Wyniki ankiety będą jednym z kryteriów branych przez NFZ pod uwagę w konkursie ofert. Jednak Ministerstwo Zdrowia liczy, że sama świadomość personelu oraz zarządzających szpitalami, że są oceniani, poprawi jakość obsługi. Wzmocni się także pozycja pacjenta, bo będzie recenzentem świadczeń.
Oprócz rozwiązania, które opisywaliśmy w artykule: Stworzymy szybką ścieżkę onkologiczną w pakiecie mają się znaleźć także inne rozwiązania postulowane przez środowisko pacjentów z nowotworami, takie jak określenie maksymalnego dopuszczalnego czasu oczekiwania na świadczenia onkologiczne.
Cały artykuł www.gazeatprawna.pl
Jakość świadczeń poprawi ankieta dla pacjentów
Jakość świadczeń w zakresie onkologii ma poprawić specjalna ankieta badania satysfakcji pacjentów. Będą ją wypełniali chorzy hospitalizowani w szpitalu. Ocenią przestrzeganie praw pacjenta, warunki sanitarno-higieniczne, jakość obsługi a także reakcje na potrzeby zgłaszane w trakcie pobytu.