Jednym z kryteriów oceny ofert w organizowanym przez GDDKiA przetargu na usługi telefoniczne była ich jakość. Podkryterium stanowił czas aktywacji usług dodatkowych dla konkretnego użytkownika numeru telefonicznego. Wykonawca składając ofertę pozostawił tę rubrykę pustą. Skutkowało to odrzuceniem oferty jako niezgodnej z postanowieniami SIWZ. Sprawa trafiła do sądu.

Związek kryteriów oceny ofert z przedmiotem zamówienia po nowelizacji PZP >>>

Krajowa Izba Odwoławcza, wyrokiem z dnia 30 czerwca 2016 r. (KIO 1095/16) oddaliła odwołanie wskazując, że zamawiający słusznie odrzucił ofertę. Skład orzekający wskazał, że podkryterium decydowało o punktacji oferty. Czas aktywacji miał także zostać dołączony do umowy o zamówienie, przewidziano również kary umowne w przypadku niedotrzymania terminów.

Nawet uznając błąd za nieistotną omyłkę zamawiający nie byłby w stanie jej poprawić. Uzyskanie od wykonawcy informacji o wartości, którą wpisałby w rubryce można byłoby uznać za zakazane negocjacje i próbę wpłynięcia na wynik postępowania.

Źródło: www.rp.pl

Dowiedz się więcej z książki
Europejskie prawo zamówień publicznych. Komentarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł