Podkreślił, że liczy na uchylenie zakazu użytkowania pasa startowego lotniska w Modlinie kilka dni po zakończeniu prac, co ma nastąpić 18 czerwca. "Chcielibyśmy, aby jeszcze przed końcem czerwca, a na pewno 1 lipca lotnisko było gotowe i obsługiwało samoloty" - zaznaczył.
Okienczyc powiedział, że we wtorek rozpocznie się wylewanie warstwy betonowej na fragmencie drogi startowej i ma potrwać do 18 maja. Następnie będą wykonywane m.in. prace wykończeniowe.
Poinformował, że system wspomagający lądowanie samolotu ILS będzie testowany między 3 a 7 czerwca. "Obloty nie mogą odbyć się wcześniej ze względu na obecność maszyn" - zaznaczył. "Kiedy zostanie uruchomiony system ILS kategorii I, rozpoczną się testy systemu kategorii II. Wszystko wskazuje, że system ILS kategorii II będzie dopiero w przyszłym roku" - ocenił.
Okienczyc powiedział, że wezwania do zapłaty skierowane do generalnego wykonawcy pasa - firmy Erbud opiewają na 10,5 mln zł. "Kolejne są przygotowywane" - dodał.
Lotnisko w Modlinie od ponad trzech miesięcy nie przyjmuje dużych samolotów pasażerskich. 22 grudnia 2012 r. inspektor nadzoru budowlanego zdecydował o zamknięciu dwóch tzw. progów betonowych - odcinków o długości 500 m każdy, na początku i końcu pasa startowego. Droga startowa skróciła się do 1500 m, dlatego samoloty takie jak Airbus A320 lub Boeing 737 nie mogą tam wykonywać operacji lotniczych. Dlatego rejsy z Modlina przeniesiono do innych portów lotniczych, głównie na Lotnisko Chopina.
Pod koniec zeszłego roku Erbud - na mocy podpisanej umowy - zobowiązany został do wykonania napraw gwarancyjnych. Na początku stycznia wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego podtrzymał decyzję o wyłączeniu z użytkowania betonowych części drogi startowej i polecił wykonanie kompleksowych napraw pasa. Prace ruszyły w pierwszej połowie marca.