- Przyszła trasa poprawi komfort i bezpieczeństwo podróży, m.in. wyprowadzając ruch ciężki z miejscowości oraz wpłynie na skrócenie czasu przejazdu. Co ważne, przyczyni się do uaktywnienia całego, północno-wschodniego regionu kraju. Patrząc szerzej pozwoli także na realizację korytarzy komunikacyjnych w układach południkowym i równoleżnikowym zarazem, łącząc granicę Polski z Litwą z autostradami A2 i A4 po zachodniej stronie kraju – podsumował Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciuk.
Inwestycje będą prowadzone w formule „Projektuj i buduj”. Wykonawcy zadeklarowali ukończenie zadań w okresie 31 miesięcy od podpisania umowy. Na projekt i uzyskanie decyzji ZRID przewidziano 15 miesięcy, natomiast na roboty drogowe, wraz z uzyskaniem decyzji na użytkowanie, przewidziano 16 miesięcy (nie wliczając okresów zimowych).
Obydwa odcinki drogi ekspresowej będą miały dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i nawierzchnię z betonu cementowego, przystosowaną do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś. Ich oddanie do ruchu jest planowane w IV kwartale 2020 roku.
Źródło: www.gddkia.gov.pl