To od zarządcy drogi będzie zależało, czy wyrazi zgodę na przejazd po administrowanej przez niego drodze pojazdów wyposażonych w trwałe elementy przeciwpoślizgowe.
Zaproponowana zmiana pochodzi od sejmowej komisji ,,Przyjazne Państwo" (druk sejmowy nr 2749). W chwili obecnej zabronione jest używanie przez samochody na drogach publicznych kolców na stałe przyczepionych do opon. Ich konstrukcja, w przeciwieństwie do powszechnie stosowanych i zalecanych na oblodzone nawierzchnie łańcuchów, doprowadzić może do pogorszenia stanu technicznego drogi.
Projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym zakłada, że organizatorzy rajdów zimowych mogą zwrócić się do zarządcy drogi, w tym wójta lub starosty, z prośbą o wyrażenie zgody na przejazd drogami publicznymi. Jak podkreśla jednak poseł sprawozdawca projektu, zamierzeniem projektodawców nie jest udostępnienie dróg publicznych na potrzeby wyścigów zimowych. Chodzi jedynie o krótkie fragmenty, którymi rajdowcy mogliby dojechać na trasę właściwego odcinka specjalnego. Zarządcy drogi swoją zgodę warunkowaliby analizą każdego konkretnego wniosku, zwracając przy tym uwagę czy dana droga nadaje się na przeprowadzenie na niej rajdów, i czy nie spowoduje to jej dewastacji.
Zaproponowana zmiana pochodzi od sejmowej komisji ,,Przyjazne Państwo" (druk sejmowy nr 2749). W chwili obecnej zabronione jest używanie przez samochody na drogach publicznych kolców na stałe przyczepionych do opon. Ich konstrukcja, w przeciwieństwie do powszechnie stosowanych i zalecanych na oblodzone nawierzchnie łańcuchów, doprowadzić może do pogorszenia stanu technicznego drogi.
Projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym zakłada, że organizatorzy rajdów zimowych mogą zwrócić się do zarządcy drogi, w tym wójta lub starosty, z prośbą o wyrażenie zgody na przejazd drogami publicznymi. Jak podkreśla jednak poseł sprawozdawca projektu, zamierzeniem projektodawców nie jest udostępnienie dróg publicznych na potrzeby wyścigów zimowych. Chodzi jedynie o krótkie fragmenty, którymi rajdowcy mogliby dojechać na trasę właściwego odcinka specjalnego. Zarządcy drogi swoją zgodę warunkowaliby analizą każdego konkretnego wniosku, zwracając przy tym uwagę czy dana droga nadaje się na przeprowadzenie na niej rajdów, i czy nie spowoduje to jej dewastacji.
Opracowanie: Karol Kozłowski, RPE WKP
Źródło: Wspólnota, nr 9/693 z dnia 27 lutego 2010 r.