Toczące się przed Krajową Izbą Odwoławczą postępowanie odwoławcze dotyczy przetargu ZUS na dostawę ok. 1,2 tys. drukarek i 2,1 tys. urządzeń wielofunkcyjnych wraz z 45-miesięcznym serwisem, którego wartość wynosi ponad 50 mln zł brutto.
Odwołanie złożyła firma Galaxy Systemy Informatyczne, zarzucając zamawiającemu, że jego wymagania spełnić mogą jedynie urządzenia firmy Kyocera. Prawnicy reprezentujący odwołującego precyzują, że chodzi o kompilację wielu warunków. O ile każdy z osobna jest w stanie spełnić kilka produktów, o tyle połączone w całość wskazują na sprzęt jednego producenta.
Z ekspertyzy ZUSu wynika natomiast, że na rynku istnieje kilku producentów sprzętu z parametrami odpowiadającymi wymaganiom postawionym w specyfikacji. Jednym z nich ma być Xerox. Przedstawiciel spółki Xerox Polska, dystrybutora tego sprzętu, uczestniczy w postępowaniu, gdyż jest jedną z trzech firm popierających zarzuty.
– To nieprawda – oświadczył na ostatniej rozprawie. Części wskazanych w ekspertyzie urządzeń nie mamy już w ofercie, a pozostałe nie spełniają wszystkich wymagań – wyjaśnił.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna