W odpowiedzi na nowelizację ustawy o systemie oświaty, która czeka na podpis Prezydenta, ministerstwo edukacji narodowej przygotowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie regulaminu konkursu na dyrektora szkoły publicznej. Za organizację wyborów odpowiadać będzie tylko organ wykonawczy samorządu, zmieni się również tryb ogłaszania informacji o konkursie.
Do organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego należy kompetencja do przeprowadzenia konkursu na dyrektora szkoły publicznej. Wójt, burmistrz, prezydent miasta, zarząd powiatu i zarząd województwa samodzielnie zorganizują konkurs, zobowiązani będą jednak do informowania organu stanowiącego, czyli rady gminy (miasta), powiatu czy sejmiku województwa, o jego wynikach.
Na mocy przygotowanego przez resort oświaty projektu rozporządzenia doprecyzowane zostały również dane, które powinien zawierać protokół z posiedzenia komisji. W protokole takim obowiązkowo należy zamieścić m.in.: informacje o składzie komisji, dane kandydatów, a także pytania im zadane i streszczenie udzielonych odpowiedzi.
Planowana jest także rezygnacja z obowiązku ogłoszenia informacji o konkursie w równocześnie dwóch dziennikach o zasięgu lokalnym i wojewódzkim. Spowodować ma to znaczne oszczędności w samorządowych budżetach. Przykładowo budżet Krakowa wydaje 25,5 tys. zł rocznie na takie publikacje.
Do organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego należy kompetencja do przeprowadzenia konkursu na dyrektora szkoły publicznej. Wójt, burmistrz, prezydent miasta, zarząd powiatu i zarząd województwa samodzielnie zorganizują konkurs, zobowiązani będą jednak do informowania organu stanowiącego, czyli rady gminy (miasta), powiatu czy sejmiku województwa, o jego wynikach.
Na mocy przygotowanego przez resort oświaty projektu rozporządzenia doprecyzowane zostały również dane, które powinien zawierać protokół z posiedzenia komisji. W protokole takim obowiązkowo należy zamieścić m.in.: informacje o składzie komisji, dane kandydatów, a także pytania im zadane i streszczenie udzielonych odpowiedzi.
Planowana jest także rezygnacja z obowiązku ogłoszenia informacji o konkursie w równocześnie dwóch dziennikach o zasięgu lokalnym i wojewódzkim. Spowodować ma to znaczne oszczędności w samorządowych budżetach. Przykładowo budżet Krakowa wydaje 25,5 tys. zł rocznie na takie publikacje.
Opracowanie: Karol Kozłowski, RPE WKP
Źródło: Gazeta Prawna z dnia 25 marca 2010 r.