Jest to reakcja na burzliwy efekt jaki nowelizacja ustawy refundacyjnej wywołała w środowisku farmaceutyczno-aptekarskim. Problemem jest niejasny zapis odnoszący się do zakazu reklamy aptek oraz kwestii tego co tę reklamę stanowi. Celem spotkania ma być rzetelne i merytoryczne przedstawienie opinii na temat obecnie obowiązujących zasad funkcjonowania rynku aptecznego.

"Trzeba doprecyzować zapisy dotyczące zakazu reklamy. Obecne nieprawidłowości wynikają z pomieszania dwóch pojęć: reklamy apteki i informowania o jej ofercie. Zgadzamy się z tezą głoszoną przez Izbę Aptekarską, że farmaceuta, tak jak adwokat czy lekarz, nie powinien reklamować swoich usług. Nie zgadzamy się jednak ze stanowiskiem, że apteka nie ma prawa poinformować pacjentów o swojej ofercie, co mogą robić kancelarie adwokackie, szpitale czy przychodnie." - mówi Jeremi Mordasewicz, doradca zarządu Konfederacji Lewiatan.

Opracowanie: Ewelina Wójcik, RPE WKP

Źródło: www.konfederacjalewiatan.pl