Bez dopłat nie będzie rowerów miejskich
Przeniesienie na wypożyczających rowery całości ciężaru finansowego okazało się w Sopocie kompletną porażką. W opinii Michała Dąbrowskiego, (dyrektora ds. rozwoju i marketingu Nextbike) nie ma szans na prawidłowe funkcjonowanie wypożyczalni rowerów miejskich bez odpowiedniego wsparcia ze strony władz samorządowych. W większości polskich miast rowery miejskie traktowane są jako element transportu zbiorowego, a miasta wspierając firmę umożliwiają zainteresowanym darmowe wypożyczenie roweru na krótki okres czasu. Zdecydowana większość użytkowników wypożycza rowery właśnie na darmowe 15-20 minut, w wyniku czego prawie cały system finansowany jest przez samorządy. Brak dopłat ze strony miasta sprawia, że zainteresowanie wypożyczaniem rowerów miejskich jest znikome. Nextbike nie składa jednak broni i stara się nakłonić władze miasta do współfinansowania usługi wypożyczalni rowerów miejskich w przyszłym roku.
Samorządy pracują nad systemem roweru metropolitarnego
Justyna Mazur z biura prezydenta w sopockim magistracie przypomina jednak, że władze miasta skupiają się obecnie nad przygotowaniem systemu roweru metropolitalnego, który obejmował będzie nie tylko Sopot, ale również Gdańsk i Gdynię. System ma połączyć cały region jednym spójnym systemem rowerowym. Władze w związku z jego realizacją liczą na wsparcie finansowe z Unii Europejskiej, gdyż koszt takiej inwestycji może wynieść nawet 30 mln złotych.
(trojmiasto.pl)
Rowery miejskie potrzebują wsparcia samorządów
W większości miast, w których funkcjonują wypożyczalnie rowerów miejskich, samorządy wspierają finansowo przedsiębiorców świadczących usługi tego typu. Dzięki temu mieszkańcy mają możliwość darmowego wypożyczenia roweru na około 15-20 minut. Bez pomocy władz lokalnych utrzymanie rowerów miejskich jest bardzo trudne, o czym przekonano się w Sopocie.