Istnieje więc ryzyko, że podróżni będą musieli chadzać do pociągu przez plac budowy. Wstępne szacunki mówią, że inwestycja nie pochłonie więcej niż 60 mln zł.
- Nie chcemy ujawniać szczegółowych kwot ujętych w kosztorysie inwestorskim z uwagi na trwający przetarg - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki GIK.
Inwestycja jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej III c, w ramach którego przebudowana zostanie też linia tramwajowa na Przeróbce i Długich Ogrodach.
Prace przy budowie infrastruktury towarzyszącej PKM, realizowane przez GIK "rozjeżdżają" się z planami spółki Pomorska Kolej Metropolitalna. Realizacja pierwszego zadania ma zakończyć się w ostatnich dniach września przyszłego roku. Natomiast realizacja głównego projektu - budowy 18-kilometrowej linii kolejowej - ma zakończyć się w tym roku, odbiory natomiast mają się zakończyć do połowy 2015 r.
Istnieje ryzyko, że w pierwszych miesiącach funkcjonowania linii pasażerowie będą musieli przechodzić przez plac budowy węzłów przesiadkowych i prowadzących do nich dróg.
Źródło: www.trojmiasto.pl