Jak informowaliśmy, spółka Inpost wezwała Pocztę Polską do zaprzestania rozpowszechniania informacji wprowadzających obywateli w błąd oraz natychmiastowego zaniechania podejmowania nielegalnych działań zagrażających interesom InPost.
Więcej: Sąd Okręgowy w Krakowie oddalił żądania Poczty Polskiej
Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej S.A., zdementował te informacje, podkreślając że Poczta Polska S.A. nie podejmuje, ani nie podejmowała jakichkolwiek czynności, które zmierzałyby do nieetycznego lub niezgodnego z prawem działania, które szkodziłoby interesom InPost sp. z o.o.
Jak wyjaśnia rzecznik Poczty Polskiej S.A., nie jest prawdą, że pracownicy Poczty Polskiej podczas codziennych odpraw nakłaniają listonoszy do podejmowania niedozwolonych działań na szkodę InPost. Nieprawdą jest także, że listonoszom sugerowane jest to, aby doręczając przesyłki pocztowe podejmowali próby nakłaniania klientów InPost do składania wszelkiego rodzaju reklamacji oraz skarg na jakość usług świadczonych przez InPost.
"Nieprawdą jest, że Poczta Polska S.A. przyzwala swoim listonoszom na podejmowanie działań polegających na ingerowaniu w poprawnie doręczone przez InPost zawiadomienia o nadejściu przesyłki (tzw. awiza) w tym nieprawdziwa jest informacja jakoby Poczta Polska S.A. przyzwalała na rzekome przemieszczanie awiz pozostawionych u adresatów przez pracowników Poczty Polskiej. Nie jest także prawdą, że pracownicy Poczty Polskiej podejmują działania polegające na wprowadzeniu adresatów przesyłek pocztowych w błąd poprzez umieszczanie w oddawczych skrzynkach pocztowych zawiadomień o nadejściu przesyłki na drukach Poczty Polskiej z adnotacją „list sądowy do odbioru (...)” ze wskazaniem punktu odbioru przesyłki pocztowej należącego do InPost" - dodaje Zbigniew Baranowski.
Rzecznik podkreśla też, że żaden z przypadków rzekomych naruszeń interesów InPost sp. z o.o. nie został do tej pory zgłoszony władzom Poczty Polskiej S.A.