Nieodbieranie w danym kwartale odpadów nie zwalnia od złożenia sprawozdania

Przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, którzy posiadają wpis do rejestru na terenie danej gminy a nie odbierali w danym kwartale odpadów komunalnych są zobowiązani do złożenia tzw. sprawozdania „zerowego”. Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach nie określa w sposób jednoznaczny, że podmiot, który w danym kwartale nie odebrał odpadów komunalnych z terenu danej gminy jest zwolniony z obowiązku składania sprawozdania, to zdaniem Departamentu Gospodarki Opadami przesądza, że taki przedsiębiorca ma obowiązek złożyć tzw. sprawozdanie zerowe lub informację do wójta, burmistrza, prezydenta miasta o nieodebraniu odpadów z terenu gminy w danym kwartale.

Pobierz pełną interpretację>>


Pełna treść artykułu dostępna jest w serwisie ABC Środowisko>>>