Inwestorem jest Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich. Budowę, finansowaną z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020, będzie realizowało konsorcjum firm: „Trakt” S.A. z Górek Szczukowskich oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „Fart” z Kielc.
Przedsięwzięcie dotyczy budowy północno-wschodniej obwodnicy Kazimierzy, o długości ok. 3 km oraz budowy fragmentu zachodniej obwodnicy miasta - o długości 1,4 km. Trasa będzie rozpoczynała się rondem, na wjeździe od strony Skalbmierza i Cudzynowic. Dalej droga będzie poprowadzona na wschód po nowym śladzie, przecinając drogę wojewódzką nr 776 w okolicach stadionu miejskiego, gdzie zaprojektowano kolejne rondo. Potem ponownie pobiegnie nowym śladem, włączając się w istniejący przebieg trasy nr 768 na ul. Koszyckiej.
Wybudowany zostanie również fragment zachodniej obwodnicy miasta - od ul. Koszyckiej, do skrzyżowania ulic Armii Krajowej i Tadeusza Kościuszki.
Trasa ma posiadać parametry drogi klasy "G", jezdnię o szerokości siedmiu metrów wraz z opaskami bitumicznymi oraz drogi serwisowe.
Jak powiedział PAP wiceburmistrz Kazimierzy Łukasz Maderak, inwestycja pozwoli na wyprowadzenie ruchu ciężarowego z centrum miasta - odciąży głownie zniszczoną ulicę Kolejową. „Budowa obwodnicy będzie też miała pozytywny wpływ, jeśli chodzi o nasze starania o status gminy uzdrowiskowej. Starania są związane ze złożami wód termalno-siarczkowych, jakie znajdują się na naszym terenie” – dodał Maderak.
Inwestycja drogowa będzie realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Prace mają kosztować prawie 38 mln zł.
Droga wojewódzka nr 768 jest jedną z dróg prowadzących z woj. świętokrzyskiego do Małopolski. W woj. małopolskim trasa łączy się z węzłem drogowym przy autostradzie A4. (PAP)