W ramach inwestycji rewitalizacji ulegnie ponad 10 km odcinek torów, który ze względu na szkody spowodowane przez działalność górniczą jest obecnie wyłączony z ruchu. Kompleksowej przebudowie ulegnie także łącznie 11 km sieci trakcyjnej. Wymieniona zostanie nawierzchnia kolejowa, rozjazdy, urządzenia, które służą do sterowania ruchem. Rewitalizacji podlegać będą także dwa wiadukty i pięć przepustów.
Budżet przewoźnika na realizację inwestycji wynosił 36,9 mln zł brutto. Najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu złożyła firma Skanska. Jej wartość opiewa na 24,59 mln zł brutto.
Kryteriami oceny ofert w postępowaniu były: cena (80 proc.), termin realizacji (10 proc.) oraz okres gwarancji (10 proc.). Wszyscy oferenci zaproponowali 30-dniowe skrócenie terminu realizacji (do 31 października 2017 r.) w stosunku do czasu, który został wyznaczony przez zamawiającego w ogłoszeniu. W większości ofert zaproponowany okres gwarancji wyniósł 72 miesiące.
Źródło: www.wnp.pl