Poznańska gospodarka nie zwalnia tempa. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego poziom bezrobocia należy tu do najniższych w kraju. Przedsiębiorstwom w regionie kryzys nie straszny - rozwijają się i planują personalne wzmocnienia. Pracowników szukają przede wszystkim największe i najbardziej prestiżowe firmy w Poznaniu. Ich oferty pracy można znaleźć teraz w jednym miejscu – na nowo uruchomionym portalu Konsorcjum Marki Poznań www.madein.poznan.pl.
Zainteresowani pracą w czołowych poznańskich firmach nie muszą już wertować ogłoszeń i przeglądać kilkudziesięciu stron www w poszukiwaniu ofert. Na uruchomionej niedawno stronie Konsorcjum Marki Poznań będzie można znaleźć aktualne oferty pracy wszystkich 21 członków Konsorcjum Marki Poznań. Już teraz na stronie znajdują się ogłoszenia z firm Solar, Solaris, Nivea, Grupy Allegro, Volkswagen Poznań, Apart, Piotr i Paweł i MAN. Wkrótce przybędzie ich więcej.
„Uruchomienie strony internetowej to kolejna wspólna inicjatywa przedstawicieli Konsorcjum Marki Poznań. Dzięki niej wszyscy poszukujący pracy będą mogli zapoznać się z ofertami największych i najważniejszych pracodawców z aglomeracji poznańskiej, którzy znaleźli się
w Konsorcjum Marki Poznań. Chcemy by był to wyraźny sygnał dla studentów i specjalistów, że Poznań to miasto z którym można realizować nawet najbardziej ambitne plany zawodowe – mówi Łukasz Goździor, Dyrektor Biura Promocji Urzędu Miasta Poznania.
Fakt, że największe przedsiębiorstwa związane z aglomeracją poznańską poszukują pracowników, to dowód na to, że rozwój ekonomiczny Poznania trwa. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego we wrześniu stopa bezrobocia w Poznaniu wynosiła 3,5%. Tak dobrym wskaźnikiem nie może pochwalić się żadne duże miasto w Polsce.
Stopa bezrobocia w Wielkopolsce należy również do najniższych w kraju.
We wrześniu w regionie wyniosła 8,6% i była niższa od stopy bezrobocia w kraju o 3,2 punktu procentowego. W samym powiecie poznańskim zgłoszono we wrześniu ponad pół tysiąca nowych miejsc pracy. W porównaniu do ubiegłego roku, bezrobocie wzrosło o zaledwie 0,2 % co w obliczu drugiej fali kryzysu finansowego jest wynikiem bardzo dobrym.
Poznań stwarza dobre warunki do prowadzenia biznesu. Poznańskie uczelnie kształcą solidnych i kreatywnych specjalistów, a nam zależy na pozyskiwaniu z rynku pracy najlepszych pracowników. Dzięki wspólnym działaniom możemy skuteczniej przekonywać potencjalnych pracowników, że na poznańskim rynku pracy są oferty pracy dla najlepszych kandydatów – mówi Jolanta Musielak, Członek Zarządu ds. Personalnych z firmy Volkswagen Poznań Sp. z o.o.
Konsorcjum Marki Poznań:
Konsorcjum Marki Poznań to pionierski projekt marketingowy zainicjowany przez Miasto Poznań. Do uczestnictwa w Konsorcjum Marki Poznań zostały zaproszone silne i prestiżowe marki związane z Poznaniem poprzez siedzibę producenta, miejsce produkcji czy historyczne pochodzenie. Działania miasta i członków Konsorcjum Marki opierają się na podejmowaniu wspólnych przedsięwzięć w obszarze promocji i marketingu. Współpraca w ramach Konsorcjum Marki ma charakter zorganizowany i trwały, a symbolizuje ją logotyp „Made in Poznań”. W kolejnych latach działania Konsorcjum poszerzą się o nowe obszary i narzędzia komunikacji.