Pytanie:
Czy na stanowisko radcy prawnego w urzędzie gminy należy bezwzględnie ogłosić konkurs?

Odpowiedź:
Tak, gdyż jest to stanowisko urzędnicze.

Uzasadnienie:

Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych – dalej u.o.p.s., nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, jest otwarty i konkurencyjny.

Przepis ten i następne uregulowania procedury konkursowej wskazują na konieczność rozpisania konkursu na wolne stanowisko urzędnicze, za wyjątkiem sytuacji wskazanych w art. 12 ust. 1 u.o.p.s. tj. w przypadku gdy na dane stanowisko urzędnicze zostanie przeniesiony inny urzędnik, zatrudniony w danej jednostce lub w innej jednostce samorządowej, posiadający odpowiednie kwalifikacje do wykonywania pracy na danym stanowisku.

Stanowisko radcy prawnego jest natomiast zaliczane do grupy stanowisk urzędniczych, zgodnie z częścią F tabeli IV załącznika nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych. 

Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczń Społecznych
Artykuł pochodzi z programu Serwis Prawa Pracy i Ubezpieczń Społecznych
Już dziś wypróbuj funkcjonalności programu. Analizy, komentarze, akty prawne z interpretacjami