Na chwilę obecną zamawiający prowadzą postępowania, których wartość oscyluje w granicach 30 mld zł. Już w przyszłym roku 4 mld zł zasilą rynek budownictwa drogowego.

Aktualnie resort przygotowuje kolejne inwestycje. Wiceminister Szmit wskazuje, iż nie można doprowadzić do powtórzenia sytuacji, która miała miejsce w latach 2011 - 2013. Polegała ona na znacznym wzroście cen materiałów ze względu na kumulację robót, które odbywały się w tym samym czasie. Wynikiem tego była upadłość wielu firm budowlanych oraz wzajemne roszczenia opiewające na 10 mld zł między GDDKiA a wykonawcami. Ministerstwo chce umiejętnie kierować procesem uruchamiania inwestycji.

W ramach Programu Budowy Dróg Krajowych ogłoszono przetargi o wartości 81 mld zł, co stanowiło aż 75 proc. limitu finansowego. Kontynuując inwestycje w tym tempie, w latach 2019 - 2020 nastąpiłoby załamanie w branży ze względu na brak postępowań. Wiceminister Szmit wskazał także, iż Krajowy Fundusz Drogowy, z którego finansowane są inwestycje drogowe jest oddzielony od budżetu państwa, wobec czego nie może nastąpić cięcie wydatków budżetowych na budowę dróg.

Źródło: www.rynekinfrastruktury.pl

Dowiedz się więcej z książki
Europejskie prawo zamówień publicznych. Komentarz
  • rzetelna i aktualna wiedza
  • darmowa wysyłka od 50 zł