Pytanie:
Czy na stanowisko radcy prawnego w urzędzie gminy należy bezwzględnie ogłosić konkurs?
Odpowiedź:
Tak, gdyż jest to stanowisko urzędnicze.
Uzasadnienie:
Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych – dalej u.o.p.s., nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, jest otwarty i konkurencyjny.
Przepis ten i następne uregulowania procedury konkursowej wskazują na konieczność rozpisania konkursu na wolne stanowisko urzędnicze, za wyjątkiem sytuacji wskazanych w art. 12 ust. 1 u.o.p.s. tj. w przypadku gdy na dane stanowisko urzędnicze zostanie przeniesiony inny urzędnik, zatrudniony w danej jednostce lub w innej jednostce samorządowej, posiadający odpowiednie kwalifikacje do wykonywania pracy na danym stanowisku.
Stanowisko radcy prawnego jest natomiast zaliczane do grupy stanowisk urzędniczych, zgodnie z częścią F tabeli IV załącznika nr 3 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
Na stanowisko radcy prawnego należy ogłosić konkurs
Nabór kandydatów na wolne stanowisko radcy prawnego w urzędzie gminy, powinien być otwarty i konkurencyjny, ponieważ jest to stanowisko zaliczane do grupy stanowisk urzędniczych.