Od 16 sierpnia bilety zdrożały od 12 do 59 proc. w zależności od rodzaju. Jednak tuż przed tą datą na karcie miejskiej można było zakodować po starej cenie dwa identyczne bilety, np. 90-dniowe w cenie 196 zł (zamiast 220 zł). Dzięki temu zapobiegliwi warszawiacy zapewnili sobie jazdę po starej cenie do połowy lutego przyszłego roku.
Wg najnowszych statystyk, do których dotarła gazeta, poszybowała sprzedaż biletów 90-dniowych. Od 1 do 15 lipca ZTM sprzedał zaledwie 13,5 tys. biletów 90-dniowych miejskich normalnych, a już miesiąc później – czyli tuż przed podwyżką – prawie 94 tys. (to wzrost blisko siedmiokrotny). W przypadku 30-dniowych podmiejskich sprzedaż wzrosła ponad 11 razy – z 1,4 tys. do prawie 16 tys.
Więcej w „Życiu Warszawy”. (PAP)
sto/