W ramach pierwszego postępowania Urząd Marszałkowski zamówi dwa dwuczłonowe pojazdy spalinowe. Drugi przetarg obejmuje dostawę 7 pojazdów elektrycznych - 5 w wersji trójczłonowej i 2 elektryczne zespoły trakcyjne w wersji czteroczłonowej. W założeniu nowy tabor ma średnio pokonywać od 300 do 500 km na dobę. Poza nowymi składami zamawiający wymaga także specjalistycznego szkolenia odnośnie obsługi pojazdów oraz zapewnienia serwisu od poziomu P1 do P4.
Pesa i Newag złożyły ofertę w obu przetargach. W pierwszym z nich zbliżone cenowo oferty złożyły obie firmy (Pesa: 32.570.400 zł, Newag: 32.964.000 zł). Newag zaproponował większą pojemność i niższe koszty eksploatacyjne pojazdów. Pesa z kolei zaoferowała dłuższy okres gwarancji.
W przetargu na tabor elektryczny tańszą ofertę złożyła Pesa. Jej wartość opiewa na 124.666.500 zł, w stosunku do oferty firmy Newag, która wynosi 129.150.000 zł. Pesa zaoferowała także dłuższy okres gwarancji i serwisu oraz większą pojemność pojazdu. Newag proponuje niższe koszty utrzymania.
Źródło: www.rynek-kolejowy.pl
Dowiedz się więcej z książki | |
Europejskie prawo zamówień publicznych. Komentarz
|