To właśnie spod budynku po byłym szpitalu wyjeżdżają teraz do chorych karetki, tutaj także mieści się nowoczesna dyspozytornia. - Nowa siedziba to efekt bardzo dobrej współpracy z miastem. Mamy tutaj naprawdę komfortowe warunki do pracy. Chylę czoła przed wszystkimi, którzy nam w tym pomogli, a zwłaszcza nadzorowi inwestycyjnemu, czyli pani naczelnik Wydziału Inwestycji UM w Sosnowcu, Elżbiecie Pękali, która cierpliwie znosiła wszystkie nasze zachcianki - mówił z usmiechem Marek Jeremicz, dyrektor pogotowia.
W uroczystym przekazaniu pomieszczeń znajdujących się na parterze budynku - wejście od strony ul. ks. biskupa Śmigielskiego - wzięli udział m.in.: przedstawiciele środowisk medycznych, władz wojewódzkich oraz władze Sosnowca, z prezydentem Kazimierzem Górskim. - Mam nadzieję, że pracownicy pogotowia będą sobie chwalić pracę w nowych warunkach. Kiedyś w tym budynku mieścił się szpital, teraz mamy namiastkę służby zdrowia w postaci stacji pogotowia. Wcześniej zaadaptowaliśmy skrzydło budynku na pomieszczenia dla MOPS-u, Wydziałów Zdrowia i Polityki Społecznej, a więc tych jednostek, które na co dzień mają słuzyć mieszkańcom. Zawalczyliśmy o ten budynek, dokonaliśmy gruntownej modernizacji, w planach mamy dalszą jego adaptację. Wszystko to dzieje się w trosce o mieszkańców. Warunki jakie ma teraz pogotowie są naprawdę bardzo dobre. Na każdym kroku widać nowoczesność - podkreślał prezydent Sosnowca.
Na kompleksową modernizację budynku po byłym szpitalu przy ul. 3 Maja miasto wyda ponad 6 mln zł. Przypomnijmy, że oprócz stacji pogotowia ratunkowego w odremontowanym gmachu mieszczą się już Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Wydziały Zdrowia i Polityki Społecznej sosnowieckiego UM, Punkt Paszportowy, a w przyszłości swoje miejsce ma tam mieć także Straż Miejska.
Źródło: www.sosnowiec.pl