częściami oraz przeniesień, o których mowa w art. 10 niniejszej ustawy, art. 73 oraz art. 75-78 ustawy z dnia 25 listopada 1970 r. - Prawo budżetowe (Dz. U. Nr 29, poz. 244).

Art.  23.
1.
Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1979 r., z wyjątkiem art. 7, który wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
2.
Przepisy art. 19 mają zastosowanie do wynagrodzeń i przychodów należnych za okres od 1 stycznia 1979 r. do 31 grudnia 1979 r.

ZAŁĄCZNIK Nr  1-2

(pominięty)

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1978.30.129

Rodzaj: Ustawa
Tytuł: Ustawa budżetowa na rok 1979.
Data aktu: 21/12/1978
Data ogłoszenia: 28/12/1978
Data wejścia w życie: 28/12/1978, 01/01/1979