V Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach za nami
W ostatnich dniach listopada 2015 roku odbył się V Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, którego ideą była dyskusja i wymiana wiedzy w zakresie nowych rozwiązań promocyjnych w samorządach. Podczas dwudniowego Kongresu dyskutowano o trendach, narzędziach, ale przede wszystkim o strategii i jej wdrażaniu.
Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach jest wydarzeniem cyklicznym, cieszącym się z roku na rok coraz większym zainteresowaniem wśród samorządowców. Tematyka tegorocznego spotkania związana była z tworzeniem i wdrażaniem strategii. Działania w tym zakresie powinny być przemyślane i spójne, nie ma tutaj bowiem miejsca na przypadkowe ruchy, a brak wiedzy i popełnione błędy mają wpływ na ograniczoną skalę sukcesu bądź porażkę. Sama strategia nie musi być długa, co bardzo mocno podkreślali prelegenci podczas swoich wystąpień. Liczy się pomysł, big idea, czy zastosowanie innowacyjnych narzędzi.
Dowiedz się więcej z książki | |
Praktyczny marketing miast i regionów
|
Prelegenci sporo uwagi poświęcili nowym technologiom, które mogą usprawnić komunikację i promocję samorządów. Nasze otoczenie się zmienia, zmieniają się także trendy w promocji. Mowa tutaj między innymi o tworzeniu mobilnych stron internetowych, które powoli stają się jej nieodzownym elementem. Wszechobecna ekspansja telefonów i tabletów oraz dostęp do Internetu to nowe wyzwania przed samorządami, którym one powinny sprostać. Z pewnością dobrym przykładem w wychodzeniu naprzeciw nowinkom technologicznym jest Rzeszów - podsumował dr Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o. – organizator Kongresu.
Podczas prelekcji nie zabrakło praktycznych przykładów wykorzystania dostępnych narzędzi marketingowych w samorządach. Prelegenci dokonali m.in. oceny i analizy wdrożenia strategii marki Podkarpackie, która może stać się przykładem i inspiracją dla mniejszych gmin i samorządów. Gminy niejednokrotnie rywalizują ze sobą, jednak większy sukces mogłyby osiągnąć decydując się na współpracę. Wizerunek województwa ma wpływ na postrzeganie wizerunku regionów znajdujących się na jego terenie i na odwrót, dlatego wspólne pomysły gmin na promocję mogą okazać się strzałem w dziesiątkę – powiedział Michał Tabisz, Dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.
Serwis Samorządowy www.samorzad.lex.pl objął V Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach patronatem medialnym.