Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej, skierowany jest do wszystkich urzędów wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów miast i gmin oraz starostw powiatowych. Jego założeniem jest wprowadzenie możliwości dokonywania opłat za czynności administracyjne z wykorzystaniem terminali płatniczych POS i usługi WebPOS Paybynet. Jak podkreśla resort rozwoju, program jest całkowicie bezpłatny, a urzędy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z instalacją i używaniem terminali. Również klienci urzędu, dokonujący bezgotówkowych płatności nie ponoszą z tego tytułu opłat.
Zdaniem Piotra Alickiego, Prezesa Zarządu Krajowej Izby Rozliczeniowej, program cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony urzędów w całym kraju i świadczy o otwartości administracji na zmiany służące podnoszeniu poziomu cyfryzacji usług publicznych. Z kolei wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński zwraca uwagę, że program pomaga zwiększyć popularność płatności elektronicznych, a same urzędy zyskują nie tylko wymierne oszczędności, ale i usprawniają swoją pracę, zdobywając jednocześnie uznanie klientów.
(mr.gov.pl)
Pół tysiąca urzędów administracji publicznej z terminalami płatniczymi
Z prawie 750 urzędów administracji publicznej, które zgłosiły się do realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju ogólnopolskiego programu, już 500 przyjmuje płatności bezgotówkowe. Dzięki temu coraz więcej obywateli ma możliwość dokonywania opłat za czynności administracyjne z wykorzystaniem terminali płatniczych POS i usługi WebPOS Paybynet.