Inwestycja pozwoli dokończyć modernizację całej obwodnicy. Jest dofinansowana z UE z programu Rozwój Polski Wschodniej sumą 64,1 mln zł.
Dyrektor Zarządu Dróg i Inwestycji Miejskich Janusz Ostrowski powiedział w środę PAP, że do świąt wielkanocnych firmy mają czas na ewentualne odwołania w przetargu. Zaznaczył, że jeśliby udało się podpisać umowę z wykonawcą do końca kwietnia i od razu ruszałyby prace, to inwestycja powinna być gotowa do października 2014 roku. Wykonawca będzie miał na realizację tej inwestycji 18 miesięcy od momentu zawarcia umowy.
W ramach inwestycji powstaną dwie nowe jezdnie, a obecna będzie zmodernizowana. Ulica Kleeberga ma 1,7 km. Nad skrzyżowaniem ulic: Narodowych Sił Zbrojnych z Szosą Ełcką oraz ulicy Przędzalnianej z Kołłątaja powstaną dwie estakady.
Modernizacja całej Trasy Generalskiej pozwoli wyprowadzić ciężki ruch tranzytowy. Trasa ta będzie drogą ekspresową o bezkolizyjnych skrzyżowaniach. W 2011 roku ukończono pierwszy etap trasy generalskiej - ulicę Maczka (4 km). Cała trasa ma 12,7 km długości. Trwają prace na ulicy Andersa i przedłużeniu Andersa i są zaawansowane w 65-70 proc. - ocenił Ostrowski.
Dyrektor zaznaczył, że najpierw na Kleeberga będzie budowana nowa droga i obiekty inżynieryjne. Powinno to pozwolić na zminimalizowanie kłopotów dla kierowców w rejonach obwodnicy.
Północna obwodnica łączy zachodnią część Białegostoku z północno-wschodnimi jego osiedlami. Pozwala też dotrzeć na Dziesięciny czy Białostoczek bez konieczności przejeżdżania przez centrum.