W efekcie przebudowy toru, wybudowane i przebudowane będą skarpy i umocnienia brzegowe, a także dojdzie do niwelacji dna w strefie Świnoujścia czy pogłębienia i poszerzenia obrotnic statków. Dzięki inwestycji, do portu w Szczecinie wpływać będą większe jednostki oraz wzrośnie ilość przeładunków. Zdaniem ekspertów, przyciągnie to nowych kontrahentów, powstaną kolejne miejsca pracy w portach oraz pozwoli na rozwój gospodarczy Szczecina oraz regionu Pomorza Zachodniego.
Jak podkreśla wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Grzegorz Witkowski, modernizacja toru wodnego, to strategiczna i długo oczekiwana inwestycja, która ma poprawić dostępność portu w Szczecinie dla statków pełnomorskich. Z kolei dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie - Wojciech Zdanowicz - zapowiedział, że jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony przetarg główny na roboty w formule projektuj i zbuduj. Dyrektor wyraził również nadzieję, że w 2019 r. zaczną się prace budowlane, które zakończą się do trzeciego kwartału 2022 r.
(www.mgm.gov.pl)
Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin na ostatniej prostej
Prace w zakresie przebudowy toru wodnego Świnoujście-Szczecin nabierają tempa. W Szczecinie podpisano umowę na dofinansowanie inwestycji ze środków z UE. Wspomniany obiekt będzie miał 12,5 metra. a łączny koszt jego modernizacji to około 1,38 mld zł.