Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej, skierowany jest do wszystkich urzędów wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów miast i gmin oraz starostw powiatowych. Jego założeniem jest wprowadzenie możliwości dokonywania opłat za czynności administracyjne z wykorzystaniem terminali płatniczych POS i usługi WebPOS Paybynet. Jak podkreśla resort rozwoju, program jest całkowicie bezpłatny, a urzędy nie ponoszą żadnych kosztów związanych z instalacją i używaniem terminali. Również klienci urzędu, dokonujący bezgotówkowych płatności nie ponoszą z tego tytułu opłat.

Zdaniem Piotra Alickiego, Prezesa Zarządu Krajowej Izby Rozliczeniowej, program cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony urzędów w całym kraju i świadczy o otwartości administracji na zmiany służące podnoszeniu poziomu cyfryzacji usług publicznych. Z kolei wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński zwraca uwagę, że program pomaga zwiększyć popularność płatności elektronicznych, a same urzędy zyskują nie tylko wymierne oszczędności, ale i usprawniają swoją pracę, zdobywając jednocześnie uznanie klientów.

(mr.gov.pl)
 

LEX Samorząd Terytorialny
Artykuł pochodzi z programu LEX Samorząd Terytorialny
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami