Modernizacja 11 baz Lotniczego Pogotowia Ratunkowego (LPR), w tym jednej stacji obsługi technicznej, prowadzona jest w dwóch etapach współfinansowanych ze środków unijnych. Łączny koszt to ok. 68 mln zł.

Do tej pory zakończyliśmy modernizację baz w Białymstoku, Łodzi, Sanoku, Suwałkach oraz Stacji Obsługi Technicznej w Szczecinie. Trwają jeszcze prace w bazie w Zielonej Górze.
Do sierpnia 2013 zmodernizujemy bazy w Gdańsku, Kielcach, Krakowie i Wrocławiu.

Podstawowe różnice między starą a nową bazą w Poznaniu:

  • wcześniej - stary budynek, w coraz mniejszym stopniu spełniający wymagania techniczne i ambulatoryjne; teraz - nowy budynek z nowocześnie wyposażonym zapleczem ambulatoryjnym, technicznym i operacyjnym
  • wcześniej - śmigłowiec trzeba wyciągać z hangaru ciągnikiem; teraz - wyjeżdża na platformie
  • wcześniej - nieogrzewany hangar; teraz - ogrzewany hangar, z elektrycznie opuszczanymi wrotami
  • wcześniej - cysterna; teraz - podziemna stacja paliw oraz agregat prądotwórczy w razie awarii zasilania.

W czerwcu 2008 r. podpisano kontrakt na 23 śmigłowce Eurocopter EC135 wraz z symulatorem lotów. Ostatnie 2 śmigłowce dotarły do Polski w grudniu 2010 r. Śmigłowce w 2012 wykonały ponad 7 tys. misji (w 2011 r. prawie 9 tys.). Zespół może rozpocząć leczenie od momentu przylotu na miejsce zdarzenia i przetransportować chorego do Szpitalnego Oddziału Ratunkowego (SOR) w ramach tzw. złotej godziny. Lotnicze Pogotowie Ratunkowe jest jedyną taką służbą w Europie, która w tak krótkim czasie wymieniła całą flotę śmigłowców bez ograniczania działalności.

Źródło: www.kprm.gov.pl