Do przetargu stanęło czterech wykonawców. Na pierwszy etap inwestycji miasto planowało wcześniej wydać ponad 215 mln zł.
Wykonawca będzie miał dwa lata na przedłużenie istniejącej linii tramwajowej o cztery kilometry z węzła komunikacyjnego Basenu Górniczego do tymczasowej pętli przy ul. Turkusowej. Od Basenu Górniczego tramwaj pojedzie bezkolizyjną trasą, pokonując estakady oraz przemieszczając się w specjalnej rynnie.
Docelowo linia ta swój bieg będzie kończyć w Kijewie. W rzeczywistości SST będzie przedłużeniem sieci tramwajowej z lewobrzeża na prawobrzeże.
W ramach inwestycji zaplanowane zostały m.in.: budowa torowiska tramwajowego, budowa przystanków, przebudowa jezdni, budowa chodników, wiaduktu, tunelu.
Miasto aplikuje o dofinansowanie inwestycji ze środków unijnych.
Firmy biorące udział w przetargu mogą się jeszcze odwołać od jego wyników.
Jednocześnie miasto zainwestowało w nowe niskopodłogowe tramwaje. Pierwszy z 22. zakupionych przez spółkę Tramwaje Szczecińskie tzw. swingów został już sprowadzony do Szczecina.
Do końca marca tego roku dotrze do miasta sześć takich pojazdów, pomiędzy październikiem 2013 a marcem 2014 kolejnych 16. W ramach umowy z bydgoską Pesą do Szczecina trafi także m.in. specjalistyczny sprzęt do obsługi tramwajów.
Tramwaje Szczecińskie od dwóch lat eksploatują już 6 niskopodłogowych swingów.
Wartość projektu „Zakup niskopodłogowego taboru tramwajowego w Szczecinie” wynosi ponad 241 mln zł., z czego wysokość dofinansowania ze środków unijnych to blisko 116 mln zł.
epr/ mki/