Wyjaśnienia w sprawie reguł kontaktów z przedsiębiorcami oraz wyjaśnienia dotyczące kryteriów i procedury zgłaszania koncentracji – to najnowsze wytyczne przygotowane przez prezesa UOKiK. Ich celem jest zwiększenie przejrzystości Urzędu, a także ułatwienie stronom postępowań kontaktu z pracownikami UOKiK.
Reguły wewnętrzne ułatwią takie kontakty z poszanowaniem przepisów prawa i zasad sprawiedliwości proceduralnej. Podstawową zasadą jest możliwość bezpośredniego kontaktu przedsiębiorcy z Urzędem, tak aby mógł on przedstawić swoje stanowisko.
Czytaj: UOKiK: kary dla NFZ za dyskryminowanie kontrahentów >>>
Urząd zaktualizował także wyjaśnienia dotyczące zgłaszania zamiaru koncentracji. Ich celem jest ułatwienie interpretacji przepisów regulujących procedurę notyfikacji. Dokument uwzględnia zmiany przepisów, które wprowadziła znowelizowana ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Obecnie trwają prace nad stworzeniem podobnych dokumentów wyjaśniających inne zagadnienia.
Wyjaśnienia i wytyczne prezesa UOKiK dostępne są na stronie Urzędu www.uokik.gov.pl
Także we wtorek 27 stycznia 2015 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił nowy numer infolinii konsumenckiej. Numer 800 889 866 umożliwia każdemu konsumentowi w Polsce dostęp do pomocy prawnej. Prawnicy odpowiadają także na pytania pod adresem porady@dlakonsumentow.pl. Zarówno połączenie, jak i porady są bezpłatne.
Żeby widzieć komentarze musisz:
- być zalogowanym do Facebooka
- mieć zaakceptowaną politykę prywatności (pliki cookies)
- korzystać z przeglądarki Chrome