Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało, że coraz więcej samorządów udostępnia Punkty Potwierdzające Profil Zaufany. Na terenie kraju funkcjonuje prawie 1400 takich miejsc, a resort zachęca do korzystania z ich usług przede wszystkim przedsiębiorców.
Samorządy zainteresowane utworzeniem na swoim terenie punktu mogą skontaktować się z resortem pod adresem profilzaufany@mc.gov.pl.
Nowy punkt w stolicy to siedziba ministerstwa przy ul. Królewskiej 27, gdzie w poniedziałek i wtorek w godz. 9-18 można potwierdzić PZ.
Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, online w serwisach administracji publicznej.
Jak przypomina resort, od 1 stycznia mikroprzedsiębiorcy, w tym prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, płatnicy VAT zatrudniający do 10 osób, o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro rocznie - mają obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT.
W związku z tym, najpóźniej do 26 lutego 2018 r. po raz pierwszy muszą wysłać do systemu Ministerstwa Finansów Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT). Według resortu cyfryzacji bez Profilu Zaufanego może się to nie udać - do prawidłowego złożenia i wysłania JPK_VAT potrzebny jest certyfikat kwalifikowany lub Profil Zaufany (eGO).
Założenie Profilu Zaufanego jest bezpłatne, można go założyć przez internet za pośrednictwem bankowości elektronicznej lub przez internet, potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym.
Pełna lista punktów potwierdzających - TUTAJ
Dzięki Profilowi Zaufanemu można m.in. składać i sprawdzać dokumenty rozliczeniowe w ZUS i US, złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej, zgłosić utratę dokumentu tożsamości, wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego czy uzyskać odpis aktu stanu cywilnego.
Samorządy zainteresowane utworzeniem na swoim terenie punktu mogą skontaktować się z resortem pod adresem profilzaufany@mc.gov.pl.
Nowy punkt w stolicy to siedziba ministerstwa przy ul. Królewskiej 27, gdzie w poniedziałek i wtorek w godz. 9-18 można potwierdzić PZ.
Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu, online w serwisach administracji publicznej.
Jak przypomina resort, od 1 stycznia mikroprzedsiębiorcy, w tym prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, płatnicy VAT zatrudniający do 10 osób, o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro rocznie - mają obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT.
W związku z tym, najpóźniej do 26 lutego 2018 r. po raz pierwszy muszą wysłać do systemu Ministerstwa Finansów Jednolity Plik Kontrolny (JPK_VAT). Według resortu cyfryzacji bez Profilu Zaufanego może się to nie udać - do prawidłowego złożenia i wysłania JPK_VAT potrzebny jest certyfikat kwalifikowany lub Profil Zaufany (eGO).
Założenie Profilu Zaufanego jest bezpłatne, można go założyć przez internet za pośrednictwem bankowości elektronicznej lub przez internet, potwierdzając go w Punkcie Potwierdzającym.
Pełna lista punktów potwierdzających - TUTAJ
Dzięki Profilowi Zaufanemu można m.in. składać i sprawdzać dokumenty rozliczeniowe w ZUS i US, złożyć wniosek o rejestrację działalności gospodarczej, zgłosić utratę dokumentu tożsamości, wystąpić o Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego czy uzyskać odpis aktu stanu cywilnego.
Więcej informacji na www.pz.gov.pl
Katarzyna Kubicka-Żach