Wcześniej 21 ha na wyspie sprzedała Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia. Na tym terenie ma powstać za 75 mln euro fabryka produkującą fundamenty morskich wież wiatrowych. Grunty zakupiło międzynarodowe konsorcjum KSO, powołane do realizacji tej inwestycji. Tworzą je: niemiecka firma Bilfinger Berger (62,5 proc. udziałów), gdyńska Stocznia Crist (25 proc. udziałów) oraz Fundusz Inwestycyjny Mars, należący do Agencji Rozwoju Przemysłu (12,5 proc. udziałów). Mars jest jednocześnie właścicielem Gryfii.
Na wyspie, gdzie stocznia ma jeszcze 15 ha do zagospodarowania, ma powstać park przemysłowy Gryfia Biznes Park.
Do tej pory, by dostać się na wyspę trzeba było korzystać z promu.
"Podpisanie listu intencyjnego z prezydentem miasta zbliża nas do zakończenia procedury dofinansowania z RPO bardzo ważnej inwestycji dla Szczecina.(...)Budowa mostu pozwoli skomunikować nowy park przemysłowy Gryfia Biznes Park, w tym w pierwszej kolejności umożliwi rozpoczęcie budowy fabryki fundamentów do morskich elektrowni wiatrowych przez polsko-niemieckie konsorcjum KSO" - podkreślił marszałek województwa Olgierd Geblewicz. Przypomniał, że w zakładzie tym pracę ma znaleźć blisko 600 osób, a nakłady inwestycyjne przekroczą 300 mln zł.
Zgodnie z planami, most do parku przemysłowego miałby trzy przęsła, długość ok. 200 m, dwa pasy drogowe i chodnik. Most ma być publiczny, w przyszłości ma go przejąć miasto, utrzymywać i konserwować. Przeprawa ma być oddana do użytku w przyszłym roku.
Most ma wybudować firma Crist Eko, należąca do gdańskiej stoczni Crist, jednego z partnerów KSO.
Inwestycja ma być sfinansowana głównie ze środków unijnych. Projekt został wpisany przez zarząd woj. zachodniopomorskiego na listę indykatywną.
Decyzję zarządu o ewentualnym dofinansowaniu inwestycji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) musi poprzedzić złożenie do Urzędu Marszałkowskiego wniosku przez Crist Eko oraz jego pozytywna ocena. Poziom dofinansowania może sięgnąć 85 proc. wartości inwestycji, a więc około 32 mln zł.