Zakład pracy zwrócił się do naszego szpitala o wydanie opinii lekarskiej stwierdzającej przyczynę zgonu jego pracownika, przewiezionego z miejsca wypadku do naszego szpitala. Poszkodowany pracownik w szpitalu zmarł, nikogo nie upoważnił do udostępnienia dokumentacji lekarskiej.
Opinia lekarska jest konieczna do sporządzenia protokołu powypadkowego.
Czy nasz szpital jest zobowiązany do przekazania tej opinii za stosowną opłatą?
Zgodnie z postanowieniem § 7 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (Dz. U. Nr 105, poz. 870) niezwłocznie po otrzymaniu wiadomości o wypadku zespół powypadkowy jest obowiązany przystąpić do ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku, w szczególności zasięgnąć opinii lekarza, a w razie potrzeby opinii innych specjalistów, w zakresie niezbędnym do oceny rodzaju i skutków wypadku. W tym stanie prośba pracodawcy jest uzasadniona. Autorka zwraca jednak uwagę, że opinia, którą wydaje lekarz na prośbę zakładu pracy powinna być opłacona przez wnioskodawcę.
Agnieszka Sieńko
Opinia lekarska jest konieczna do sporządzenia protokołu powypadkowego.
Czy nasz szpital jest zobowiązany do przekazania tej opinii za stosowną opłatą?
Zgodnie z postanowieniem § 7 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (Dz. U. Nr 105, poz. 870) niezwłocznie po otrzymaniu wiadomości o wypadku zespół powypadkowy jest obowiązany przystąpić do ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku, w szczególności zasięgnąć opinii lekarza, a w razie potrzeby opinii innych specjalistów, w zakresie niezbędnym do oceny rodzaju i skutków wypadku. W tym stanie prośba pracodawcy jest uzasadniona. Autorka zwraca jednak uwagę, że opinia, którą wydaje lekarz na prośbę zakładu pracy powinna być opłacona przez wnioskodawcę.
Agnieszka Sieńko