Najczęściej o nieprawidłowościach informują NFZ pacjenci, poruszając sprawę świadczeń medycznych, które w ogóle się nie odbyły bądź podwójnie opłaconych świadczeń.
– Pacjent jest zdziwiony, patrząc w ZIP, że wykonano mu świadczenie w gabinecie stomatologicznym, w którym nigdy nawet nie był – mówi Anna Leder, rzecznik prasowy łódzkiego NFZ i dodaje – Staramy się wszystkie takie sprawy zgłoszone przez pacjentów bardzo dokładnie wyjaśniać, zgłoszenia na szczęście dotyczą zazwyczaj małych zabiegów i małych placówek, nieprawidłowości nie wykrywamy w dużych placówkach medycznych.
Więcej – na portalu www.dentonet.pl
Łódzki NFZ: nieprawidłowości w rozliczaniu świadczeń stomatologicznych
Około 20 przypadków nieprawidłowości w rozliczeniu bądź zakontraktowaniu udzielonego świadczenia wykrył NFZ w województwie łódzkim wśród stomatologów. Nieprawidłowości zostały wykryte dzięki Zintegrowanemu Informatorowi Pacjenta.