„Cudze chwalicie, swego nie znacie…”

Miasta i regiony Polski podejmują szerokie działania w propagowaniu swojego bogactwa i odmienności, aby napływ ludzi i inwestycji nie był przypadkowy, lecz spójny z długofalową strategią i aby posiadane zasoby naturalne, lokalizacyjne, czy uwarunkowania historyczne wykorzystywane były do rozwoju regionu i stworzenia optymalnego środowiska do życia mieszkańców. Miasta, które już stosują marketing w swoich działaniach zmieniają się, rozwijają i są nie tylko punktami na mapie Polski, ale silnymi markami, posiadającymi mocne, charakteryzujące je atrybuty i wyróżniki.

Właśnie dobór wyróżników stanowi punkt zasadniczy komunikacji i pozycjonowania się danego regionu. Od tego zależy, kogo chcemy przyciągnąć i jak chcemy być postrzegani na arenie krajowej i międzynarodowej. Im lepsza strategia marketingowa, im bardziej trafnie dobrane wyróżniki i kanały komunikacji, tym marka jest silniejsza, ma większą wartość i jest bardziej atrakcyjna dla turystów jak i podmiotów komercyjnych, poszukujących obszarów do inwestycji i rozwoju biznesu.

Marketing miejsc- studia dla samorządowców

Z myślą o pracownikach samorządu odpowiadających za promocję regionów, czy kwestie współpracy zewnętrznej oraz specjalistów zajmujących się problematyką rozwoju regionalnego (w agencjach rozwoju regionalnego, izbach turystycznych, organizatorach targów międzynarodowych), powstał kierunek „Marketing miejsc” w Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego.

- Celem tych unikanych studiów jest zaprezentowanie znaczenia i wpływu, jaki ma wykorzystywanie strategii marketingowych na wizerunek i konkurencyjność jednostek terytorialnych oraz realizację celów gospodarczych poszczególnych obszarów i miejsc. Na tym tle prezentowana jest rola i znaczenie administracji publicznej, instytucji i organizacji pozarządowych oraz biznesu w inicjowaniu działań marketingowych wykorzystujących zasoby regionu czy miejsca w budowaniu zdolności konkurencyjnej jednostek terytorialnych – dodaje Kierownik studium „Marketing miejsc” w CKP Uczelni Łazarskiego, Grażyna Kęciek.

W programie studiów znalazły się zagadnienia, których znajomość jest niezbędna do projektowania skutecznych strategii marketingowych miejsc i regionów: promocja, komunikacja, budowa wizerunku, działania eventowe oraz różne kanały komunikacji wykorzystywane do realizacji działań marketingowych. Przekazana wiedza teoretyczna poparta została przykładami realizacji strategii marketingowych różnych obszarów i miejsc, zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami. Studenci będą mieli także możliwość udziału w warsztatach, w trakcie których, w oparciu o zdobytą wiedzę, będą mogli przygotować projekt strategii promocji wybranego miejsca.

Więcej informacji: http://rekrutacja.lazarski.pl