Jak informuje CPI MSWiA, odpowiednia konfiguracja skrytki oraz zaktualizowane dane konta urzędu na ePUAP wymagane są do przeprowadzenia poprawnej integracji z systemem ZMOKU.
Dokument ten dostępny jest pod adresem http://cpi.mswia.gov.pl/ftp/cpi/Instrukcja_konfiguracji_skrytki__aktualizacja_danych_konta.pdf
Aby w korzystać z aplikacji ZMOKU - przeznaczonej do realizacji zadań z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego - konieczne jest posiadanie przez urząd gminy konta na ePUAP dla Podmiotu Publicznego, uzyskanie uprawnień instytucji publicznej i odpowiednie skonfigurowanie na tym koncie skrytki.
Za pomocą aplikacji ZMOKU pracownicy urzędów gmin i urzędów stanu cywilnego od 1 stycznia 2012 r. będą realizować zadania wynikające z ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności oraz z zakresu aktów stanu cywilnego (pod warunkiem podpisania przez gminy odpowiedniego porozumienia z Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji na przetwarzanie danych).
Źródło: mojdowod.pl
Czytaj więcej: Ważny termin dla urzędników korzystających z rejestrów państwowych