Portal Wirualnemedia.pl zebrał komentarze ekspertów nt. planowanej zmiany strategii Poznania, którą zapowiedział nowy prezydent miasta Jacek Jaśkowiak. Samorządowcy chcą zrezygnować z wprowadzonej w 2009 r. strategii promocji opartej na haśle „miasto know how” i skupić się na prezentowaniu Poznania jako miasta zieleni i wody. Władze lokalne argumentują, że nowa kampania będzie bardziej przyjazna dla mieszkańców.
Dowiedz się więcej z książki | |
Praktyczny marketing miast i regionów
|
Tego optymizmu nie podziela Szymon Sikorski, prezes agencji Publicon, którego zdaniem komunikacja pod hasłem „Poznań - miasto know-how” to najlepiej realizowana kampania miasta na polskim rynku. - Była świetnie zaprojektowana, logiczna, bardzo konsekwentnie wdrażana. Szkoda, że przez tanią politykę, dobrze wykonana praca, poszła w kąt - komentuje Sikorski. W jego opinii to, co ma zastąpić „miasto know-how”, jest klasyczną demagogią polityczną.
Maciej Wiśniewski, account director w agencji MOSQI.TO, wylicza z kolei, że poprzednie logo jak i hasło miały dość ważną cechę: ciągłość - Dawały Poznaniowi konsekwentną, spójną komunikację, rozpoznawalną na tle innych miast. Poznań promował się gwiazdką aż przez sześć lat. Wielka inwestycja w międzynarodowe centrum targowe, nowy dworzec, flagowe festiwale i bardzo wysoka w rankingu ocena miasta jako przyjaznego mieszkańcom - to wszystko wzmacniało skojarzenia, wokół których budowano komunikację, podsumowuje Wiśniewski.