Zarządzenie NFZ w sprawie warunków zawierania i realizacji umów na zaopatrzenie w wyroby medyczne wprowadza liczne zmiany w sposobach składania wniosków o zawarcie umów.
Od 3 sierpnia wnioski można składać wyłącznie w postaci elektronicznej, bez konieczności ich wydruku i składania własnoręcznego podpisu. W przypadku wymaganych załączników przyjęto możliwość dołączenia dokumentów w formie oryginałów lub odwzorowań cyfrowych.
Dodatkowo, w celu ograniczenia liczby składanych przez świadczeniodawców dokumentów na etapie zawierania umowy na zaopatrzenie w wyroby medyczne zrezygnowano z obowiązku przekazywania przez wnioskodawcę kopii umów z podwykonawcami. Zamiast tego dodano załącznik nr 2b. Określa on wzór składanego przez świadczeniodawcę oświadczenia o zawartych umowach z podwykonawcami z zastrzeżeniem o prawie Funduszu do przeprowadzenia kontroli na zasadach określonych w ustawie o świadczeniach. Ponadto, w związku z wprowadzonymi w zarządzeniu zmianami, uchylono przepisy dotyczące składania wniosków osobiście w siedzibie oddziału Funduszu. Jednocześnie uaktualniono załącznik nr 3 do umowy w związku z potrzebą dostosowania załączników w systemie informatycznym Funduszu do przepisów zarządzenia. Zmiana ma charakter porządkowy i nie wpłynie na sposób realizacji świadczeń.
Zarządzenie weszło w życie 3 sierpnia.
Zobacz również: Także lekarz bez umowy z NFZ wystawi receptę na darmowy lek >>
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.