W jaki sposób tworzy się protokół oceny prowadzenia dokumentacji pacjentów oczekujących na świadczenia zdrowotne?
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 sierpnia 2007 r. o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych ustaw (Dz. U. Nr 176, poz. 1238) listy oczekujących na świadczenia opieki zdrowotnej podlegają okresowej ocenie, co najmniej raz w miesiącu.
W szpitalach obowiązek oceny listy oczekujących spoczywa na zespole oceny przyjęć powołanym przez dyrektora placówki, natomiast w otwartych zakładach opieki zdrowotnej, udzielających porad specjalistycznych, oceny listy oczekujących dokonuje kierownik zakładu.
Prowadzenie list oczekujących na świadczenie dotyczy tylko tych świadczeniodawców, którzy zawarli umowy o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej z NFZ.
Zespół, kierownik sporządza i przedstawia świadczeniodawcy raport z dokonanej oceny.
Raport powinien zawierać:
- liczbę oczekujących na określone świadczenie;
- czas oczekiwania;
- informacje dotyczące prawidłowości prowadzenia dokumentacji;
- informacje dotyczące zasadności zmian terminów udzielenia świadczenia;
- datę i miejsce sporządzenia oraz podpisy osób sporządzających.