"Umowa została zawarta na podstawie wyboru przez zamawiającego oferty spółki jako najkorzystniejszej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę jedenastu nowych (w tym sześciu trójczłonowych oraz pięciu czteroczłonowych) elektrycznych zespołów trakcyjnych na potrzeby realizacji przez spółkę Koleje Dolnośląskie S.A. zadań przewozowych na potrzeby komunikacji miejskiej i podmiejskiej." - głosi komunikat.
Zamówienie zostało podzielone na dwa zadania: zadanie A - dostawę sześciu trójczłonowych EZT oraz zadanie B - dostawę pięciu czteroczłonowych EZT. Podpisanie umowy, której przedmiotem jest wykonanie zadania A, uwarunkowane było uzyskaniem przez zamawiającego finansowania na jej realizację. Umowa na realizację zadania B zostanie podpisana po uzyskaniu przez zamawiającego finansowania na jej realizację. Spółka zobowiązana jest wykonać całość przedmiotu umowy do dnia 24 listopada 2014 r., podano również.
Impulsy, które wyjadą na tory w barwach Kolei Dolnośląskich, to trzyczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne o wysokim standardzie wykończenia wnętrz. Zamówione składy będą miały 165 miejsc siedzących w układzie otwartym. Każdy z pojazdów wyposażony będzie w klimatyzację, wi-fi, indywidualne gniazdka elektryczne, system informacji pasażerskiej na zewnątrz i wewnątrz składu, oraz intercom.
Newag informuje również, że pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h. Na tory Dolnego Śląska wyjadą w grudniu bieżącego roku i zostaną włączone do obsługi pasażerów na liniach: Wrocław — Wałbrzych, Wrocław – Jelenia Góra oraz Szklarska Poręba Górna — Wrocław, Wałbrzych, Jelenia Góra. Łącznie obsługiwały będą 26 połączeń dziennie.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007–2013. Całkowita wartość projektu to 81,49 mln zł brutto, wkład Unii Europejskiej to 56,31 mln zł brutto.
Grupa kapitałowa Newag zajmuje się produkcją, modernizacją oraz naprawami taboru kolejowego i szynowego. W zakładach spółki w Nowym Sączu prowadzone są prace w segmencie elektrycznych zespołów trakcyjnych, wagonów osobowych i lokomotyw spalinowych. Należąca do grupy spółka Newag Gliwice S.A. specjalizuje się w obszarze produkcji oraz modernizacji lokomotyw elektrycznych. Grupa zatrudnia ok. 1900 osób. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w grudniu 2013 r.
ISBnews