Dokument w kompleksowy i bardzo szczegółowy sposób określa zasady promocji i marketingu produktów leczniczych, a także reguluje tak istotne kwestie jak współpraca z organizacjami pacjentów oraz zasady postępowania w kontaktach z przedstawicielami systemu ochrony zdrowia.
Kodeks jest dokumentem samoregulującym, powstał z inicjatywy firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych Infarma.
Dokument został zaktualizowany o zmiany polskiego prawodawstwa, wytyczne Europejskiej Federacji Przemysłu i Stowarzyszeń Farmaceutycznych (EFPIA), a przede wszystkim wspólną wolę dalszej samoregulacji innowacyjnych firm farmaceutycznych.
- Przyjęcie znowelizowanego Kodeksu est kolejnym, ważnym krokiem w inicjatywach samoregulujących branżę, jakie podejmuje Infarma. Regulacje Kodeksu, jakie dobrowolnie przyjmują na siebie firmy zrzeszone w Związku, są daleko bardziej restrykcyjne niż obowiązujące w Polsce przepisy prawne. Jesteśmy przekonani, że droga samoregulacji, którą podążamy jako innowacyjne firmy farmaceutyczne, choć niełatwa jest słusznym wyborem - powiedział Paweł Sztwiertnia, dyrektor generalny Infarmy.
Kodeks jest otwarty do przystąpienia dla wszystkich przedsiębiorców branży farmaceutycznej oraz organizacji społecznych ich zrzeszających.
- Konsekwentnie podejmując i wdrażając wymagające standardy prowadzenia akcji edukacyjnych oraz promocyjnych produktów leczniczych oraz dbając o transparentność relacji ze środowiskiem medycznym i organizacjami pacjentów dajemy przykład innym organizacjom i całemu otoczeniu zewnętrznemu, iż fundamentem działań firmy farmaceutycznej jest dobro pacjenta i zawsze etyczne postępowanie- powiedziała Marynika Woroszylska-Sapieha, prezes Infarmy.
Działania reklamowe i marketingowe produktów leczniczych muszą być prowadzone w sposób odpowiedzialny i etyczny. Ważne jest nie tylko rzetelne informowanie o działaniu danego leku, ale także istotna jest forma przekazu oraz sposób informowania. Oprócz przestrzegania przepisów prawnych.
Infarma opacowała nowelizację Kodeksu Dobrych Praktyk
31 firm należących do Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych Infarma opracowało i przyjęło nowe zapisy Kodeksu Dobrych Praktyk Przemysłu Farmaceutycznego.