O wyborze oferty najkorzystniejszej zadecyduje kryterium najniższej ceny. Zwycięski wykonawca na zrealizowanie inwestycji będzie miał 392 dni. Najtańszą ofertę o wartości 136,81 mln zł, złożyła hiszpańska spółka Aldesa. Zamawiający natomiast na realizację zadania, przeznaczył kwotę 131,42 mln.
Wartość wszystkich ofert waha się od 136 mln do 235 mln zł. Najdroższej swoje usługi wyceniła firma Porr Polska.
Jak podkreślały PKP, przebudowa dworca w Gliwicach to największa inwestycja od czasu jego budowy w latach 1923-1925.
- Jej głównym celem jest poprawa komfortu podróżnych oraz dostosowanie obiektu do współczesnych standardów obsługi. We wnętrzu największą nowością będzie połączenie specjalnym korytarzem holu autobusowego i głównego. Ułatwi to podróżnym przemieszczanie się po dworcu - informowały PKP.
- Cały kompleks będzie przyjazny dla osób niepełnosprawnych. W posadzce zamontowane zostaną linie prowadzące z polami uwagi. Pomogą one osobom niewidomym i niedowidzącym w dotarciu najważniejszych miejsc na dworcu - dodały.
Ma się również poprawić bezpieczeństwo oraz informacja dworcowa. Wybrany wykonawca w miejsce starych tablic odjazdów i przyjazdów będzie zobowiązany wstawić tablice elektroniczne, a także wymieni system głosowej informacji pasażerskiej. Powstanie również system monitoringu, który obejmie cały kompleks. Dworzec zyska system powiadamiania o pożarze oraz system inteligentnego zarządzania budynkiem (BMS).
PKP zapowiedziały, że renowacja dotyczy także elementów historycznych, m.in. mozaikę znajdująca się w holu głównym i drewniane sufity.
- Wyremontowanie zostanie elewacja wraz z detalami architektonicznymi. Zyska ona nową iluminację. Nad wejściem głównym wykonawca prac zamontuje nowy zegar i napis z nazwą dworca - podały PKP.
Źródło: www.wnp.pl